Backpacker 3
Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 14-01-06 20:42

Hej.

Jeg har problemer med min Backpacker 3:

jeg kan kun spille i 10-15 min. af gangen - så "fryser" min computer eller
den genstarter. Men (vistnok) kun når jeg er i "job-mode"!?!?

Nogen der har prøvet det, har en mulig forklaring eller løsning?

Kan det være mit grafikkort eller nogle drivere eller sådan noget?

Jeg har forsøgt at skrive til PanVision, men de beder mig om at bruge
opdateringsværktøjet. Her støder jeg så på et andet problem; jeg har forsøgt
at få den automatiske opdatering til at køre, men der popper en boks op,
hvor der står, at der ikke kan oprettes forbindelse til opdateringsserveren.

Nogen der har prøvet dét, har en mulig forklaring eller løsning?

Trond Hermansen
- Backpackerfan

Fra : Arne Møller Jensen

Dato : 18-01-06 15:11

Hej

Jeg har samme problem med den automatiske opdatering.

Ifølge en supporter hos Pan Vision kan det skyldes, at antivirus eller
firewall (brannväggar, som må være det, vi kalder firewall) blokerer for
den. Men jeg har prøvet at slå begge dele fra - det hjælper ikke. Næste
forslag fra dem er, at det er internet-udbyderen, der har en firewall som
blokerer. Og det har de da ganske sikkert i disse tider! Syg undskyldning,
må jeg sige.

Til dit andet problem: Det kender jeg ikke. Men når vi her i huset forsøger
at spille med to personer, så fryser den så snart personernes data er tastet
ind og man skal til at gå i gang. Det "geniale" løsningsforslag er igen her
at bruge den automatiske opdatering (som jo altså ikke virker ...).

Jeg er derfor også interesseret i at høre fra andre, der kan have samme
problem, for så må vi i samlet flok kunne henvende os og få en ordentlig
behandling!

Personligt er jeg ikke den store Backpacker3 fan, da spillet i lighed med
forgængerne er stopfyldt med fejl. Det går lige fra sætninger, der ikke er
oversat fra svensk, over almindelige stavefejl (komponisten hedder altså
ikke J.S.Back, men Bach!) til deciderede forkerte svar på spørgsmål (jeg har
ikke lige på stående fod eksempler). I princippet er spillet en god ide, men
som Trivial Pursuit og andre af den slags spil (bræt eller computer), så
afhænger i hvert fald min interesse i høj grad af, at det er 99,9% korrekt.
Men min kone og børn synes trods alt, at det er et godt spil, og det er på
deres vegne, jeg forsøger at få det til at fungere optimalt.

Med venlig hilsen
Arne Møller Jensen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 20-01-06 14:46

> [...]
> blokerer. Og det har de da ganske sikkert i disse tider! Syg undskyldning,

Ja, jeg har også prøvet at slå antivirus fra uden nogen forskel.

> [...]
> data er tastet ind og man skal til at gå i gang. Det "geniale"
> løsningsforslag er igen her at bruge den automatiske opdatering (som jo

Ja, det har jeg også fået at vide en tre gange nu.

> Jeg er derfor også interesseret i at høre fra andre, der kan have samme
> problem, for så må vi i samlet flok kunne henvende os og få en ordentlig
> behandling!

Ja, lad os samles under fanerne og i flok brokke os over et spil, man ikke
kan spille!

> [...]
> 99,9% korrekt. Men min kone og børn synes trods alt, at det er et godt
> spil, og det er på deres vegne, jeg forsøger at få det til at fungere

Tjah, jeg synes det er utrolig god underholdning på trods af fejlene. Man
skulle synes, at det kunne Beta-testes lidt bedre, ikke? Men det er en fin
måde at lære mere om andre lande og byer på, synes jeg.

Trond Øyvind Hermansen