Hahahahhhhh - sjov med andres slagere
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-06 19:14

Slager-grupper laver sjov med andre slager-gruppers hit

På et tidspunkt var det jo ret almindeligt at een gruppe lavede fis med en
anden gruppes hit. Den fik så en anden tekst og man skabe-sang den lidt.
Hvilke kan i komme i tanker om? - Jeg kan sån lige huske:

Så tar vi cyklerne frem (Mads Nørgaård) - Den blev til "Så tar vi cyklerne
frem" med Østjydsk musikforsyning

Ingen regning (Peter Belli) - Den blev til "Ingen faktura" med Jan og Rene

Hilsen Åge

Fra : Lars Rindsig

Dato : 26-01-06 19:14

Åge Halldorsson wrote:

> På et tidspunkt var det jo ret almindeligt at een gruppe lavede fis med en
> anden gruppes hit. Den fik så en anden tekst og man skabe-sang den lidt.
> Hvilke kan i komme i tanker om? - Jeg kan sån lige huske:

Træd an ved makronerne fra Hitmakers' - heldigvis korte - "danske bølge"
periode. Senere fik de hørt noget syremusik og lavede The Floor og nogle
Dylan-singler og det er altså noget mere lytteværdigt.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-06 20:22

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43d91009$0$1749$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> frem" med Østjydsk musikforsyning
>
> Ingen regning (Peter Belli) - Den blev til "Ingen faktura" med Jan og

For ikke at glemme, Teddy bjørn... Der blev til.... Jeg havde siddet i min
Taxi hele dagen, fordi min sikkerhedssele var gået i baglås.

M.V.H....Benny..

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-01-06 22:39

On Thu, 26 Jan 2006 19:13:46 +0100, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Ingen regning (Peter Belli) - Den blev til "Ingen faktura" med Jan og Rene

Som i virkeligheden oprindeligt var "Barrie, J. J. - No charge".

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Ove Thomsen

Dato : 27-01-06 09:49

"Og så tog han sin blyant frem, og strøg momsen" ........... Pragtfuld.

Østjydsk Musikforsyning lavede masser af dem, deres LP "ØM i trynen"
indeholder blandt andet:

"Knallert Karen" (Djenghis Kahn)
"KFUM" (YMCA)
"Stol på Hæren" (In the Navy)
"Gris" (Grease)
"Krøllet eller ej" (Krøller eller ej)

osv... kan anbefales for alle med humoristisk sans

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 09:07

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

> På et tidspunkt var det jo ret almindeligt at een gruppe lavede fis med en
> anden gruppes hit. Den fik så en anden tekst og man skabe-sang den lidt.
> Hvilke kan i komme i tanker om? -

Der var gruppen "kester", bl.a. med Jarl Friis Mikkelsen, som var en stor
parodi på Shu-bi-dua

/Alex

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 30-01-06 00:53

Alex Linaa wrote:
> Der var gruppen "kester", bl.a. med Jarl Friis Mikkelsen, som var en stor
> parodi på Shu-bi-dua

Og Shi-bi-dua svarede igen i Minus til Plus: "de andre og Kester er
sure, vi' de eneste Shubi der dur".

--
Jakob Møbjerg Nielsen | Nordvestjysk Brass Band - http://nvbb.dk/
jakob@dataloger.dk | Vinder af Grenland Brass Festival - 1. division

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-01-06 01:43

On Mon, 30 Jan 2006 00:53:26 +0100, Jakob Møbjerg Nielsen
<jakob@dataloger.dk> wrote:

>Og Shi-bi-dua svarede igen i Minus til Plus: "de andre og Kester er
>sure, vi' de eneste Shubi der dur".

Næsten.

Teksten er:
"de andre og kester er sure
vi' de eneste shubi der dua."

Men der er da ikke noget galt med idt kappestrid.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-01-06 02:08

Der skulle stå: lidt kappestrid.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-01-06 12:09

Poul Erik Lindaa wrote:

> Næsten.
>
> Teksten er:
> "de andre og kester er sure
> vi' de eneste shubi der dua."

Sjovt
Jeg har altid troet at de sang:

"de andre orkestre er sure
vi' de eneste shubi der dua.

--

Christian

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-01-06 15:04

On 30 Jan 2006 03:08:57 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Sjovt
>Jeg har altid troet at de sang:
>
>"de andre orkestre er sure
>vi' de eneste shubi der dua.

Man skal næsten også have læst teksten for at vide det, men vær sikker
på at Kester vidste det.