Garageport
Fra : Søren Bendesen

Dato : 27-01-06 13:28

Hej.

Jeg har en ULTRALIFT 800-220 garageport åbner. Desværre er begge
fjernbetjeninger gået i stykker. Er der nogen der ved hvor jeg kan få en
ny??

Fabrikanten siger de ikke producerer dem mere...

Mvh
Søren

Fra : Max

Dato : 27-01-06 13:47

Hej Søren

> Jeg har en ULTRALIFT 800-220 garageport åbner. Desværre er begge
> fjernbetjeninger gået i stykker. Er der nogen der ved hvor jeg kan få

Du kunne eventuelt spørge om der var nogen i dk.teknik.elektronik
der kunne reparere dem.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 21:08

"Søren Bendesen" <sorenFJERN@bendesen.dk> wrote in message
> [...]
> ny??
>
> Fabrikanten siger de ikke producerer dem mere...

Troede for nylig at min TV-fjernbetjening var i stykker da mange af
knapperne ej virkede (batteri ok).
Da jeg intet havde at miste fik jeg den adskilt, indersiden var klistret og
ulækker; skyllede alt (undtaget printpladen) under hanen og vaskede med
sulfo.
Derefter tog jeg en let våd klud og tørrede printpladen godt af (der hvor
knapperne går ned og rører)

Den fungerer som var den ny igen!

Fra : Calle.

Dato : 28-01-06 02:20

abe wrote:
> Den fungerer som var den ny igen!
Jep, bare man tager spændingen fra, så er sulfovand altid godt til
fjernbetjeninger
--
**** Calle ****

Fra : Søren Bendesen

Dato : 29-01-06 20:15

Nu er jeg i den uheldige situation at fjernbetjeningen er røget ud, da jeg
ikke troede den kunne laves..

Så jeg har behov for en ny fjernbetjening...

Fra : Rene Hansen

Dato : 30-01-06 08:49

abe skrev:
> [...]
>r1.cybercity.dk...

>Troede for nylig at min
>TV-fjernbetjening var i stykker da mange af

Hvor Sørensen får I sulfo fra?
Jeg troede at det blev forbudt helt tilbage i 60'erne...
Rene

Fra : Max

Dato : 30-01-06 09:02

Hej Rene

> Hvor Sørensen får I sulfo fra?
> Jeg troede at det blev forbudt helt tilbage i 60'erne...

Det blev faktisk forbudt i midten af halvfjerdserne, men det
kan stadigvæk købes på apoteket.

Men idag er sulfo vel også en almindelig måde at sige
opvaskemiddel på :)

Mvh Max

Fra : Rene Hansen

Dato : 30-01-06 09:21

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:
> [...]
>kan stadigvæk købes på apoteket.
>
>Men idag er sulfo vel også en almindelig måde at sige

OK Max

Mht til tidspunktet, så bøjer jeg mig dybt i støvet og skriver
mig bag øret at min hukommelse som sædvanlig har svigtet mig på
det groveste...
Jeg var ikke klar over at det stadig kunne købes nogle steder,
og egentlig var hele ideen med mit indlæg jo også bare skubbe
lidt til de folk som stadig kalder taler om sulfo, for jeg ved
jo egentlig godt at det som regel er mod bedre vidende...

Rene

Fra : Max

Dato : 30-01-06 09:36

Hej

> Mht til tidspunktet, så bøjer jeg mig dybt i støvet og skriver
> mig bag øret at min hukommelse som sædvanlig har svigtet mig på

Jeg kender min manglende hukommelse, så jeg slog det op :)

> Jeg var ikke klar over at det stadig kunne købes nogle steder,

Det bruges vidst stadigvæk i fotolaboratorier og lignende steder, det
er jo en fantastisk god afspænder som nok er svær at erstatte.

> lidt til de folk som stadig kalder taler om sulfo, for jeg ved
> jo egentlig godt at det som regel er mod bedre vidende...

Ja, men som jeg skriver er ordet "sulfo" vel idag at betragte som
et sononym for opvaskemidel og det forsvinder nok ikke sådan
bare lige igen :)

Mvh Max

Fra : Lars

Dato : 30-01-06 09:39

Søren Bendesen skrev:
> [...]
> ny??
>
> Fabrikanten siger de ikke producerer dem mere...

Hvis du kan få fabrikanten til at fortælle, hvilken teknik den bruger
IR/RF) vil du sandsynligvis kunne købe en universal fjernbetjening af
den type, som selv kan søge efter en slukke-kode Fås til priser fra 29 kr.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, kan du i stedet løse problemet ved at
købe både en modtager og en sender - det bliver noget dyrere (300-500
kr.) og lidt mere besværligt, men ifht til at skulle købe en ny åbner
eller åbne porten med håndkraft er det vel ikke så slemt.

Bl.a. www.Brinck.dk forhandler diverse RF og IR- fjernbetjninger med
både sender og modtager.

Lars