Hvilket Shu-Bi-Dua nummer?
Fra : Brizz

Dato : 26-01-06 23:39

Hørte lige idag i radioen et live nummer med Shu-Bi-Dua hvor der blev
snakket i introen om røgkanoner i forbindelse med fuck (fog) var røg osv
osv. Ren shub stil.
Men er der nogen der ved hvad nummeret hedder?

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Lapzig

Dato : 26-01-06 23:46

http://www.shubidua.mfh.dk/tekster/fogg-rap.htm

Fra : Brizz

Dato : 26-01-06 23:53

Lapzig skrev:
> "Brizz" <news@FJERNgronaerten.dk> wrote in message

> http://www.shubidua.mfh.dk/tekster/fogg-rap.htm

Takker for svaret. også så hurtigt. Google har så siden fortalt mig det
er at finde på CD7 i deres 200 hits samling

Fra : Karina

Dato : 27-01-06 00:07

Nummeret hedder Foggin Rap

> Takker for svaret. også så hurtigt. Google har så siden fortalt mig det er
> at finde på CD7 i deres 200 hits samling

Den blev oprindeligt udgivet på Shubidua 16 fra 1997 og er skrevet "frit
efter Krig og Fred", som de selv siger... Den udgave, der findes på de
forskellige albums, er optaget live af DR på Langelandsfestivalen den 27.
juli 1996.

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.freestyledesign.dk - my webdesign company

Fra : Brizz

Dato : 27-01-06 00:19

Karina fik gennem sit tastetur nedfældet:

Takker for god info

Fra : Lapzig

Dato : 27-01-06 01:18

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> wrote in message
> Den blev oprindeligt udgivet på Shubidua 16 fra 1997 og er skrevet "frit
> efter Krig og Fred", som de selv siger...

"Det er ikke alle og enhver, der kan blive funktionær, men Madsen sidder på
kassen, han er førstekasserer. Etc."

Hvad har det med foggin' rap at gøre?

Fra : Karina

Dato : 27-01-06 02:35

> "Det er ikke alle og enhver, der kan blive funktionær, men Madsen sidder
> på kassen, han er førstekasserer. Etc."
>
> Hvad har det med foggin' rap at gøre?

Kig engang på B-stykkerne...

Madsen, Madsen - stjæl af kassen
Ellers bli'r du aldrig fri
Glid fra konen, glem pensionen
Lav et simpelt tyveri

vs.

Foggin' right and foggin' wrong
This is just a foggin' song
Foggin' right and foggin' wrong
This is just a foggin' song

De er sikkert blevet inspireret af B-stykket i Krig og Fred, da de lavede
omkvædet til Foggin' Right.. ellers ville de næppe selv skrive i coveret:
"Frit efter Krig og Fred".

Mvh
Karina

Fra : Lapzig

Dato : 27-01-06 02:37

> [...]
> omkvædet til Foggin' Right.. ellers ville de næppe selv skrive i coveret:

Ja, det er klart. Rytmisk og melodisk minder de to dele om hinanden.