Ældste taxa?
Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 24-01-06 20:47

Jeg så idag en hvid Carina E, kørende som taxa.
Bortset fra en Vectra 1,6 er det nok den ældste taxa, jeg har set i
nyere tid. Kan du stikke den?

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 20:53

"DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg så idag en hvid Carina E, kørende som taxa.
> Bortset fra en Vectra 1,6 er det nok den ældste taxa, jeg har set i
> nyere tid. Kan du stikke den?

Peugeot 504, men det var i Luxor:)

Fra : JS

Dato : 25-01-06 18:19

Brian Axelgaard wrote:
> "DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en
> meddelelse news:RuvBf.43210$d5.199222@newsb.telia.net...
>
> Peugeot 504, men det var i Luxor:)

504, er det ikke en pickup. Hedder den ikke 505 i personudgave?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-06 18:38

JS wrote:

> 504, er det ikke en pickup. Hedder den ikke 505 i personudgave?

Svjh er 505'eren bare en nyere (afløser) end 504'eren.
Begge kunne vist fås som pickup.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-01-06 20:55

"DJ Bobo \(211 16\)" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

>Kan du stikke den?

Måske ;)

Så noget der mistænkeligt lignede en Peugeot 505 Famiale kørende som
land_taxa - årgang slut80

(set i sydsjælland, denne uge)

--
jan@stevns.net

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 24-01-06 21:01

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Så noget der mistænkeligt lignede en Peugeot 505 Famiale kørende som
> land_taxa - årgang slut80 (set i sydsjælland, denne uge)

Vildt !

Så'n Carina-ting må ha' været en vild go' forretnnig for vognmanden.
Går aldrig i stykker og har ikke kostet en skid i indkøb.
Egentlig utrolig at den er rummelig nok til taxabrug - er sikkert modi-
ficeret, ligesom man gør det med MB 190/C-klssen...

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 21:35

> Går aldrig i stykker og har ikke kostet en skid i indkøb.
> Egentlig utrolig at den er rummelig nok til taxabrug - er sikkert modi-
> ficeret, ligesom man gør det med MB 190/C-klssen...

Ja kan egentligt ikke forstå at C klassen kan godkendes med den
elendige bagsædeplads der er.

Hvad mener du med "modificeret" ?

Allan

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 24-01-06 21:51

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> skrev i en meddelelse

> Ja kan egentligt ikke forstå at C klassen kan godkendes med den
> elendige bagsædeplads der er. Hvad mener du med "modificeret" ?

Bagdørenes bekædning blev udskiftet med nogle "dybere" således,
at krav til det indvendige mål vd bagsædet kunne overholdes...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-06 23:25

Allan Møller skrev:
> Ja kan egentligt ikke forstå at C klassen kan godkendes med den
> elendige bagsædeplads der er.
> Hvad mener du med "modificeret" ?

At man udskifter beklædningen på dørene for at nå op over mindste målet
på tværs af bagsædet.

En sjov lille detalje i den forbindelse er at en Volvo 460 er lig med
eller størrere end en MB C-model i alle indvendige mål.

--
MVH
Finn

Fra : Michael Westi

Dato : 25-01-06 01:27

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> skrev i en meddelelse

> Ja kan egentligt ikke forstå at C klassen kan godkendes med den
> elendige bagsædeplads der er.

Ikke kun C-klassen. Også E-klassen.
Når jeg har folk med på slæb(Taxi), skal jeg altid hive sædet frem, når man
sidder bag mig, så mine knæ nærmest sidder ude i motorrummet. Og armene
sidder næsten oppe i vinduet. Ufatteligt at en bil til en mill.+ ikke har
mere ben/sædeplads. Forskellen på W210 og W211 modellen er enorm.
Og de har samme ydermål!!!!!

Mvh Michael

Fra : claus b. p.

