Bilfilm, hvilken er bedst ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 15:11

Hvad er jeres bud, på den bedste bilfilm nogensinde ?

Mit eget bud er "Gone In 60 Seconds" fra 1974.
Ikke så neget film/skuespilleri, men masser af biljagt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Soren Schimkat

Dato : 25-01-06 15:19

Per Beer Hansen wrote:
> Hvad er jeres bud, på den bedste bilfilm nogensinde ?

Bullit.

> Mit eget bud er "Gone In 60 Seconds" fra 1974.
> Ikke så neget film/skuespilleri, men masser af biljagt

Den ringeste er uden tvivl "Grand Theft Auto".. føj siger jeg bare.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-06 15:21

Soren Schimkat skriver:

> Den ringeste er uden tvivl "Grand Theft Auto".. føj siger jeg bare.

Nej, Bondfilmen, hvor han kører på baghjul i en sættevognstrækker !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 15:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nej, Bondfilmen, hvor han kører på baghjul i en sættevognstrækker !

Jeg synes generelt, at alle Bond filmene er dårlige, der er alt for meget
"pjat" med i dem.
Ikke lige min kop the.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 25-01-06 15:58

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> Jeg synes generelt, at alle Bond filmene er dårlige, der er alt for
> meget "pjat" med i dem.
> Ikke lige min kop the.

Så hellere Charlies Angels. Samme ringe effekter, tåbelige handling
og umulige heltegerninger, men med langt flottere helt(e).*

* Denne fordom gælder dog ikke fra dr. No - Diamonds... da der var
rigtige helte til :)

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Do you know what the chain of command is here?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 16:18

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> Så hellere Charlies Angels. Samme ringe effekter, tåbelige handling
> og umulige heltegerninger, men med langt flottere helt(e).*

Jeg har ikke set Charlies Angels, netop fordi jeg har vurderet at den er alt
for tåbelig

> * Denne fordom gælder dog ikke fra dr. No - Diamonds... da der var
> rigtige helte til :)

Enig, hvis der endeligt skal ses James Bond, så skal det ære med Sean i
hovedrollen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-01-06 11:07

> Jeg har ikke set Charlies Angels, netop fordi jeg har vurderet at den
> er alt for tåbelig

Du går glip af en masse dejlige koner :)

Vent med at vurdere den til du har set den :) Alt andet er umuligt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-01-06 17:08

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du går glip af en masse dejlige koner :)

Her i huset har "vi" bestemt, at én kone er nok

> Vent med at vurdere den til du har set den :) Alt andet er umuligt.

Jeg har bedømt den udfra diverse forskellige forfilm/reklamer og det var
rigeligt til mig

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-01-06 20:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in news:4GMCf.4478
$Jr7.999@news.get2net.dk:

> Her i huset har "vi" bestemt, at én kone er nok

Det lyder dejligt demokratisk

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-01-06 11:06

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> Jeg synes generelt, at alle Bond filmene er dårlige, der er alt for
> meget "pjat" med i dem.

Jeg aner en sammenhæng :P (hint: Fast and the Furious-serien).

> Ikke lige min kop the.

Den er helt reel - dog gør det ikke filmene ringe! Blot uden for din
interesse.

Personligt er jeg stadig så ung at jeg kan more mig bekosteligt over den
slags film. Ja selv min far på snart 60 år hygger sig med Fast and the
Furious og især Bond-filmene.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-01-06 17:10

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg aner en sammenhæng :P (hint: Fast and the Furious-serien).

> Den er helt reel - dog gør det ikke filmene ringe! Blot uden for din
> interesse.

Ja ja, det er jo det jeg siger

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 15:23

Soren Schimkat wrote:

> Bullit.

Den er heller ikke tosset (er også med i samlingen).

> Den ringeste er uden tvivl "Grand Theft Auto".. føj siger jeg bare.

Er det lavet som film ? Jeg troede kun at det var et PC/PS2 spil ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Søren

Dato : 25-01-06 21:00

Per Beer Hansen wrote:

> Den er heller ikke tosset (er også med i samlingen).

> Er det lavet som film ? Jeg troede kun at det var et PC/PS2 spil ?

Filmen har sådanset ikke noget med spillet at gøre selv om de har samme
titler. Ok - begge handler om biler og politi, men det er vist også det.

Du kan læse om filmen (puha) her: http://www.imdb.com/title/tt0076100/

Spillene derimod - er ganske fantastiske. Det eneste jeg ikke har
spillet er 2´eren, men de andre er fuldførte og SA er jeg igang med.

