/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
flot isbillede
Fra : Leonard


Dato : 24-01-06 17:31

Se lige www.jp.dk
Det er et godt billede af en kold bil, meget kold

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

 
 
Martin Johansen [600~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-01-06 17:31

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote in
news:rglct1572gse1ngk0aq635o5mbj47gploe@4ax.com:

> Se lige www.jp.dk
> Det er et godt billede af en kold bil, meget kold

Hmm hvad er det typisk der går galt når en bil ikke starter i så koldt
vejr? Jeg antager at batteri er iorden som det skal, men hvad kan der
ellers gå galt?

Fryser olien eller hvad pokker sker der?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 17:33


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9755B22F01904nononoinvalid@62.243.74.163...

KLIP

> Hmm hvad er det typisk der går galt når en bil ikke starter i så koldt
> vejr? Jeg antager at batteri er iorden som det skal, men hvad kan der
> ellers gå galt?
>
> Fryser olien eller hvad pokker sker der?

Ja, alt er ganske simpel dybfrossent.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Bjarke Hansen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 24-01-06 17:41

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:43d656cc$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> news:Xns9755B22F01904nononoinvalid@62.243.74.163...
>
> KLIP
>
>> Hmm hvad er det typisk der går galt når en bil ikke starter i så koldt
>> vejr? Jeg antager at batteri er iorden som det skal, men hvad kan der
>> ellers gå galt?
>>
>> Fryser olien eller hvad pokker sker der?
>
> Ja, alt er ganske simpel dybfrossent.

jeg ville hellere spørge, mon han overhovedet kan komme ind i bilen, han har
da godtnok åbnet motorhjelmen.. men jeg måtte da bare idag hælde varmt vand
over låsen for at komme ind i bilen, bar fordi den havde holdt ude siden 8 i
morges. men nu har jeg da fået købt mig noget låseolie



BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 17:44


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:ZMsBf.81$Ms3.59@news.get2net.dk...

KLIP

> jeg ville hellere spørge, mon han overhovedet kan komme ind i bilen, han
> har da godtnok åbnet motorhjelmen..

LOL, jeg viste min kone billedet og hun sagde/spurgte om nøjagtig det samme.

> men jeg måtte da bare idag hælde varmt vand over låsen for at komme ind i
> bilen, bar fordi den havde holdt ude siden 8 i morges.

Det måtte jeg gøre, for at få dækskjoldet af på mit anhængertræk.

> men nu har jeg da fået købt mig noget låseolie

Jeg har endnu ikke fået købt noget anhængertrækolie..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Claus Nygaard-Peders~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 24-01-06 17:58

Bjarke Hansen skrev:
>
> jeg ville hellere spørge, mon han overhovedet kan komme ind i bilen, han har
> da godtnok åbnet motorhjelmen.. men jeg måtte da bare idag hælde varmt vand
> over låsen for at komme ind i bilen, bar fordi den havde holdt ude siden 8 i
> morges. men nu har jeg da fået købt mig noget låseolie

Og husk så på at låseolie er en nødløsning!

Det bedste du kan gøre er at afmontere låsecylindrene, rengøre dem og
smøre dem med egnet fedt (der ikke bliver hårdt i frost) og så sætte
tape over nøglehullerne når du vasker bilen.

På den måde bliver det aldrig et problem at komme ind i bilen og dine
låse vil føles som nye.

Mvh
Claus

Ukendt (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-06 19:05


"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:43d65c99$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Bjarke Hansen skrev:
>>
>> jeg ville hellere spørge, mon han overhovedet kan komme ind i bilen, han
>> har da godtnok åbnet motorhjelmen.. men jeg måtte da bare idag hælde
>> varmt vand over låsen for at komme ind i bilen, bar fordi den havde holdt
>> ude siden 8 i morges. men nu har jeg da fået købt mig noget låseolie
>
> Og husk så på at låseolie er en nødløsning!
>
> Det bedste du kan gøre er at afmontere låsecylindrene, rengøre dem og
> smøre dem med egnet fedt (der ikke bliver hårdt i frost) og så sætte tape
> over nøglehullerne når du vasker bilen.
>
> På den måde bliver det aldrig et problem at komme ind i bilen og dine låse
> vil føles som nye.

Hmm, jeg kan da nøjes med at klikke på fjernbetjeningens knap så låser eller
åbner min bil

--
Tom



Bjarke Hansen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 24-01-06 23:06


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:43d66c60$0$84036$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hmm, jeg kan da nøjes med at klikke på fjernbetjeningens knap så låser
> eller åbner min bil
>

Sådan noget smart har jeg ikke endnu, men den ene dør kunne man godt få
binden til at gå op og end, og man kunne da høre det bevægede sig derinde
men kunne stadigt ikke åbne døren.. så centrallås systemer kan vel også
sætte sig fast?!