Dato : 25-01-06 08:52

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> wrote in message

> [...]
> sidder næsten oppe i vinduet. Ufatteligt at en bil til en mill.+ ikke har
> mere ben/sædeplads. Forskellen på W210 og W211 modellen er enorm.

Den må jeg lige have udspecificeret, - er det W210 eller W211 der er mindst?

/Claus

Fra : Michael Westi

Dato : 25-01-06 19:05

> Den må jeg lige have udspecificeret, - er det W210 eller W211 der er
> mindst?
>
> /Claus

Det er W211 der er mindst (indvendig). Ydermålene for disse modeller er ca.
det samme.
/Michael

Fra : claus b. p.

Dato : 25-01-06 23:37

> Det er W211 der er mindst (indvendig). Ydermålene for disse modeller er
ca.
> det samme.

Øv, så bliver det ikke en W211 næste gang. Er der nogen frikørte ML'ere i
omløb?

/Claus

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 26-01-06 04:36

> Øv, så bliver det ikke en W211 næste gang. Er der nogen frikørte ML'ere i
> omløb?

Den tror jeg bliver svær - desværre.
Den sidste jeg snakkede med der kørte i sådan en havde allerede solgt den på
forhånd.
Har kun set 2-3 forskellige i København, og jeg har ikke set den andre
steder (men derfor er der nu nok nogen hist og pist)

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-01-06 20:54

DJ Bobo (211 16) wrote:
> Jeg så idag en hvid Carina E, kørende som taxa.
> Bortset fra en Vectra 1,6 er det nok den ældste taxa, jeg har set i
> nyere tid. Kan du stikke den?

Det er ikke så forfærdeligt længe siden, at jeg så en Mercedes /8 limousine
i København.
For et par år siden, kørte der en Granada 1 rundt i København også.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Basil

Dato : 24-01-06 21:20

Per Beer Hansen skrev d. 24-01-2006 i meddelelse
<2BvBf.138$wG6.130@news.get2net.dk>:

> Det er ikke så forfærdeligt længe siden, at jeg så en Mercedes /8 limousine i
> København.
> For et par år siden, kørte der en Granada 1 rundt i København også.

Den er der stadig, mener der står Frederiksberg Taxa på den.
Den kommer ofte gennem Herlev fra ring 3 og drejer til venstre af
Herlev Hovedgade mod Kbh.
Kai

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-01-06 23:04

Basil wrote:

> Den er der stadig, mener der står Frederiksberg Taxa på den.
> Den kommer ofte gennem Herlev fra ring 3 og drejer til venstre af
> Herlev Hovedgade mod Kbh.

Er det Granadaen eller MB'eren du mener ?
Hvis det er Granadaen, så var det faktiskt også i Herlev (ved sygehuset) jeg
så den sidst.
Den model udgik jo i '77, men MB /8 udgik jo i '76, så den er måske ældre.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Basil

Dato : 25-01-06 06:31

<VuxBf.168$P81.36@news.get2net.dk>:

> [...]
> så den sidst.
> Den model udgik jo i '77, men MB /8 udgik jo i '76, så den er måske ældre.

Granadaen, en af mine tidligere tiders drømmebil, med 6 propper
Kai

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-01-06 10:25

Basil wrote:

> Granadaen, en af mine tidligere tiders drømmebil, med 6 propper

Hehe, den første servicevogn jeg kørt i.

Mvh. Uffe Ravni

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-01-06 21:26

> [...]
> limousine i København.
> For et par år siden, kørte der en Granada 1 rundt i København også.

Så en Granada af sen årgang ved Vesterport/Kbh lige før jul - mener der stod
"Forsædernes Taxi" på den.
Vi havde får år tilbage en taxa-chauffør i familien.Over en årrække kørte
han 4 eller var det 500 tkm i en Granda 1.
Og det endda med en 4-benet motor på 1,8 l (svjh - de 4 ben er sikre).

