Hvis du frit kunne vælge din egen taxa hva~
Fra : Lindberg Olesen

Dato : 24-01-06 11:24

Fra : Frederik C

Dato : 24-01-06 11:39

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-06 14:29

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 12:27

> Hvad ville du vælge ?

Aston Martin V12 Vanquish S

Simpelt valg

Mvh
Morten

Fra : Thomas J.

Dato : 24-01-06 12:33

Den Tue, 24 Jan 2006 11:23:37 +0100 sendte "Lindberg Olesen"
<spørg@mig.dk> følgende røgsignaler:

>Hvad ville du vælge ?

Én der kommer præcist 3 minutter efter at man har ringet til den.

Mærket ?
Tjah, en Subaru Legacy ville ikke være så tosset, de fejler vist
generelt aldrig noget.
En Toyota Avensis (ny model) ser heller ikke dårlig ud.
En ny Hyundai Sonata med tomatkasse ville heller ikke afskrække mig.

Men en MB med elektronisk styrede bremser ville jeg nødig køre med.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : Kim Persson

Dato : 24-01-06 13:24

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote in message news:ai3ct1hfufhlou5egqceik1lg7fpmp7q34@4ax.com...
> Den Tue, 24 Jan 2006 11:23:37 +0100 sendte "Lindberg Olesen"
> <spørg@mig.dk> følgende røgsignaler:

> Én der kommer præcist 3 minutter efter at man har ringet til den.
> Thomas J.

Og en som ikke har røget sig skæv ude ved lufthavnen inden. hehe

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-01-06 19:34

On Tue, 24 Jan 2006 12:33:18 +0100, Thomas J.
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

>Men en MB med elektronisk styrede bremser ville jeg nødig køre med.

Det ahr jeg prøvet da jeg skulle hjem til jul. "Komfortfunktioner
deaktiveret på grund af batterifejl" <-- det skrev den godtnok.

Men taxachaufføren var så så "venlig" at forklarer mig at den slog fra
for at spare på strømmen så at potten kunne bremse, Joh tak siger jeg
bare.
Flemming Jacobsen

Fra : Peter Frost

Dato : 24-01-06 14:40

Volvo... XC90 :)

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
Ford Sierra 2,0i DOHC '90

Fra : Leonard

Dato : 24-01-06 15:38

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> wrote:

>Volvo... XC90 :)

Sådan en kører i Svendborg.
Ganske tåbeligt at chaufføren skal stå ud og hente en trappestige i
bagagerummet for at de ældre mennesker (som er størstedelen af knderne
om dagen) kan stige ind og ud.
På den anden side virker det måske som god service og der høstes
drikkepenge på det.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 20:31

> [...]
> om dagen) kan stige ind og ud.
> På den anden side virker det måske som god service og der høstes

Det er nu betydeligt nemmer for ældre gangbesværet at stige op i en bil end
det
er at sætte sig ned i en bil.
Jeg snakker af erfaring - megen af den.

Mvh. Allan

Fra : Leonard

Dato : 24-01-06 20:41

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote:

>Det er nu betydeligt nemmer for ældre gangbesværet at stige op i en bil end
>det
>er at sætte sig ned i en bil.
>Jeg snakker af erfaring - megen af den.

Jow, jow, men har du prøvet at bestige sådan en forhøjet vølle på
stylter?
- den ældre herre jeg så blive hentet hos lægen skulle bruge trappen,
en fiks lille en med 2 trin.
- - og jeg ville ikke have en chance for at komme derop

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 21:45

> Jow, jow, men har du prøvet at bestige sådan en forhøjet vølle på
> stylter?

Nej desværre.

> - den ældre herre jeg så blive hentet hos lægen skulle bruge trappen,
> en fiks lille en med 2 trin.

Jeg kører syge/handicap-transport og der er ingen tvivl om det er meget
bedre / nemmere for en gangbesværet at komme ind i en Sprinter (2 trin op)
end det er at komme ned i en Passat. Det samme gælder udstigning.
Noget andet er handicappede kørestolsbrugere - de vil nok ikke finde det
praktisk.

> - - og jeg ville ikke have en chance for at komme derop

Hvis jeg husker rigtigt så sidder du i kørestol og så har du selvfølgelig
ikke glæde af at kravle derop. Så er en lav bil vel at foretrække ?

Igen hvis jeg husker rigtigt så har du en transporter - er der lift på den ?
Eller hvordan kommer du "op" i den ?

Mvh. Allan

PS: Må nok snart få kigget på din hjemmeside igen - husker den som
interessant læsning.

Fra : Leonard

Dato : 25-01-06 07:31

> [...]

>bedre / nemmere for en gangbesværet at komme ind i en Sprinter (2 trin op)
>end det er at komme ned i en Passat. Det samme gælder udstigning.

Da jeg kørte taxa var det i en MB personbil med forhøjede fjedre, og
det lettede ind- og udstigning for alle, da det netop er nemmere at
sætte sig på og rejse sig fra en lidt forhøjet stol - også for
kørestolsbrugere.

>Igen hvis jeg husker rigtigt så har du en transporter - er der lift på den ?

Ja, der er lift i sidedøren, så jeg kan komme op og ind bagved
forsædet, som jeg så flytter over på.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-06 07:31

Leonard skriver:

> Ja, der er lift i sidedøren, så jeg kan komme op og ind bagved
> forsædet, som jeg så flytter over på.

Lupoen til gengæld må være noget af et kunstykke at komme ind i ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-06 23:15

Allan Møller skrev:
> Det er nu betydeligt nemmer for ældre gangbesværet at stige op i en bil end
> det
> er at sætte sig ned i en bil.
> Jeg snakker af erfaring - megen af den.

Fra min egen tid i erhvervet har jeg kendskab til kunder der aktivt
havde fravalgt bestemte vogne. En enkelt havde "autobooking" hvor et
vognnummer var nævnt. Og så måtte man jo lige høre kollegaen hvorfor.

Det var fordi ældre kunder med knogleskørhed kunne brække ben eller
hofter når de skulle stige UD af en høj bil. Hende med bookingen havde
prøvet det.

--
MVH
Finn

Fra : OZ7PUS

Dato : 24-01-06 16:44

"Lindberg Olesen" <spørg@mig.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad ville du vælge ?
>
> Jens

EVO 5 ..

Eller bare den nye passat Som jeg har fået som taxa :P

OZ3BTO

Fra : Gunnar007

Dato : 24-01-06 17:18

"Lindberg Olesen" <spørg@mig.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad ville du vælge ?
>
> Jens

Helt klart en taxa fra vest-taxa !

Men det er nu mest fordi de dækker området hvor jeg bor !

Hilsen G