Martin Johansen [600~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-01-06 18:06

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:43d656cc$0$2089
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Ja, alt er ganske simpel dybfrossent.

Kan man garderer sig imod det? Ud over en opvarmet garage selvfølgelig...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 18:09


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9755B82297215nononoinvalid@62.243.74.163...

KLIP

>> Ja, alt er ganske simpel dybfrossent.
>
> Kan man garderer sig imod det? Ud over en opvarmet garage selvfølgelig...

Montere en elektrisk vand og olievarmer (og muligvis brændselsvarmer).

Jeg ved fra pålidelig kilde, der før har været brugt brænde i Finland til
opvarmning af dybfrosne bundkar mv.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-01-06 18:11

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in
news:43d65f16$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Montere en elektrisk vand og olievarmer (og muligvis brændselsvarmer).

Okay.

> Jeg ved fra pålidelig kilde, der før har været brugt brænde i Finland
> til opvarmning af dybfrosne bundkar mv.

Altså direkte bål? Fedt :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

Ukendt (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-06 20:27

>> Jeg ved fra pålidelig kilde, der før har været brugt brænde i Finland
>> til opvarmning af dybfrosne bundkar mv.
>
> Altså direkte bål? Fedt :)

Jeg har set med mine egne øjne en russer i Nordsverige smide brænde under
bilen og lidt bensin
og så ellers tænde op - jeg var ved at springe ud med pulverslukker men min
makker
nåede at stoppe mig.
Var ude og se i motorrummet i sådan en russisk bil (ved ikke hvad det var )
men der
var ikke noget med plastikskjolde der - rent varmt jern.


Allan



Martin Johansen [600~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-01-06 20:41

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote in
news:43d67f79$0$15790$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg har set med mine egne øjne en russer i Nordsverige smide brænde
> under bilen og lidt bensin
> og så ellers tænde op - jeg var ved at springe ud med pulverslukker
> men min makker
> nåede at stoppe mig.
> Var ude og se i motorrummet i sådan en russisk bil (ved ikke hvad det
> var ) men der
> var ikke noget med plastikskjolde der - rent varmt jern.

Hehe fedt nok.. mon ikke en bundsenbrænder ville kunne tricket?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

Kent Oldhøj (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 24-01-06 22:42

Den 24 Jan 2006 17:11:22 GMT, skrev Martin Johansen [6000] :

> Altså direkte bål? Fedt :)

I Oymyakon(udtales omjakon), Sibirien har de kulderekorden for et sted
med fastboende(der bor knapt 1000 mennesker fast). Om vinteren er -30
grader "smålunt". -40 er normalt og -60 måles som regel mindst én gang
hvert år. Rekorden er -71.

Dér lader man enten motoren køre, eller starter med et bål.

For lige at illustrere HVOR koldt der er: Så en udsendelse hvor en gut
kastede en kop kogende vand op i luften ved -40: Den blev til rimfrost
på vej ud af koppen!

Hvis det lokale fjernvarmeværk stopper driften, fryser byen til og dør
på ca. 5 timer.

--
Kent Oldhøj

Thomas J. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 25-01-06 12:44

Den Tue, 24 Jan 2006 22:42:01 +0100 sendte Kent Oldhøj
<oldhoj@gmail.com> følgende røgsignaler:


>I Oymyakon(udtales omjakon), Sibirien har de kulderekorden for et sted
>med fastboende(der bor knapt 1000 mennesker fast).

Hmmm, det lyder snarere som om at de er frosset fast... *he he he*

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)
Yamaha Aerox RR '04 (1470 km)
Medtronic 6931-65cm '05 (18 stød)

Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 18:20

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43d65f16$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>> Ja, alt er ganske simpel dybfrossent.
>>
>> Kan man garderer sig imod det? Ud over en opvarmet garage selvfølgelig...
>
> Montere en elektrisk vand og olievarmer (og muligvis brændselsvarmer).

Har man ikke allerede det??

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-01-06 18:22

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:43d661a7$0$2493$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Har man ikke allerede det??

Er din elektrisk?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 18:24


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9755BAC2DB8EFnononoinvalid@62.243.74.163...

KLIP

>> Har man ikke allerede det??
>
> Er din elektrisk?

Billigt lort..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-01-06 18:27

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:43d662b2$0$2089
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Billigt lort..)

Nuff' said.. jeg bakker ud her - Henrik har allerede taget kørehandskerne
på :)))

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 18:29


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9755BB9C59C6Dnononoinvalid@62.243.74.163...

KLIP

>> Billigt lort..)
>
> Nuff' said.. jeg bakker ud her - Henrik har allerede taget kørehandskerne
> på :)))

Jep, han skal jo have hevet de frosne el-stik fra hinanden, så han kan komme
ud og køre..

