Honda reservedele pris-index..?
Fra : Asger Ellekrog

Dato : 26-01-06 20:01

Nogen der kender Honda's pris-index på reservedele?
Eller bare, om de er dyrere eller billigere end gennemsnittet.

/Asger

Fra : Jens Jessen

Dato : 26-01-06 20:52

orginale Honda stumper er lige faldet 15%

Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : tb

Dato : 26-01-06 21:26

> orginale Honda stumper er lige faldet 15%

nu er jeg seat ejer, men min MC hedder Honda. Ved du om det også gælder
her?

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 26-01-06 21:41

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> orginale Honda stumper er lige faldet 15%

Ok, det er da en go' begyndelse..!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-01-06 00:52

> Ok, det er da en go' begyndelse..!

Jo da, de skriver såden her på hjemmesiden:

"Honda Motor Europe - Denmark har i dag meddelt, at man som led i den
europæiske prisharmonisering regulerer udsalgsprisen for reservedele og
tilbehør, svarende til et gennemsnitligt fald på mere end 15 %."

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-01-06 22:18

Jens Jessen skriver:

> orginale Honda stumper er lige faldet 15%

Så nu er de kun i index 150 eller ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-01-06 23:59

Asger Ellekrog wrote:
> Nogen der kender Honda's pris-index på reservedele?
> Eller bare, om de er dyrere eller billigere end gennemsnittet.

Dyrere. Men check Mekonomen før du køber originalt - de har gode stumper
til fornuftige priser.

--
vh
Torben

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-01-06 00:51

> [...]
> Nogen der kender Honda's pris-index på reservedele?
> Eller bare, om de er dyrere eller billigere end gennemsnittet.

Reservedelsindeks er noget der ændre sig løbende da det er "i forhold til"
gennemsnittet af de tilsvarende priser på de 10 mest solgte bilmodeller, så
det ændre sig løbende. Det har en vis underholdningsværdi men du kan ikke
bruge det til at beregne de løbende udgifter på en given bil, for det er vel
det du skal bruge det til. Priserne på originale dele er mig bekendt ikke
til at finde på nettet mens uoriginale er såfremt det er en ældre model, det
fortæller dog stadig intet om hvor ofte du skal købe dem.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 27-01-06 01:19

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det
> fortæller dog stadig intet om hvor ofte du skal købe dem.

En vis indikation af, om bilmærket oftest ligger i den dyrere eller
billigere ende, må man kunne aflæse af tallet. Det er fint nok for mig. Der
er selvfølgelig andre forhold, der kan påvirke de løbende udgifter. De skal
selvsagt også skal ta's i betragtning.

/Asger