Frankfurt lufthavn og check ind
Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 26-01-06 16:31

Et lidt teknisk spørgsmål.

Jeg skal flyve fra BLL til TLV via FRA. Vi lander i FRA fredag aften og skal
videre til TLV lørdag morgen. Turen er købt som en lang tur, dvs. samme
billet. Iflg. Lufthansa i DK, så kan jeg (nok) ikke checke ind i BLL til
hele turen.

Kan jeg så i stedet hente bagagen i FRA, gå over til en LH skranke og så
checke ind der (dvs. checke ind fredag aften til en afgang lørdag morgen)?
Formålet er, at jeg gerne ville kunne møde så sent som muligt lørdag morgen,
og desuden slippe for at slæbe bagagen ind til Frankfurt og tilbage igen.

Og til dem der altid skriver "Ring til LH". Det har jeg gjort, men de var
ikke helt sikre på, hvordan det fungerer i FRA (og ja, jeg har læst på FRAs
hjemmeside, og nej, jeg vil ikke ringe dertil).

Kennet

--
www.pernille-kennet.dk
.... stedet med de mange rejsebeskrivelser

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-01-06 16:50

Den Thu, 26 Jan 2006 16:31:14 +0100, skrev Pernille og Kennet Föh :

> Jeg skal flyve fra BLL til TLV via FRA. Vi lander i FRA fredag aften og skal
> videre til TLV lørdag morgen. Turen er købt som en lang tur, dvs. samme
> billet.

Flyselskaberne benytter et såkaldt coed-share system når de skal sælge
biletter. Det betyder at selvom du kan købe en LuftHansa billet fra BLL
til TLV, så er det ikke sikkert det er LH der flyver hele ruten.

LH har ihvertfald ingen flyvninger ud af BLL, så tjek din billet hvem
det er der rent faktisk flyver(er operatør) ud af BLL. Mit gæt er at du
skal med Cirrus fra BLL til FRA. Så skal du kontakte Cirrus Airlines:

http://www.cirrus-world.de/

Det du ønsker burde ikke være noget problem

--
Kent Oldhøj

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 26-01-06 17:24

> LH har ihvertfald ingen flyvninger ud af BLL, så tjek din billet hvem
> det er der rent faktisk flyver(er operatør) ud af BLL. Mit gæt er at du
> skal med Cirrus fra BLL til FRA. Så skal du kontakte Cirrus Airlines:

Hej

du har helt ret. Efter at have snakket med LH så var kommet i tvivl om det
var luftfartsselskabet eller lufthavnen der bestemte check-in procedurer. Nu
prøver jeg lige dit link.

Kennet

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 26-01-06 23:55

> [...]
>
> http://www.cirrus-world.de/
>
> Det du ønsker burde ikke være noget problem

Når billetten er udstedt som een billet vil det i langt de fleste tilfælde
være muligt at foretage check-in til hele turen i BLL. Der kan være tilfælde
hvor der ikke er åbent for check-in til jeres næste flyvning, men det er
sjældent.

Jeg vil give Kent ret i at det du ønsker helt sikkert vil være muligt.

Kontakt evt. Lufthansa i Tyskland, da de helt sikkert kan svare mere præcist
på det. Eller ring til Lufthansa i Danmark igen, måske får du fat i en der
ved lidt mere om det. De kan i hvertfald undersøge det hvis de gider.

Fra : Jens

Dato : 27-01-06 00:27

Du vil med stor sikkerhed kunne tjekke bagagen in hele vejen til TLV, når
det er købt som en samlet billet.
Det eneste du så skal have i Frankfurt er boardingkort til flyet til TLV,
der sætter de bagagemærker på din billet i billund som de så lige
registrerer når du får lavet Boardingkort i FRA.
Således plejer vi at gøre når vi flyver til Bangkok via Amsterdam med China
airlines.
MVH
Jens

Fra : Kristian

Dato : 27-01-06 00:39

"Pernille og Kennet Föh" <anonym@mail.dk> wrote:

> [...]
>ikke helt sikre på, hvordan det fungerer i FRA (og ja, jeg har læst på FRAs
>hjemmeside, og nej, jeg vil ikke ringe dertil).

Hvis i ikke kan checke bagagen igennem, så er der mulighed for at
opbevare bagagen i Frankfurt:
http://www.airportcity-frankfurt.com/cms/default/rubrik/9/9826.storage.htm
--
Kristian