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-01-06 21:54

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.dk> skrev :

>Og det endda med en 4-benet motor på 1,8 l (svjh - de 4 ben er sikre).

det var nu kun en V4 - 1.7er

--
jan@stevns.net

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-01-06 22:32

> det var nu kun en V4 - 1.7er
>

> --
> jan@stevns.net

Jamen selvf var det det - hva sku det ellers ha været i en Ford dengang
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 24-01-06 22:36

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> hva sku det ellers ha været i en Ford dengang

3 liters som i min Ford Granada 3.0 GXL...

Fra : Jacob E.

Dato : 25-01-06 11:22

DJ Bobo (211 16) wrote:
> "Jesper Hedegaard" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> 3 liters som i min Ford Granada 3.0 GXL...

Åååh.... min første bil, tilbage i 1992. Bilen var fra '74 og med tomatkasse
og kørte som en drøm - lige indtil tandremmen gik med motorhavari til følge.

Glemmer den aldrig, og har ikke haft en mere velkørende øse siden da.

/Jacob E.

Fra : Palle S.

Dato : 28-01-06 18:03

> [...]
> følge.
>
> Glemmer den aldrig, og har ikke haft en mere velkørende øse siden da.

Tror du husker fejl der er ikke tandrem i en Granada 3.0 V6

Palle
Chevy astro familystyle
Ny baby på vej
Chevy Blazer på hvide plade

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 28-01-06 18:18

"Palle S." <jesus.elsker.dig@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror du husker fejl der er ikke tandrem i en Granada 3.0 V6

Stødstangsmotor af den holdbare slags - genau

135 hypper, der trak og trak og trak...
Min Granada var en coupe, 3.0 GXL - desværre med alm. gear
(fik den i bytte med min motorbåd)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-01-06 23:06

Jesper Hedegaard wrote:

> Så en Granada af sen årgang ved Vesterport/Kbh lige før jul - mener
> der stod "Forsædernes Taxi" på den.

He he, er det en "med vilje" stavefejl ?

> Vi havde får år tilbage en taxa-chauffør i familien.Over en årrække
> kørte han 4 eller var det 500 tkm i en Granda 1.
> Og det endda med en 4-benet motor på 1,8 l (svjh - de 4 ben er sikre).

Den er lavet med 1,7 V4 og 2,0 R4 OHC + div. V6, hvis det er en dansk solgt
vogn, i udlandet kunne den også fås med 1,6 R4 OHC motor.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 24-01-06 23:22

> i udlandet kunne den også fås med 1,6 R4 OHC motor.

Dét kommer du så til at bevise :)
Jég (eller Google) har aldrig hørt om en Ford Consul eller Granada 1,6...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-01-06 23:39

DJ Bobo (211 16) wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:fxxBf.171$aY.154@news.get2net.dk...

> Dét kommer du så til at bevise :)
> Jég (eller Google) har aldrig hørt om en Ford Consul eller Granada
> 1,6...

Jeg er 112% sikker på, at jeg har læst om den i et tysk blad (for mange år
siden), men det var kun i Granada II den skulle være brugt.
Jeg har dog ingen beviser på det.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 25-01-06 00:02

DJ Bobo (211 16) wrote:

> Jég (eller Google) har aldrig hørt om en Ford Consul eller Granada 1,6...

Ahhh hva' (Google)- den første endda med henvisning til en test i Auto
Motor und Sport 1982:

http://www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/139/JI_1982.pdf
http://www.motorbooks.at/product.php?shop=search&main=&cat=&id=24744
http://www.oscaro.com/default.asp?ID_CARMAKES=9&ANNEE=1981&ID_CARTYPES=4501
http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovaci-kabely-sada,ford-granada-1-6-rok-81-85-motor-lck-ohv,603,144#results

Knus
Regnar

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 25-01-06 06:33

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> Ahhh hva' (Google)- den første endda med henvisning til en test i Auto
> [...]

Ah, de links der giver jeg ikke meget for...

