God donkraft, hvad kan anbefales?
Fra : Jonas R.

Dato : 25-01-06 17:45

Jeg står og skal bruge en ordenlig donkraft. Den jeg har nu er noget lort og
kan ikke engang løfte bilen højt nok op til at jeg kan få en buk ind under.

Så hvad kan anbefales og hvor kan det købes?

Bilen er en audi s2 med 50/50 sænkning

/Jonas R.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 18:32

Jonas R. wrote:
> [...]
> buk ind under.
> Så hvad kan anbefales og hvor kan det købes?

Nu ved jeg ikke hvor meget du vil ofre på sagen, men dette kunne være et
godt bud:
http://www.ebvaerktoj.dk/dansk/Productdetail.asp?ProductID=83

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jonas R.

Dato : 25-01-06 20:06

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
newsOBf.463$%U7.151@news.get2net.dk...
SNIP
> Nu ved jeg ikke hvor meget du vil ofre på sagen, men dette kunne være et
> godt bud:
> http://www.ebvaerktoj.dk/dansk/Productdetail.asp?ProductID=83

Tja havde håbet på en der var lidt billigere, men i stil med den du har
vist.

Det er denne model jeg har nu.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3285&Grp=61&n=60100&KundeID=2D3AejXR0OLmTIXj1FT86vneDUHvwvH

Har kigget lidt på den her, er den noget værd, men ellers noget i den pris
klasse.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6121&Grp=61&n=60100&KundeID=2D3AejXR0OLmTIXj1FT86vneDUHvwvH

MVH

Jonas R.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 20:18

Jonas R. wrote:

> Tja havde håbet på en der var lidt billigere, men i stil med den du
> har vist.

Ja den er en lille smule pebret, til hobby brug.
Men hvis man bare bruger den 5-10 gange om året, så bliver man meget hurtigt
glad for sådan en størrelse.
Jeg har selv en rigtig værkstedsdonkraft (lidt a'la den i linket), men den
koster omkring de 5000,- fra ny og den er jeg rigtig glad for, selvom jeg
ikke bruger den specielt meget.
Det er nemmere at smide bilen op på en lift

> [...]
>
> Har kigget lidt på den her, er den noget værd, men ellers noget i den

Min erfaring, med de små "lommedonkrafter" er ikke specielt god, så
afhængigt af hvad du skal bruge den til (hjulskifte i ny og næ, eller mere
omfattende arbejde under bilen), så ville jeg måske vælge noget bedre kram.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-01-06 21:13

Jonas R. wrote:
> [...]
>
> Har kigget lidt på den her, er den noget værd, men ellers noget i den pris

Jeg købte modellen over, fordi den du nævner var udsolgt. Den funker sgu
fint til 595,-.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3346&n=60100

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Jens Jessen

Dato : 25-01-06 20:28

Køb er ordentlig donkraft, f.eks en Stenhøj, Compac eller en AC - de er
tilmed alle danske

Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Torben Madsen

Dato : 25-01-06 23:01

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Køb er ordentlig donkraft, f.eks en Stenhøj, Compac eller en AC - de er
> tilmed alle danske

Jeg har selv for nylig købt en Compac. Det er noget godt kram - sådan en kan
jeg klart anbefale. Kig evt. på www.compac.dk - der kan ses nogle
forskellige. Jeg købte selv 1.5T-HC og er vældig tilfreds. Men den vil nok
have lidt besvær med at komme ind under en sænket slæde. Men de har andre
specielt flade modeller til den slags biler også.

mvh
Torben Madsen

Fra : Henrik B.

Dato : 30-01-06 13:58

"Torben Madsen" <news@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> have lidt besvær med at komme ind under en sænket slæde. Men de har andre
> specielt flade modeller til den slags biler også.

Helt klart Compac! Det er virkelig kvalitetsdonkrafte.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg