Underlig servostyring...
Fra : TDN

Dato : 24-01-06 18:03

De sidste dage har jeg oplevet at servovirkningen varierer, således at
omkring midten er den ok men drejer jeg længere om bliver den sejere og så
igen lettere og opretningen kommer tilsvarende i stød. Jeg bilder mig ind at
det er værst når bilen er kold og problemet er mindre efter 30-40 km.
kørsel.

Hvad kan det være ?

Bilen er en Carina E fra 1996.

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 24-01-06 18:09

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

>Hvad kan det være ?

Vand, fugt og kulde.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-01-06 19:38

TDN wrote:
> [...]
> og så igen lettere og opretningen kommer tilsvarende i stød. Jeg
> bilder mig ind at det er værst når bilen er kold og problemet er

Måske vand i servo olien (det er ikke unormalt).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : TG4600

Dato : 24-01-06 21:15

TDN wrote:
> Hvad kan det være ?

> Mvh
> Thomas

Og du har naturligvis checket at der er tilstrækkeligt med
servo-olie... Men ellers ville jeg gå efter de andre forslag med vand
(is?)

Uanset hvad der er årsagen bør det checkes/udbedres før skaden
bliver stor...

/TG