> Knus Regnar

Rolig nu

Fra : Basil

Dato : 25-01-06 06:32

DJ Bobo (211 16) skrev d. 24-01-2006 i meddelelse
<nMxBf.154570$dP1.513061@newsc.telia.net>:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

> Dét kommer du så til at bevise :)
> Jég (eller Google) har aldrig hørt om en Ford Consul eller Granada 1,6...

Taunus kunne fåes med 1.3
Mon ikke også flagskibet kunne fåes undermotoriseret ?
Kai

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 25-01-06 06:54

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

> Mon ikke også flagskibet kunne fåes undermotoriseret ?

Jow men som 1,7

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 25-01-06 12:46

"DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in message

> "Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

> Jow men som 1,7

Hvis du kigger på lingene er Granada 1,6 nu altså en realitet. Græd bare.

Benny

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 25-01-06 19:35

"Benny Hojvaelde" <Hojvaelde@NOTgmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du kigger på lingene er Granada 1,6 nu altså en realitet. Græd bare.

Hvad prøver du at give udtryk for?
Som sagt send mig et link - gerne fra Ford - vedr. Granada 1,6.
Og brug nu ikke hele natten

Fra : Verner Johnsen

Dato : 25-01-06 20:52

On Wed, 25 Jan 2006 18:35:06 GMT, "DJ Bobo \(211 16\)"

Hva' med den her ?

<http://www.capri.pl/library/folders/granada/mk2-d-1981>
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-01-06 21:00

On Wed, 25 Jan 2006 19:52:05 GMT, Verner Johnsen
<vejoh@post10.tele.dk> wrote:

>Hva' med den her ?
>
><http://www.capri.pl/library/folders/granada/mk2-d-1981>

>--

Jaja Mogens.

Jeg har ventet på dette øjeblik, hvor Verner lige sætter tingene på
plads.

Lig nu ikke vågen hele natten af græmmelse.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 25-01-06 21:09

> Jaja Mogens.
> Jeg har ventet på dette øjeblik, hvor Verner lige sætter tingene på
> plads. Lig nu ikke vågen hele natten af græmmelse.

Græmmelse? Jeg har blot efterspurgt bevis - andet er der ikke i det...

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 25-01-06 21:07

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hva' med den her ?
> www.capri.pl/library/folders/granada/mk2-d-1981>

Endeligt noget relevant at forholde sig til :)
Bilrevyen kender den iøvrigt ikke...

Fra : Verner Johnsen

Dato : 25-01-06 23:18

On Wed, 25 Jan 2006 20:06:49 GMT, "DJ Bobo \(211 16\)"

>Endeligt noget relevant at forholde sig til :)
>Bilrevyen kender den iøvrigt ikke...

Det er rigtigt, men det tyske "Auto Katalog" har den med i deres 1982
udgave, dog med den forskel, at her er slagvolumen angivet til 1593
ccm og ikke de 1576 ccm, der fejlagtigt er angivet i brochuren.

Hvis man gør sig den ulejlighed at beregne volumen ud fra
boring/slaglængde, der er opgivet i brochuren bliver resultatet for
øvrigt 1595 ccm.
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-01-06 23:35

DJ Bobo (211 16) skrev:
> Hvad prøver du at give udtryk for?
> Som sagt send mig et link - gerne fra Ford - vedr. Granada 1,6.
> Og brug nu ikke hele natten

En søgning på "ford granada 1,6" giver 54 hits,men mest på hulabula sprog.
Dog fandt jeg;

Manufacturer    Model Volume    Power     Engine     Year
FORD        Granada 1,6     55kW     LCK         08.81-08.85

på;

http://www.brisk-sparkplug.com/Ford.htm

Så når man kan købe tændrør til den findes bilen vel også.

--
MVH
Finn

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-01-06 22:37

> Så en Granada af sen årgang ved Vesterport/Kbh lige før jul - mener der
> stod "Forsædernes Taxi" på den.