BTW .. til alle jer der er vilde med GTA-SA, er her lidt fed info: MTA
drengene frigav i mandags MTA:SA - som er en multiplayer mod til GTA:SA

Check deres site: http://www.multitheftauto.com/

Mvh Søren / Stickybit

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 25-01-06 16:00

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in news:YHLBf.427
$Uc5.176@news.get2net.dk:

> Hvad er jeres bud, på den bedste bilfilm nogensinde ?
>
> Mit eget bud er "Gone In 60 Seconds" fra 1974.
> Ikke så neget film/skuespilleri, men masser af biljagt

Luc Bessons Taxi er et bud.

Da jeg var knægt var det uden tvivl The Cannonball Run, men
den har ikke den samme wow-faktor mere :D

/hilsner

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 16:16

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> Luc Bessons Taxi er et bud.
>
> Da jeg var knægt var det uden tvivl The Cannonball Run, men
> den har ikke den samme wow-faktor mere :D

Både Taxi serien og Canonball Run serien, er også alt for "pjattet" efter
min smag.
Når det drejer sig om biler, så skal det være alvorligt
Hvor mange Canonball film er der egentlig lavet ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-01-06 18:17

Den Wed, 25 Jan 2006 16:16:23 +0100, skrev Per Beer Hansen :

> Hvor mange Canonball film er der egentlig lavet ?

Altfor mange Jeg tjekkede lige på IMdb:

Cannonball! 1976
Gumball Rally 1976
The Cannonball Run 1981
Cannonball Run II 1984
Speed Zone! 1989

--
Kent Oldhøj

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 18:34

Kent Oldhøj wrote:

> Altfor mange Jeg tjekkede lige på IMdb:
>
> Cannonball! 1976
> Gumball Rally 1976
> The Cannonball Run 1981
> Cannonball Run II 1984
> Speed Zone! 1989

Gumball Rally falder uden for.
Den er svjh ikke med i samme "serie" som de andre.
Jeg mener at en af hovedpersonerne i den film, kører i en Ferrari 365.
Der er svjh en temmeligt fed scene, hvor bilen bliver læsset på/af en
lastbil i høj fart.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 25-01-06 21:28

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in news:yGOBf.468
$8%7.421@news.get2net.dk:

> [...]
> Jeg mener at en af hovedpersonerne i den film, kører i en Ferrari 365.
> Der er svjh en temmeligt fed scene, hvor bilen bliver læsset på/af en

Apropos at læsse biler af i fart :)

Det gøres med stil i denne gamle reklame fra Saab. Har sikkert
været postet her mange gange før...

http://www.lgj.dk/video/saab.asf

/hilsner

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-01-06 16:34

Den Wed, 25 Jan 2006 15:10:57 +0100, skrev Per Beer Hansen :

> Hvad er jeres bud, på den bedste bilfilm nogensinde ?

Den er svær...

I kategorien "Anderledes biljagt" er min favorit "The Way Of The Gun".
Ikke nogen egentlig bilfilm, men der er en biljagt der er ret fed. Bl.a.
foregår den på et tidspunkt i skridttempo.
http://www.imdb.com/title/tt0202677/

I kategorien "sjoveste bilfilm" står klassikeren "Trafic" højt på
listen. Især scenen med måden de forskellige bilers vinduesviskere er
hysterisk morsom.
http://www.imdb.com/title/tt0069400/

I kategorien "Bedste biljagt".... Bullitt. Ingen moderne film kommer i
nærheden af den nerve og følelse af fart, som Bullitt giver.

Af andre favoritter kan nævnes:

French Connection http://www.imdb.com/title/tt0067116/

Ronin http://www.imdb.com/title/tt0122690/

Taxi http://www.imdb.com/title/tt0152930/

The Matrix Reloaded http://www.imdb.com/title/tt0234215/

To Live And Die In LA http://www.imdb.com/title/tt0090180/

For Your Eyes Only http://www.imdb.com/title/tt0082398/

Vanishing Point http://www.imdb.com/title/tt0067927/

The Italian Job(originalen) http://www.imdb.com/title/tt0064505/

--
Kent Oldhøj

Fra : Søren Steffensen

Dato : 25-01-06 16:51

Helt klart Taxi serien - totalt griner den taxa :)
En god bil drengerøvsfilm en fast and the furious serien

--

Søren Steffensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-01-06 11:09

"Søren Steffensen" <sorensteffensen@vip.cybercity.dk> wrote in

> Helt klart Taxi serien - totalt griner den taxa :)
> En god bil drengerøvsfilm en fast and the furious serien

Helt enig! Det kan ikke være anderledes for film af nyere tid.
Er man drengerøv og ung af sind så elsker man disse film - kan man ikke
lide dem, ja så er man bare blevet for støvet med årene )

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Peter

Dato : 25-01-06 18:07

> Hvad er jeres bud, på den bedste bilfilm nogensinde ?
>
> Mit eget bud er "Gone In 60 Seconds" fra 1974.
> Ikke så neget film/skuespilleri, men masser af biljagt

Bjergkøbing Grand Prix!