En anden en, har jo benzinfyret til sligt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 18:36

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9755BAC2DB8EFnononoinvalid@62.243.74.163...

>> Har man ikke allerede det??
>
> Er din elektrisk?

Nope, heldigvis ikke....

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Leonard (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-01-06 18:30

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Har man ikke allerede det??

Næh, mit fyr er uden ledninger

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 18:36

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:r0pct1lfavnd3o939ia2qvmsmo39ojve9g@4ax.com...

>>Har man ikke allerede det??
>
> Næh, mit fyr er uden ledninger

Hvordan får det så strømmen fra batteriet, så det kan tænde?

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Leonard (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-01-06 18:41

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>> Næh, mit fyr er uden ledninger
>
>Hvordan får det så strømmen fra batteriet, så det kan tænde?

VW-Magic

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Kim Schwalbe (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim Schwalbe


Dato : 24-01-06 18:46

> Kan man garderer sig imod det? Ud over en opvarmet garage selvfølgelig...
> Martin Johansen [6000]

Jeg har arbejdet et par år på Thulebasen. Temperaturen kunne godt komme
under -30-40° om vinteren.

Her er alle parkeringspladser udstyret med ledning til "dypkoger", som
virkede helt fint.

Men hvis man kom til at glemme at sætte stikke i, kunne man godt ringe efter
assistance.

MVH Kim S




Martin Johansen [600~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-01-06 18:55

"Kim Schwalbe" <grusvejen_nospam_@mail.dk> wrote in
news:43d668b9$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg har arbejdet et par år på Thulebasen. Temperaturen kunne godt
> komme under -30-40° om vinteren.

Uff kolde tæer :))

> Her er alle parkeringspladser udstyret med ledning til "dypkoger", som
> virkede helt fint.

Okay fedt nok.

> Men hvis man kom til at glemme at sætte stikke i, kunne man godt ringe
> efter assistance.

Okay.

Ja man kan måske godt forestille sig at steder hvor det er normalt med
slige temperaturer, så har man den slags foranstaltninger.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 18:57


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9755C06892C88nononoinvalid@62.243.74.163...

KLIP

> Ja man kan måske godt forestille sig at steder hvor det er normalt med
> slige temperaturer, så har man den slags foranstaltninger.

Jeg mener bestem samtlige ferie(ski)hytter i Norge og Sverige netop har
udendørs stikkontakt til slige indretninger.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Troels Hansen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Troels Hansen


Dato : 24-01-06 19:44

Martin Johansen [6000] wrote:
> "Kim Schwalbe" <grusvejen_nospam_@mail.dk> wrote in
> news:43d668b9$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>>Jeg har arbejdet et par år på Thulebasen. Temperaturen kunne godt
>>komme under -30-40° om vinteren.
>
> Uff kolde tæer :))

Der er russerene jo også godt med......
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_europa.htm?city=180007104&name=Volgograd
og så er temperaturen endda steget lidt....


--
mvh Troels Hansen

Uffe Bærentsen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 24-01-06 21:45


"Kim Schwalbe" <grusvejen_nospam_@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43d668b9$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg har arbejdet et par år på Thulebasen. Temperaturen kunne godt komme
> under -30-40° om vinteren.
>
> Her er alle parkeringspladser udstyret med ledning til "dypkoger", som
> virkede helt fint.

Plus en god varmeblæser inde i kabinen.


> Men hvis man kom til at glemme at sætte stikke i, kunne man godt ringe
> efter
> assistance.

Eller en ny bil hvis den stod længe nok.
En dags tid i snestorm er rigeligt.

Den slags glemmer man kun EN gang





--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene



Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 18:16

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43d656cc$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Fryser olien eller hvad pokker sker der?
>
> Ja, alt er ganske simpel dybfrossent.

Vrøvl! Martin (og jeg) kører på Mobil 1 0W-40, som er flydende, også
under -30 grader. ))

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 18:19


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d660ce$0$2455$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

>>> Fryser olien eller hvad pokker sker der?
>>
>> Ja, alt er ganske simpel dybfrossent.
>
> Vrøvl! Martin (og jeg) kører på Mobil 1 0W-40, som er flydende, også
> under -30 grader. ))

Det vil siger, det stivner _over_ -30 graders Celsius..)))

PS: Rekorden for frostgrader fortalt af min yderst pålidelige finske kilde
var -52 graders Celsius, men der starter en dyrlægebil naturligvis, når den
er påfyldt din superoile uden nogen problemer...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 18:39

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43d66178$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> PS: Rekorden for frostgrader fortalt af min yderst pålidelige finske kilde
> var -52 graders Celsius, men der starter en dyrlægebil naturligvis, når
> den er påfyldt din superoile uden nogen problemer...

Overdrivelse fremmer som sædvanligt forståelse - ik' Hr. Bjørn?