Firmaet overvejer at fusionere med firmaet "Bagsædernes Taxi" og derefter
introducere taxien med plads til fire personer.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.

Fra : Morgan Jones

Dato : 25-01-06 08:02

> Det er ikke så forfærdeligt længe siden, at jeg så en Mercedes /8
> limousine
> i København.

Jeg har været passager i den. Temmeligt speciel vogn. Tror stadig den er i
live.

Fra : Brian

Dato : 24-01-06 21:15

DJ Bobo (211 16) wrote:
> Jeg så idag en hvid Carina E, kørende som taxa.
> Bortset fra en Vectra 1,6 er det nok den ældste taxa, jeg har set i
> nyere tid. Kan du stikke den?

Ude omkring Juelsminde/Vejle kører der en gammel Peugeot 405.
Den mangler endda forkofangeren, og ligner mildest talt ikke en taxa
jeg gad at betale fuld pris for turen i

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-06 21:17

"DJ Bobo (211 16)" skriver:

> Jeg så idag en hvid Carina E, kørende som taxa.
> Bortset fra en Vectra 1,6 er det nok den ældste taxa, jeg har set i
> nyere tid. Kan du stikke den?

Hadsten taxa har en ældre limo...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 24-01-06 21:52

> Hadsten taxa har en ældre limo...

Men hvad er det for een?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-06 22:11

"DJ Bobo (211 16)" skriver:

> Men hvad er det for een?

Pas, en årgang "sluthalvfjerdeserne" eller sådan noget.
Ameriaknere kan være svære at bedømme. Mange af dem ligner stadigt noget
fra forrige årtusinde.

Fra : NS

Dato : 24-01-06 21:46

DJ Bobo (211 16) skrev:
> Jeg så idag en hvid Carina E, kørende som taxa.
> Bortset fra en Vectra 1,6 er det nok den ældste taxa, jeg har set i
> nyere tid. Kan du stikke den?

I Nuuk kørte jeg i en gammel Audi 100 fra engang i
firserne og det var i 2000. Så den har da været
pænt gammel.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 23:13

DJ Bobo (211 16) wrote:
> Jeg så idag en hvid Carina E, kørende som taxa.
> Bortset fra en Vectra 1,6 er det nok den ældste taxa, jeg har set i
> nyere tid. Kan du stikke den?

http://www.asiaphotostock.com/Places/India/biketaxi.jpg

Derudover kørte der indtil for nyligt en Mazda 626 fra starten af 90'erne i
Kolding. Den model med de bløde former hehe
Den lugtede lidt af tis... eller var det chaufføren

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-01-06 00:29

DJ Bobo (211 16) wrote:
> Jeg så idag en hvid Carina E, kørende som taxa.
> Bortset fra en Vectra 1,6 er det nok den ældste taxa, jeg har set i
> nyere tid. Kan du stikke den?

Ikke i DK. Men for tre år siden kørte jeg med en Mercedes 220 C Taxa,
fra sidst i tresserne. Det var i Beirut, Libanon.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 25-01-06 10:25

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke i DK. Men for tre år siden kørte jeg med en Mercedes 220 C Taxa, fra
> sidst i tresserne. Det var i Beirut, Libanon.

> [...]

I Gambia fik jeg æren at være passagere i en gammel Renault 14 også fra slut
70'erne, hvilket i øvrigt var en rimelig nervepirrende tur,
idet jeg havde svært ved helt at forstå hvorfor chaufføren hele tiden
korrigerede ca ½ omgang på rettet (lige som i gamle amerikanske film). Fandt
ud af det efter ca ½ time, da jeg fandt ud af man rent faktisk kunne se
forhjulet igennem fodbrønden for forsædepassageren (ja det kunne man -der
var et mindre hul på 10x10 cm.), til min skræk opdagede jeg at hjulet havde
min 5 cm slør til begge sider. Var glad for jeg fandt ud af det, ca 2 min
forinden vi var hjemme. Fortalte først kæresten det da vi var kommet hjem,
hun blev helt hvid i skralden.