/Peter
Xantia HDi, Il Tempå Gigante-model´

--
http://www.grauslund.com

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-01-06 18:35

"The Blues Brothers", godt nok er den ikke en decideret bilfilm, mere en
musikfilm. Men fuck, der er en gigantisk biljagt hvor politibilernes bliver
smadret i stride strømme, og en biljagt midt i Chicagos gader, hvor man kan
se at der ikke er fiflet med klip og opskruede filmhastigheder og lignende,
og folk går på fortovene uden nogen form for sikkerhed (tror jeg). Virkelig
fed (kult)film i det hele taget!

Mvh

Emil

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 18:36

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> opskruede filmhastigheder og lignende, og folk går på fortovene uden
> nogen form for sikkerhed (tror jeg). Virkelig fed (kult)film i det

Jeps også en feeed film.
2'eren skulle de dog ikke have lavet, den sutter for meget

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-01-06 19:31

> Jeps også en feeed film.
> 2'eren skulle de dog ikke have lavet, den sutter for meget

Enig med dig om 2'eren... :(

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 18:36

Peter wrote:

> Bjergkøbing Grand Prix!

Hey, den havde jeg sq helt glemt (selvom den er med i samlingen).
Jeg var kun en stor knægt, da jeg var til premieren

> /Peter
> Xantia HDi, Il Tempå Gigante-model´

Jeps og kørt af Ronnie Middelsvensson

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-06 19:26

Peter skriver:

> Bjergkøbing Grand Prix!

Jaaah den står også i DVD samlingen.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Nielsen

Dato : 25-01-06 19:12

> [...]
>
> Mit eget bud er "Gone In 60 Seconds" fra 1974.
> Ikke så neget film/skuespilleri, men masser af biljagt

Har i alle glemt Manta Manta, herlig tysk film fra 80`erne
Det var tider.

JaN

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 19:27

Nielsen wrote:

> Har i alle glemt Manta Manta, herlig tysk film fra 80`erne
> Det var tider.

Nej nej, jeg har skam ikke glemt den, den står her på hylden ved siden af
mig.
Jeg synes bare ikke det er den bedste

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 25-01-06 19:55

Convoy - uden tvivl, selvom bilerne er store

Bo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 20:19

Bo Rasmussen wrote:
> Convoy - uden tvivl, selvom bilerne er store

Ja dén må vi heller ikke glemme
Også den var jeg inde og se til premieren tilbage i 70'erne
Den står iøvrigt også på hylden her hos mig.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 25-01-06 20:27

"18-wheeler eddie" er simpelthen den sejeste

Har i øvrigt ikke set den meget længe!

--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 20:29

Bo Rasmussen wrote:
> "18-wheeler eddie" er simpelthen den sejeste
>
> Har i øvrigt ikke set den meget længe!

Den kan købes stort set alle steder på DVD, for den nette sum af kr. 25,-
Jeg tror at jeg købte min i Kvickly, sidste år engang.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Fam. Olsen

Dato : 25-01-06 20:17

"Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse
> Convoy - uden tvivl, selvom bilerne er store

Ja den tænkte jeg også på. Sammen med "Herbie" og "Bjergkøbing grandprix".

MVH Niels

Fra : Jens Jessen

Dato : 25-01-06 20:32

I må have glemt Duellen instrueret af Steven Spielberg og Bullit med Steve
McQueen.

Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 20:38

Jens Jessen wrote:
> I må have glemt Duellen instrueret af Steven Spielberg

Det er den med McLoud i hovedrollen, ik' ?
Den er faktiskt også ret god, dog ikke den bedste.

> og Bullit med
> Steve McQueen.

Bullit har jeg ikke glemt, den står også ovre på hylden
Lige så LeMans med Steve McQueen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 20:40

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>I må have glemt Duellen instrueret af Steven Spielberg og Bullit med Steve
>McQueen.

Hvem har glemt hvad?

> --
> Med venlig hilsen
> Motor Press
> Journalist Jens Jessen (DjF)
> Skanderborgvej 140
> DK-8660 Skanderborg
> Danmark
> Tlf. DK + 8657 7201
> Fax. DK+ 8657 7204
> Mobil 2073 7471
> E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Christ, sikke en signatur, vi mangler kun dit CPR-nr og bilens stelnummer

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-01-06 23:45

Tom skrev:
> Christ, sikke en signatur, vi mangler kun dit CPR-nr og bilens stelnummer

Hov du glemte underbuksenummer;

--
MVH
Finn

Fra : Brian

Dato : 26-01-06 21:33

Finn Guldmann wrote:

> Hov du glemte underbuksenummer;

Vil du gerne vide om du kan komme i bukserne på ham ?

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-01-06 00:53

Brian skrev:
> Vil du gerne vide om du kan komme i bukserne på ham ?

Nej, men det bruger jeg som et udtryk for, i en eller anden sammenhæng,
at blive bedt om at afgive oplysninger der er for personlige.

--
MVH
Finn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 20:39

Per Beer Hansen wrote:
> Hvad er jeres bud, på den bedste bilfilm nogensinde ?

Jeg kom også selv lige i tanker om en mere af de gode, Mad Max 1, med Mel
Gibson.
Den ligger også pænt oppe i toppen af min liste.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 20:43

> Jeg kom også selv lige i tanker om en mere af de gode, Mad Max 1, med Mel
> Gibson.
> Den ligger også pænt oppe i toppen af min liste.

60 minutes med Nikolas Kage

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 20:52

Tom wrote:

> 60 minutes med Nikolas Kage

Jeg glædede mig rigtigt meget, til at se den, dengang den kom frem, men gosh
hvor blev jeg skuffet
Det er jo en typisk Hollywood produktion, som ikke lever op til den
oprindelige film.
Bevares, i den nye (med Kage) har de jo brugt skuespillere, men i den gamle
var det jo netop bilerne og biljagten der kom i første række.
53 minutters biljagt, hvor de prøver at stoppe Eleanor (som oprindeligt er
en gul Mustang Mach 1 årg. 1973), det kan den poppede Nicolas Cage ikke slå.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-01-06 21:25

Den Wed, 25 Jan 2006 20:51:59 +0100, skrev Per Beer Hansen :

> 53 minutters biljagt, hvor de prøver at stoppe Eleanor (som oprindeligt er
> en gul Mustang Mach 1 årg. 1973), det kan den poppede Nicolas Cage ikke slå.

SUBSCRIBE!

--
Kent Oldhøj

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 21:28

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> SUBSCRIBE!

Øv med Jer, så synes i garanteret også at Fangio var bedre en Schumacher

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-01-06 10:02

Tom wrote:

> Øv med Jer, så synes i garanteret også at Fangio var bedre en
> Schumacher

Det er ikke bare noget jeg synes, det er rene facts
Hvis du f.eks. laver en sammenlihgning, så er Fangio den eneste der har
vundet næsten halvdelen af de F1 GP'er han stillede op i (24 sejre i 51
løb).
Pole position (28 stk) i over halvdelen af hans løb samt hurtigeste omgang
(23 stk) i næsten halvdelen af løbene.
Og det i en alder, som fra starten af lå over MS's alder på nuværende
tidspunkt, Fangio var 38 år, da han startede og MS er først lige blevet 37.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-01-06 01:09

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev

> [...]
> Og det i en alder, som fra starten af lå over MS's alder på nuværende
> tidspunkt, Fangio var 38 år, da han startede og MS er først lige blevet

Så kan han vel stadig nå at blive god

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-01-06 17:12

Uffe Ravn wrote:

> Så kan han vel stadig nå at blive god

Jamen han er da god, men bare ikke på samme niveau som Fangio
MS har vel "kun" vundet ca. 1/3 af alle sine F1 løb.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Broegger

Dato : 25-01-06 21:17

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev news:YHLBf.427
$Uc5.176@news.get2net.dk:

> Hvad er jeres bud, på den bedste bilfilm nogensinde ?
>
> Mit eget bud er "Gone In 60 Seconds" fra 1974.
> Ikke så neget film/skuespilleri, men masser af biljagt

Jeg husker en film med en mand i en personbil der jages af den ONDE
lastbil. Den var sej!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 21:21

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev news:YHLBf.427
> $Uc5.176@news.get2net.dk:

> Jeg husker en film med en mand i en personbil der jages af den ONDE
> lastbil. Den var sej!

