Dansk hitliste-arkiv
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-06 10:12

Er der nogen som kender en hjemmeside hvor man kan gå ind at se gamle DANSKE
hitlister helt tilbage fra 1950-erne og til idag. Altså et dansk
hitliste-arkiv.
Evt. er det nok hvis man bare kan se de plader som var nr. 1 i de enkelte
uger.

Jeg har gogglet s¨å min computer er rødglødende. Kan dog sagtens finde
tilsvarrende sider hvor man kan se engelske, amerikanske og australske 1.
pladser helt tilbage til 1952.

Men det skal altså være hitlister over pladesalget i Danmark.

Jeg ville gerne se lidt på rock`n`roll-musik og pigtrådsmusik og "danske
bølge" og sån. Hvilke danske grupper som gjorde sig mest indenfor de genrer.

Der må da være et jhitliste-arkiv for Danmark. Er der ikke?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-01-06 16:33

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43d9f578$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
genrer.

> Der må da være et jhitliste-arkiv for Danmark. Er der ikke?

Jeg har dem liggende i en database på min computer for så vidt angår
listerne på DR fra 1963-77.
Vi er nogle der ved fælles hjælp og fra mange kilder har fået samlet
listerne sammen og lagt dem i en database.
Det var meningen at offentliggøre dem på nettet...men det blev sat på stand
by på et tidspunkt af årsager jeg ikke vil komme ind på her.

Allan