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 25-01-06 12:54

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Ikke i DK. Men for tre år siden kørte jeg med en Mercedes 220 C Taxa,
> fra sidst i tresserne. Det var i Beirut, Libanon.

Har selv rejst i Libyen (Gadaffi land). Der er Pegeout eneherskende som
taxa.
Det var en ældre model der blev anvendt og de var i meget misserabel stand.

Benny

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-01-06 14:05

Benny Hojvaelde wrote:
> Har selv rejst i Libyen (Gadaffi land). Der er Pegeout eneherskende som
> taxa.
> Det var en ældre model der blev anvendt og de var i meget misserabel stand.

Mange nord-afrikanske lande har jo været under fransk styre. Det var
sikkert en Pug 404 du kørte i - jeg tror nok de er rimeligt uopslidelige.
60'er-Mercedeserne i Beirut var også forfærdelige. Hvis de ellers kunne
køre over 20 km/t og bremse på bare et enkelt hjul, så blev de sendt på
gaden. I nogle af dem var affjedringen helt forsvundet, og de lå nærmest
hen ad jorden. Men køre, det kunne de jo.
De har privat bilsyn, så man får bilen synet ved at tage nogle penge
(ikke bilen) med til fætters værksted, og så får man en godkendelse af
sit køretøj :)

Fra : TG4600

Dato : 25-01-06 08:33

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "DJ Bobo (211 16)" skriver:

> Pas, en årgang "sluthalvfjerdeserne" eller sådan noget.
> Ameriaknere kan være svære at bedømme. Mange af dem ligner stadigt noget
> fra forrige årtusinde.

Tja, jeg tror faktisk at alle bilerne fra slut-halvfjerdserne, og for
den sags skyld også dem fra firserne og halvfemserne, ligener noget
fra sidste årtusinde

/TG

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-01-06 12:56

TG4600 skrev:

> Tja, jeg tror faktisk at alle bilerne fra slut-halvfjerdserne, og for
> den sags skyld også dem fra firserne og halvfemserne, ligener noget
> fra sidste årtusinde

Ren logik. "slut-halvfjerdserne" og "firserne og halvfemserne" ER fra
sidste årtusinde.

--
MVH
Finn

Fra : Thomas J.

Dato : 25-01-06 12:58

Den Tue, 24 Jan 2006 19:46:57 GMT sendte "DJ Bobo \(211 16\)"
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> følgende røgsignaler:

>Jeg så idag en hvid Carina E, kørende som taxa.
>Bortset fra en Vectra 1,6 er det nok den ældste taxa, jeg har set i
>nyere tid. Kan du stikke den?

Næh, men mon ikke at de kan stikke den på Cuba, hvor de jo er brømte
for at køre rundt i gamle amerikaner-øser med reservedele fra diverse
bilmærker.
Der skal nok være noget fra 50'erne....er der én der lige gider at
tjekke det, hvis vejen alligevel er lagt forbi ? *G*

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : Anders D.

Dato : 25-01-06 13:36

DJ Bobo (211 16) wrote:

>Kan du stikke den?

Umiddelbart ja. På min køretur fra Amager til Smørum møder jeg hver
morgen en Volvo 24x serien (har ikke styr på hvilken) men den klassiske
sedan model.

Vh. Anders

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 14:38

> [...]
> Jeg så idag en hvid Carina E, kørende som taxa.
> Bortset fra en Vectra 1,6 er det nok den ældste taxa, jeg har set i

Polski 500. Aner ikke årgangen men da de alle ligner hinanden og der ikke er
sket nogen udvikling på dem i alle årene, så ....
Værste skrammelkasse jeg har kørt i, vi kørte ca. 120 gennem Warsawa i sådan
en spand og jeg sad med motoren 30 cm fra nakken kun adskilt af et
polkaprikket sæde.

--
Tom