Det var den gamle "John MCloud" i Duellen.....jes den var meget god....og
meget synd for Mcloud at hans øse var SÅ lam

--
Tom

Fra : Lars Jensen

Dato : 25-01-06 21:31

Per Beer Hansen wrote:
> Hvad er jeres bud, på den bedste bilfilm nogensinde ?
>
> Mit eget bud er "Gone In 60 Seconds" fra 1974.
> Ikke så neget film/skuespilleri, men masser af biljagt

Hvad med The Fast and Furious filmene?

Godt nok lorte skuespil osv - men masser af "briangejl" :)

Lars B

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-01-06 10:04

Lars Jensen wrote:

> Hvad med The Fast and Furious filmene?
>
> Godt nok lorte skuespil osv - men masser af "briangejl" :)

Jeg synes at de er alt for overdrevne.
Både hvad angår stylingen på bilerne samt deres performance.
Uanset hvor de kører, så er det med 10000 rpm og uendeligt mange gearskift

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-01-06 11:04

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in news:43d7e047$0$11674$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> Hvad med The Fast and Furious filmene?

Det er det ultimative!

> Godt nok lorte skuespil osv - men masser af "briangejl" :)

Lorte skuespil? jow jow

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 26-01-06 01:37

En outsider er 'Le Casse' http://www.imdb.com/title/tt0068347/maindetails
fra '71 med Jean Paul Belmondo og Omar Sharif. Filmen er en jævnt ligegyldig
gangster-agtig historie, men med en, intet mindre end FANTASTISK biljagt. Og
ikke mindst lang..!

En Opel Kapitajn svjh. (Belmondo) jagter en Fiat 124 (Sharif) gennem Athens
gader og gyder, med en afsindig hastighed. Ingen special effects eller
filmtricks - de biler får virkelig tæsk! Og kameraarbejdet lader ikke
'Bullit', og ikke mindst 'Le Mans', noget tilbage..!

Her er lidt fra en 'comment' fra IMDb:
"... it has the most amazing car chase I've ever seen. I remember thinking
the stunt drivers must have been madmen. No special effects, slow-motion or
anything; just insane high speed driving through the streets of Athens.
Steven Spielberg is supposed to have said that 'The Castle of Cagliostro'
had the best car chase ever filmed. I guess he can't have seen this one.
Honestly, it's just nuts."

Eneste problem er, at den er umulig at finde, på både DVD og bånd.

/Asger

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-01-06 10:04

Asger Ellekrog wrote:
> [...]
> guess he can't have seen this one. Honestly, it's just nuts."
>
> Eneste problem er, at den er umulig at finde, på både DVD og bånd.

OK, den har jeg så ikke set.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 28-01-06 02:52

de, på både DVD og bånd.

> OK, den har jeg så ikke set.

Helt umuligt er det dog ikke. DR2 viste den, for et par måneder siden. Fik
den desværre ikke optaget

/Asger

Fra : news.tele.dk

Dato : 27-01-06 09:11

> [...]
>
> Mit eget bud er "Gone In 60 Seconds" fra 1974.
> Ikke så neget film/skuespilleri, men masser af biljagt

MANTA MANTA Der Film, den er Super klasse

Morten

Fra : Armand

Dato : 27-01-06 14:29

Per Beer Hansen skrev:
> Hvad er jeres bud, på den bedste bilfilm nogensinde ?

Det vilde ræs (á Burt Reynolds i Trans AM som fortrop for en smugler
18-wheeler) rangerer højt hos mig, og til min undren ikke nævnt endnu!

Manta-Manta og Taxi er også underholdende og egentlig hinanden meget op
ad dage.

Bullit og for den sags skyld jagten i French Connection finder jeg lidt
forældede når man ser dem idag, og forøvrigt med talrige klippefejl (á
samme folkevognsboble-ovehaling er optaget fra flere vinkler og siden
indklippet flere usammenhængende steder i jagten)

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 14:54

On Fri, 27 Jan 2006 14:28:37 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Det vilde ræs (á Burt Reynolds i Trans AM som fortrop for en smugler
>18-wheeler) rangerer højt hos mig, og til min undren ikke nævnt endnu!

Du mener Smokey and the Bandit 1. Det var også min første tanke, men
den er egentlig mere sjov pga. det underlige persongalleri en
biljagterne. Ikke fordi det er stor filmkunst

> [...]
>samme folkevognsboble-ovehaling er optaget fra flere vinkler og siden
>indklippet flere usammenhængende steder i jagten)

Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
men det er hunden, der er chippet
gad vide om hundekørekortet bliver klippet?