Jeg kan ikke huske nøjagtig hvor langt nede det ligger, men Mobil 1 olien's
floating point er et stykke på den anden side af -30 grader...

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



BJ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-01-06 18:46


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d6662d$0$2488$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

>> PS: Rekorden for frostgrader fortalt af min yderst pålidelige finske
>> kilde var -52 graders Celsius, men der starter en dyrlægebil naturligvis,
>> når den er påfyldt din superoile uden nogen problemer...
>
> Overdrivelse fremmer som sædvanligt forståelse - ik' Hr. Bjørn?

Jep, der kører ingen dyrlægebiler i det nordlige Finland og i Sibirien ....
kun Volvoer..

> Jeg kan ikke huske nøjagtig hvor langt nede det ligger, men Mobil 1
> olien's floating point er et stykke på den anden side af -30 grader...

Jow, jow men den er vist ikke magisk..:)

PS: Det er jo snart sommerlige temperaturer igen i Suomi:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_skandinavien.htm?city=110358003&name=Turku

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-01-06 18:21

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:43d660ce$0$2455
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Vrøvl! Martin (og jeg) kører på Mobil 1 0W-40, som er flydende, også
> under -30 grader. ))

Er den også det i praksis?

Så med frisk batteri spækket med startpower, korrekt sikret kølersystem så
burde det ikke være noget problem?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

Henrik B. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-01-06 18:37

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9755BA97EB4AAnononoinvalid@62.243.74.163...

>> Vrøvl! Martin (og jeg) kører på Mobil 1 0W-40, som er flydende, også
>> under -30 grader. ))
>
> Er den også det i praksis?

Jep.

> Så med frisk batteri spækket med startpower, korrekt sikret kølersystem så
> burde det ikke være noget problem?

Nope.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-01-06 18:54

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:43d665ab$0$2513$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Jep.

OK.

> Nope.

Sejt.

Hvornår kører vi? :P

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

Kent Oldhøj (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 24-01-06 22:52

Den Tue, 24 Jan 2006 18:36:46 +0100, skrev Henrik B. :

>> Så med frisk batteri spækket med startpower, korrekt sikret kølersystem så
>> burde det ikke være noget problem?
>
> Nope.

Jeg tvivler.

Et kamerabatteri der ved normal temperatur holdt 1 time, kunne kun klare
8 minutter ved -40.

Derudover sker der ting og sager selv med metal når det bliver så koldt.
Og da ikke alle metallegeringer i en motor er ens, kan du få problemer
på den kant.

--
Kent Oldhøj

Ukendt (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-06 19:14


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d660ce$0$2455$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
> news:43d656cc$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Fryser olien eller hvad pokker sker der?
>>
>> Ja, alt er ganske simpel dybfrossent.
>
> Vrøvl! Martin (og jeg) kører på Mobil 1 0W-40, som er flydende, også
> under -30 grader. ))

tja flydende er nu så meget sagt, den er nærmere som sirup eller honning.
Har flere gange være i polen hvor der var omkring -20°C (i den gamle
Sierra). Så har man lige et par startforsøg før det nye batteri er fladt. Og
man kan ligefrem høre på startmotoren hvor svært den har ved at slæbe
motoren rundt.....det hele går meget trægt.

Jeg måtte op hver nat og så lige starte Sierra'en så den aldrig kom til at
stå stille i mere end 5-6 timer...ellers var der 30% chance for at få den
igang uden starthjælp.
Men den var selvfølgelig også med kaburator, så her starter bilens sjældent
lige på 1 sekund

--
Tom



TG4600 (24-01-2006)
Kommentar
Fra : TG4600


Dato : 24-01-06 21:55


Martin Johansen [6000] wrote:
> "Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote in
> news:43d67f79$0$15790$14726298@news.sunsite.dk:
>
> > Jeg har set med mine egne øjne en russer i Nordsverige smide brænde
> > under bilen og lidt bensin
>
> Hehe fedt nok.. mon ikke en bundsenbrænder ville kunne tricket?
>
> --
> Martin Johansen [6000]

Jeg skal sent glemme den juleferie, hvor jeg var kommet afsted til
Norge med den tykke olie (20W-50) på min gamle Völle 145. da
temperaturen faldt til -35 grader var der ikke meget liv i skidtet. Men
en primus under bundkarret i 15-20 minutter, så spandt den som en mis
da nøglen blev drejet.

PS.: sådan en primus levere 3-4.000 W

/TG


Lars Hoffmann (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 24-01-06 21:56


Martin Johansen [6000] wrote:

> > Jeg ved fra pålidelig kilde, der før har været brugt brænde i Finland
> > til opvarmning af dybfrosne bundkar mv.
>
> Altså direkte bål? Fedt :)

Ja det så jeg også i en dokumentar om rusland hvor de førte en
brændende fakkel ind under bilen for lige at få den lunet lidt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste