svampetimbale
Fra : karsten

Dato : 27-01-06 16:02

Hej

er der en der kan hjælpe med en opskrift på svampetimbale ?

Karsten

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 27-01-06 17:46

karsten <mail@nsfestkokken.dk> skrev:
>Hej
>
>er der en der kan hjælpe med en opskrift på svampetimbale ?
>
>Karsten

Ja, Bo Warming- bare der skal Aldi sprit i.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-01-06 19:04

Thomas Peter Bitsch (slet QNXG2) skrev:

> Ja, Bo Warming- bare der skal Aldi sprit i.
> "Allways look at the bright side of life"

P L O N K

Fra : Lapzig

Dato : 27-01-06 20:48

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> P L O N K

I lige måde.

Fra : karsten

Dato : 29-01-06 17:47

Er det niveauet herinde ?

Karsten

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-01-06 13:24

karsten skrev:

> er der en der kan hjælpe med en opskrift på svampetimbale ?

Hej Karsten

Ærgerligt at dit seriøse spørgsmål druknede i useriøst "trolleri".
Desværre ved jeg ikke noget om at kokkerere med timbaleforme.

Det er der måske ikke ret mange, der gør? Men jeg kan da se
en del opskrifter på retter i timbaleform i de bøger, jeg har arvet
efter min mor. Det er de gamle klassikere: "Dansk Husmoder
Leksikon" samt "Nutidsmad og Husførelse" af Carla Meyer.
Ingen af de ovennævnte bøger har opskrifter på timbale med
*svampe* - derimod med urter og andet.

Nationalencyklopædien (SDE) nævner under timbale (4): retter
af garneret fars eller æggemasse, tilberedt ved bagning eller
kogning i en timbaleform.

Jeg er ked af at din tråd blev afsporet af "trolleri" i starten, og
håber at der kommer indlæg fra nogle, der *ved* lidt om emnet.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : karsten

Dato : 31-01-06 08:35

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen Herluf Holdt
> Nysgerrige Amatører - gør Verden sjovere

Tak for det seriøse indlæg
God dag
Karsten