BF2 - Grafikkort
Fra : Jesper

Dato : 23-01-06 14:50

Hej

Jeg har et "gammelt" AGP grafikkort og vil gerne kunne spille BF2, men ved
ikke hvilket jeg skal købe.

Kan se der er nogle bestemte grafikkort som kun kan bruges så jeg vil godt
lige høre lidt om hvilket jeg skal vælge uden at skifte hele pc'en eller
betale en mindre formue for et.

Har kigget på GeForce 6600XT og ATI Radeon 9600 PRO men ved ikke om der er
et andet jeg vil få mere ude af.

Mvh

Jesper

Fra : Jesper

Dato : 23-01-06 15:26

Det var et 6800XT

/Jesper

Fra : FedeDorit

Dato : 23-01-06 16:05

"Jesper" <jesper@FJERNMIGskodpc.dk> skrev i en meddelelse
> Det var et 6800XT
>
> /Jesper
>
> "Jesper" <jesper@FJERNMIGskodpc.dk> wrote in message

Ingen tvivl om at du skal vælge det 6800XT fremfor 9600 Pro.
Men vær sikker på at dit bundkort kan minimum køre AGPx4.

Fra : René Jensen

Dato : 23-01-06 23:37

Jesper wrote:
> Jeg har et "gammelt" AGP grafikkort og vil gerne kunne spille BF2, men ved
> ikke hvilket jeg skal købe.

Jeg vil anbefalde et 6800GT (AGP) kort som den billigste løsning. Læg
mærke til nedenstående liste, som er fra EA's support-sider til BF2,
over understøttede grafikkort:

ATI Radeon
* X700 (PCIe), X600 (PCIe), X800 XT Platinum Edition, X800 PRO, X300
series.
* 9800 series, 9700 series, 9600 series, 9559 (RV350LX), 9500 series,
8500 series.

NVIDIA GeForce
* 6600 (PCIe), PCX 5900 (PCIe).
* 5800 series (AGP).
* 6800 Ultra, 6800 GT, 6800.
* FX 5950 series, FX 5900 series, FX 5700 series.

Både FX 5900 og FX 5700 kortene kan trække BF2, men man sidder hele
tiden og ærgrer sig over at man ikke bare havde købt 6800GT kortet i
stedet for.

> Kan se der er nogle bestemte grafikkort som kun kan bruges så jeg vil godt
> lige høre lidt om hvilket jeg skal vælge uden at skifte hele pc'en eller
> betale en mindre formue for et.

Vælger du at opgradere, så gå efter et bundkort med PCIe. Det betyder
også at RAM'en skal skiftes til DDR2. Så en opgradering vil under alle
omstændigheder være væsentlige dyrere end køb af et 6800GT AGP kort.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jesper

Dato : 24-01-06 11:41

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> wrote in message

> [...]
> at RAM'en skal skiftes til DDR2. Så en opgradering vil under alle
> omstændigheder være væsentlige dyrere end køb af et 6800GT AGP kort.

Vil et 6600GT ikke kunne fungere ( det er noget billigere )

Mvh
Jesper

Fra : Leif Hansen

Dato : 24-01-06 12:05

Jo, 6600 gt kan godt trække bf2, og har et rigtigt godt pris/ydelses
forhold.

/Leif

Fra : Jesper

Dato : 24-01-06 13:12

"Leif Hansen" <vanh666@hotmail.com> wrote in message
> Jo, 6600 gt kan godt trække bf2, og har et rigtigt godt pris/ydelses
> forhold.
>
> /Leif

Det lyder godt, tror jeg vil gå efter det såd.

Tak.