Lov ang kørekort og sprit kørsel?
Fra : Brizz

Dato : 26-01-06 00:16

Har gang i et væddemål om hvorvidt man skal op til køreprøve i ALLE de
kort man har hvis man får frakendt kørekortet til personbil.
Dvs. Man bliver stoppet i sin personbil for spritkørsel og får
kørekortet frakendt. Hvis man så har til MC og Lastbil. Skal MC og
lastbil også beståes før man får dem igen og hvor er der noget på skrift
om lige precis dette emne?

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-01-06 08:20

Brizz wrote:
> [...]
> kørekortet frakendt. Hvis man så har til MC og Lastbil. Skal MC og
> lastbil også beståes før man får dem igen og hvor er der noget på skrift

Det skal du ikke - har du ikke MC-kort du kan endda vælge at tage det
for pengene og få alle stemplerne tilbage.

Jeg gider ikke søge det for dig - prøv evt. fstyr.dk eller politi.dk

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 09:09

> Det skal du ikke - har du ikke MC-kort du kan endda vælge at tage det for
> pengene og få alle stemplerne tilbage.

Kan vi få den på dansk :)
Kan man betale sig fra det, eller hvad er det du mener?

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-01-06 09:51

Brian Axelgaard wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan vi få den på dansk :)
> Kan man betale sig fra det, eller hvad er det du mener?

Dårligt formuleret (og vrøvl pga. ordvendt omstilling) -

"har du ikke MC-kort du kan endda vælge at tage det for pengene.."
kunne være :
"har du ikke MC-kort kan du vælge at tage dét for de penge du ellers
ville bruge på generhvervelse og derefter få alle stemplerne tilbage"

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 10:06

> [...]
> "har du ikke MC-kort kan du vælge at tage dét for de penge du ellers ville
> bruge på generhvervelse og derefter få alle stemplerne tilbage"

Okay, mon det var tiltænkt sådan - det lyder lidt som noget lusk :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-01-06 10:24

Brian Axelgaard wrote:

> Okay, mon det var tiltænkt sådan - det lyder lidt som noget lusk :)

Det synes jeg ikke - du får en bøde der er straffen for forseelsen, og
da du har bevist at du ikke kan følge reglerne fratages du kørekortet.
Når du har bevist at du kender reglerne kan du få det tilbage.
Generhvervelsesprisen er ikke en straf.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 11:26

> [...]
> du har bevist at du ikke kan følge reglerne fratages du kørekortet. Når du
> har bevist at du kender reglerne kan du få det tilbage.

Men man kan så slå to fluer med et smæk så :) Smart smart :)

Fra : OZ7PUS

Dato : 26-01-06 13:12

"Brizz" <news@FJERNgronaerten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> frakendt. Hvis man så har til MC og Lastbil. Skal MC og lastbil også
> beståes før man får dem igen og hvor er der noget på skrift om lige precis

Det er ihvertfald sådan at hvis du har lastbil kort + bil og bliver taget
for overlæs/sprit i lastbilen så får du begge kort igen efter prøve i
lastbil .... Ihvertfald det min fatter gjore
Om man ville kunne gå op i personbil og få lastbil pappet med igen ved jeg
dog ikke noget om ..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-01-06 14:52

Brizz wrote:
> [...]
> kørekortet frakendt. Hvis man så har til MC og Lastbil. Skal MC og
> lastbil også beståes før man får dem igen og hvor er der noget på

Min kørelærer snakkede noget om, at reglerne var blevet ændret her i
efteråret.
Så hvis man blev taget med en promille højere end de 1,2, så var det
automatisk en frakendelse af kørekortet i 3 år.
Og efterfølgende starte helt forfra med at anskaffe sig alle stemplerne i
kortet ét efter ét.
Om han havde drukket af natpotten eller om den er god nok, det ved jeg dog
ikke (har ikke undersøgt det nærmere).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 26-01-06 14:58

"Brizz" <news@FJERNgronaerten.dk> wrote in message
> [...]
> kørekortet frakendt. Hvis man så har til MC og Lastbil. Skal MC og
> lastbil også beståes før man får dem igen og hvor er der noget på skrift

En af mine venner mistede kortet for ca. 4 år siden pga sprit i blodet. Han
fik genervervet kortet lige inden de nye regler blev indført.

Før skulle man bestå køreprøven i personbil og få alle stempler igen
(Lastbil og MC).

Med de nye regler skulle han have køreprøve i lastbil og MC men ikke
personvogn.

Benny

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-01-06 18:02

Benny Hojvaelde skrev:
> [...]
> (Lastbil og MC).
> Med de nye regler skulle han have køreprøve i lastbil og MC men ikke

Jeg mener det afhænger af hvor længe man har været frakendt kortet. Hvis
det er ud over en bestemt tid mener jeg man skal gennem alle prøverne igen.

--
MVH
Finn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-01-06 09:54

Finn Guldmann wrote:

> Jeg mener det afhænger af hvor længe man har været frakendt kortet.
> Hvis det er ud over en bestemt tid mener jeg man skal gennem alle
> prøverne igen.

Det var også hvad min kørelærer sagde og at det med den nye regel (med 3 års
frakendelse ved sprutkørsel) ville betyde at alle der blev taget, skulle
starte forfra.
Jeg husker dog ikke grænsen for hvornår man skulle starte forfra.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport