Charade problem
Fra : Aragorn25

Dato : 24-01-06 17:20

Bil Daihatsu Charade 1.3efi 16v 90hk fra 93.
KM 311.000

Fejl: den aflader batteri.

For 2mdr siden ville den ikke starte. Får gang i bilen, piller polerne af
til batteriet, og bilen kører stadig fint, ergo, generatorern lader fint.
Skifter batteriet.

Bilen kører perfekt i lidt over en mdr.

Nu er den begyndt at aflade batteriet igen. Der er en løs forbindelse et
sted, men aner ikke hvor man skal kigge. Der kommer tit nogle "klik klik"
lyde, hvor fx uret i bilen tænder og slukker, der må sidde et eller ander
kabel løst men, hvor starter man med at kigge hen???

Fra : Hans Jensen

Dato : 24-01-06 22:19

"Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til batteriet, og bilen kører stadig fint, ergo, generatorern lader fint.

Hmmm piller du poler af til batteriet mens bilen kører kan du skade din
generator.

Hans

Fra : Ib Sørensen

Dato : 25-01-06 08:25

De kliklyde bagved uret er kørelysrelæet som sidder oppe bag ved
handskerummet, Dit kørelys virker helt sikkert ikke hele tiden, men prøv at
pille boksen af og skil det ad og lod alle lodninger om, så kan dú være
heldig og undgå at købe en ny boks. Men jeg tror ikke at det er den som er
skyld i at du ingen strøm har på.
Generatoren er mit bedste bud på fejlen.

Fra : ERLO

Dato : 26-01-06 09:55

Til Aragon25
Hvis du vil prøve om der er afladning på bilen når der er slukket på alle
kontakter og tænding så gør du følgende:
Tag en lille 12 volt 4 Watt pære - tag den ene af polerne på batteriet af -
sæt pæren i "serie" ( det vil sige at al strøm skel gå igennem pæren ) -
hvis den så lyser eller gløder så er der afladning. (Afladning kan være et
ur )
Men som du fortæller sagen så lyder det mere som om du har et nedslidt
batteri og det billigste du kan gøre er at købe et nyt.
Mvh ERLO

--
*** STØDDÆMPERE ***
til alle biler