Billig computer til SIM's 2
Fra : Allan

Dato : 20-01-06 22:14

Hej,

Min Datter er træt af at hendes computer er "bare så langsom" når hun
spiller SIM's 2 og vil have en hurtiger.

Hvad skal man gå efter for at få en hurtig men billig computer til at spille
SIM's på uden det koster kassen? (Hun skal bruge hendes egne spare penge, så
vær realistiske)

/Allan (en kedelig gammel nar der ikke spiller på sine computere, ifølge
Datteren)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-01-06 22:18

On Fri, 20 Jan 2006 22:13:48 +0100, Allan wrote:

> Hvad skal man gå efter for at få en hurtig men billig computer til at spille
> SIM's på uden det koster kassen? (Hun skal bruge hendes egne spare penge, så
> vær realistiske)

Ja, hvad prisklasse? Måske skulle du spørge i dk.edb.hardware, det er der
de virkelige eksperter holder til.

Jeg vil sige en AMD 64 processor, hvilken afhænger af prislejet, jeg er
godt tilfreds med mit Radeon X800XL grafikkort, evt. kan et billigere
sikkert gøre det, nVidia eller ATI begge er fine valg. Lydkort og netkort
findes på bundkortet. Køb et fornuftigt kabinet og endnu vigtigere en
fornuftig strømforsyning for at få et stabilt system.

--
Now Playing:
DKV Trio - Soft Gamma Ray Repeater

Fra : AnDeR sAnD

Dato : 21-01-06 10:13

Kig evt. på http://www.billeskovs-pc.dk/ her er da et par gode tilbud.
Jeg har selv handlet der til mine børn, og har absolut kun de varmeste
anbefalinger.

Fra : Kasper Aae

Dato : 21-01-06 22:51

<ingen_spam_allan@copenhagenguitars.dk> wrote:

> [...]
>vær realistiske)
>
>/Allan (en kedelig gammel nar der ikke spiller på sine computere, ifølge

Kan du ikke fortælle lidt om hvad der sidder i den maskine hun har nu,
mht. bundkort, ram, processor og grafikkort, og også gerne hvilket
mærke/model de er. Så er det lidt nemmere at vejlede mht. om maskinen
kan opgraderes for relativt få penge, eller om der skal købes en helt
ny en.

--
Kasper Aae

Fra : Kim

Dato : 21-01-06 23:23

> [...]
> Hvad skal man gå efter for at få en hurtig men billig computer til at
> spille SIM's på uden det koster kassen? (Hun skal bruge hendes egne spare

Hvor i landet bor I ?

I Kbh kan du købe ( kun kabinet incl. indmad ) uden
skærm, mus, keyboard osv til 1999,- kr
Det er en ca 2,2 Ghz cpu og med 256 ddr ram.
Ekstra med et DirectX 9 compatibelt grafikkort
til 299,- kr og bytte de 256 til 1 stk 512 ddr ram
blir det ca 2500,- kr uden OS og software
Min datter har en og spiller Sims2, harry potter m.m
uden problemer.
Den er ikke på deres site men det er her:
http://dataengros.dk/
God butik der bytter eller pengene tilbage hvis noget
ikke virker uden ballade, og det er vigtigt.
Mvh Kim

Fra : bossy

Dato : 26-01-06 22:52

> [...]
> penge, så vær realistiske)
>
> /Allan (en kedelig gammel nar der ikke spiller på sine computere, ifølge

prøv at kigge på www.edbpriser.dk det er der jeg plejer at handle . kig
under samlet pc uden skærm , og så kan du jo bare skrive en max. pris ind ..
f.eks. 2500.- og så kigge hvad der er af muligheder.

nu har jeg ikke selv spillet sim's , så ved ikke hvilke system krav det har
men ved at man ihvertfald for under 2200.- kan få en pc der er up to date
, som uden prob. ihvertfald kan køre det.

og hos de fleste af de firmaer der reklamere på edbpriser, kan du få leveret
en pc pr. efterkrav inden for 2 døgn.

vil lige i samme øjemed gøre opmærksom på at alm vedligeholdelse af pc er jo
mange gange mere vigtigt end størrelsen, der er mange af mine bekendte der
sidder med pissedyre pentium 4 manskiner der brokker sig helt vildt over at
deres pc'er køre af L*** , men når de sidder ved min syntes de den er
super ... indtil de får at vide hvor lille den er. ( 1433 mhz amd , 512 ram
, geforce ti 4200) men tror indtil nu har jeg kun mødt 2 spil hvor jeg ikke
syntes ydelsen var tilfredsstillende.

fandt system kravene til sims 2

MINIMUMSKRAV
OS: Windows 98/2000/Me/XP
Processor: Intel Pentium III 800MHz
Harddisk: 3.5 GB
CD-DVD: 8 x hastighed
Grafikkort: 32MB ram samt understøttelse af "Transform & Lighting"*
Lydkort: DirectX 9.0 kompatibelt
Input: Tastatur og mus

Anbefalede grafikkort (jo mere hukkommelse des bedre):
- Nvidia Geforce 4 eller større
- Radeon 9800 Pro eller større

og her er et eksempel på en pc der ihvertfald opfylder kvavene op til flere
gange.

CB-HOME 2800 PC - OPGRADER SELV + VÆLG KABINET! 512MB/80GB/128MB
VGA Grafik/DVD-RW/Net/Lyd/PCI-E 2.470 kr. Computerbutik

og her et eksempel hvis man bare skal ha den billigste .. som så også
samtidig opfylder kravene

BASICbuild - Celeron 2.4 !! KONFIGURERBAR !! D119 256MB/40GB/64MB
Grafik/LAN/USB 2.0/CD ROM/Lydkort 1.729 kr. PC BUILD

men det kommer jo også an på hvad man ellers skal bruge pc'en til .. både
nu og i fremtiden , når man vælger en man vil have.

hvis hun ellers ikke spiller spil udover sims og ellers kun skal bruge den
til alm office programmer og internet .. behøver den jo ikke at kunne
alverden