Ridse i motorhjelm
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-01-06 16:53

Jeg har i dag afhentet min "nye" bil - en Peugeot 306 2.0 HDI fra 2000.
Lækker karet, kører godt og ser ligeså godt ud :)

Men, da jeg kom hjem til mig selv opdagede jeg at der var to grimme
ridser lige midt på motorhjelmen :( Ikke små overflade ridser, ret dybe
ridser, helt igennem metallakken.

Er det noget jeg kan tørre af på forhandleren (der er brugtvognsgaranti
på) eller er det for egen regning når nu jeg ikke opdagede det før jeg
kørte hjem med bilen ?

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 26-01-06 18:29

Hej Henrik

Tillykke med den. Fin fin bil med godt med udstyr også...

Jeg vil tro at en brugtvognsgaranti gälder bilens tekniske og
sikkerhedsmässige funktioner så jeg tror ikke der er så meget at
komme efter.

Men det er ärgeligt - uanset hvor lang tid man bruger på at checke en
brugt bil finder man ikke alt. Var selv i samme situation for et par
måneder siden hvor jeg opdagede et stenskud i forruden. Men det er
ikke ulovligt (er gået gennem syn) og forhandleren vil ikke däkke
det. Egentlig helt ok imo - men trälst ser det ud.

Men forsög alligevel. Held og lykke!
VH Juul

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-01-06 18:40

ejs@stofanet.dk was thinking very hard :
> Tillykke med den.

Tak :)

> Jeg vil tro at en brugtvognsgaranti gälder bilens tekniske og
> sikkerhedsmässige funktioner så jeg tror ikke der er så meget at
> komme efter.

Ja det tror jeg også - og det er jo også svært at bevise at ridserne
var der før jeg kørte fra forhandleren og ikke først er kommet senere.

> Men forsög alligevel. Held og lykke!

Jeg vil snakke med dem i morgen og se hvad de siger til det. Ellers må
jeg finde ud af hvad der ellers kan gøres ved det - billigst...

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-01-06 13:20

After serious thinking Henrik Stidsen wrote :
> Men, da jeg kom hjem til mig selv opdagede jeg at der var to grimme ridser
> lige midt på motorhjelmen :( Ikke små overflade ridser, ret dybe ridser, helt
> igennem metallakken.

Dejligt med en ærlig forhandler. De vidste godt ridserne var der, de
havde været der hele tiden og skulle have været dækket under
klargøringen. Det var de dog ikke blevet, formentlig fordi lakken i den
farve ikke var hjemme. Så ligeså snart de har den hjemme skal jeg forbi
og have det lavet - ganske gratis :)

Så det var jo en rose til forhandleren - Peugeot i Esbjerg - at de ikke
bare benægtede at have kendt til den.

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-01-06 13:35

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> og have det lavet - ganske gratis :)
>
> Så det var jo en rose til forhandleren - Peugeot i Esbjerg - at de ikke

Det er der en Peugeot forhandler i det sydlige Århus der kunne lære
noget af.

Desuden, tillykke med vognen. Vi er glade for vores 306 HDi stc.

--

Christian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-01-06 13:45

After serious thinking Christian B. Andresen wrote :
> Det er der en Peugeot forhandler i det sydlige Århus der kunne lære
> noget af.

Ja der er vel stor forskel på den slags fra firma til firma, desværre.

> Desuden, tillykke med vognen. Vi er glade for vores 306 HDi stc.

Tak - har også (stort set) kun hørt godt om den fra andre der kører i
den slags.

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-01-06 14:03

Henrik Stidsen wrote:

> Ja der er vel stor forskel på den slags fra firma til firma, desværre.

> Tak - har også (stort set) kun hørt godt om den fra andre der kører i
> den slags.

Og så kender du sikkert http://www.hi-speed.dk, hvor du kan få en
masse gode råd om Peugeot biler.

--

Christian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-01-06 15:32

Christian B. Andresen has brought this to us :
> Og så kender du sikkert http://www.hi-speed.dk, hvor du kan få en
> masse gode råd om Peugeot biler.

jeps, den har jeg kigget på et par gange mens jeg ledte efter en at
købe :)

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard