Hjælp til Silent Hunter 3, please...
Fra : Kent

Dato : 23-01-06 17:08

Hej

Jeg har lige fået Silent Hunter 3 ind af døren her i dag,
og det ser rigtigt spændende og godt ud.

HELT FANTASTISK GRAFIK .

Men jeg har et problem. Det er vigtigt for mig at kunne
redigere i spillet key-commands, så jeg fx kan komme til
at styrre ubåden vha. pile-tasterne. Men jeg kan dælme
ikke finde et sted at ændre det!!!! Har kigget meget i selve
spillet, og der er ikke en opsætningsmenu, hvor jeg kan gøre
det. Mener ikke der står noget i manulen.

Men det MÅ kunne lade sige. I manualen er der fx en liste
over spillets "DEFAULT key commands", som der står.
Når der står "default", må det jo kunne ændres - sådan forstår
jeg det.

Hjælp - be' om .

Kent.

Fra : Kent

Dato : 24-01-06 18:45

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over spillets "DEFAULT key commands", som der står.
> Når der står "default", må det jo kunne ændres - sådan forstår

Der er INGEN steder i selve spillet, hvor man kan
ændre på tastatur-genvejene i selve spillet - har jeg
nu fundet ud af. Det er meget ringe, synes jeg - det
findes jo i så godt som alle spil! Og så gør det ikke
i "game of the year 2005" indenfor naval-genren!!!!

Det er dog lykkedes mig at rette i en .cfg-fil, så jeg
alligevel har fået ændret på nogle af kommandoerne.
Men det er sgu svært!!

Er der ingen her, der spiller Silent Hunter 3???

Kent.

Fra : Kenneth

Dato : 24-01-06 20:03

> Det er dog lykkedes mig at rette i en .cfg-fil, så jeg
> alligevel har fået ændret på nogle af kommandoerne.
> Men det er sgu svært!!
>
> Er der ingen her, der spiller Silent Hunter 3???

Jeg gør engang imellem men jeg har ikke forsøgt at ændre
tasterne på det så kunne ikke rigtig hjælpe der.

Mvh Kenneth

Fra : Nicolai

Dato : 25-01-06 19:16

> Er der ingen her, der spiller Silent Hunter 3???

Jo. Gennemført flere gange. VERDENSKLASSE spil.

Men begriber ikke dit behov ?!

Fra : Kent

Dato : 26-01-06 03:23

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Jo. Gennemført flere gange. VERDENSKLASSE spil.
>
> Men begriber ikke dit behov ?!

Genvejstasterne passer ikke til et dansk tastatur. Der er flere
kommandoer, du ikke kan udføre, hvis ikke du selv ændrer
på tasternes funktion. Fx kan du ikke bruge "Heading to view"
og "View to Heading". Heller ikke "Hard to port" (eller er det
"Hard to starboard" - kan ikke huske det - én af dem!).

Og der er flere.

Kig på nettet. Der er skrevet rigtigt (!!) meget om det.

Men som nævnt har jeg fået det til at fungere ok nu.

Kent.

Fra : Kent

Dato : 26-01-06 14:11

> Jo. Gennemført flere gange. VERDENSKLASSE spil.
>
> Men begriber ikke dit behov ?!

Der var lige noget, jeg ikke fik sagt i mit tidligere indlæg her.

JA FOR DÆLEN DA, hvor er det et fantastisk spil. Jeg er helt
lamslået over grafikken. Faktisk har jeg flere gang haft lidt
snurren i maven, når jeg har "stået" på broen i spillet i voldsom
uvejr, hvor båden gynger voldsomt og skumsprøjt står ind i
hovedet af én . Det er ikke løgn! . Utrolig realistisk og
flot, flot gennemarbejdet spil!

Kent.

Fra : Kent

Dato : 27-01-06 11:03

> Jo. Gennemført flere gange. VERDENSKLASSE spil.
>
> Men begriber ikke dit behov ?!

Har forresten nogle spørgsmål til dig, som jeg håber, du kan
besvare. Eller måske er der andre, der kan her.

Jeg er stadig ude på min første patrulje i SH3.

1. Har det nogen forskel på ens karriere eller noget, hvis man
bare trykker ESC, istedet for selv at sejle tilbage til ens hjem-havn?
Hvad plejer du at gøre?

2. Vælger man at trykke ESC, skal der så stadig være nok brændstof
til at sejle tilbage til havnen? Altså som om man selv sejlede tilbage.

3. Når jeg har sunket et skib og er ved overfladen, plejer jeg at sende
en patrulje-rapport over radioen. Får man at vide over radioen, når man
skal sejle tilbage til havnen? Fx hvis man ikke har flere torpedoer tilbage?
Kan man få tildelt nye ordrer over radioen?

Håber nogle kan besvare dem .

Tak

Kent.

Fra : Lasse

Dato : 28-01-06 19:03

"1. Har det nogen forskel på ens karriere eller noget, hvis man
bare trykker ESC, istedet for selv at sejle tilbage til ens hjem-havn?
Hvad plejer du at gøre?"

Missionen er ikke, (såvidt jeg husker) gennemført hvis du trykker escape, og
slutter. Du kan dog, hvis du er i samme grid/zone som din havn, trykke
escape, og vælge "return to home port". Det vil ikke ødelægge missionen.

"2. Vælger man at trykke ESC, skal der så stadig være nok brændstof
til at sejle tilbage til havnen? Altså som om man selv sejlede tilbage."

Det skal jeg ikke kunne svare på. Måske andre kan?

[...]

Jeg har enkelte gange fået besked på at sejle hjem, men gør det som regl
før, hvis jeg mangler torpedoer eller er for beskadiet. Jeg ved ikke om man
får tildelt nye opgaver.

/Lasse