|
| Nogle BMW ekperter her? Fra : Thomas H. |
Dato : 24-01-06 10:03 |
|
Hej, er der nogle her i gruppen der har en forklaring på, hvorfor der er
forskel på BMW's 3-liters motor i de forskellige biler?
130i har 265 hk og 315 Nm
330i, 530i, 730i og Z4 har 258 hk og 300 Nm
--
Thomas H. - www.thhe.dk
| |
Frederik C (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 24-01-06 10:38 |
|
"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43d5ed5d$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Hej, er der nogle her i gruppen der har en forklaring på, hvorfor der er
> forskel på BMW's 3-liters motor i de forskellige biler?
>
> 130i har 265 hk og 315 Nm
>
> 330i, 530i, 730i og Z4 har 258 hk og 300 Nm
>
> --
> Thomas H. - www.thhe.dk
>
>
>
>
>
Den officielle forklaring så vidt jeg husker, er et bedre luftflow i 1'eren,
så man kunne skrue lidt op for ydelsen.
Mit bud er dog, at 1'eren, som jo er den sidste, der har fået motoren, blot
er første eksemplar af en opdatering.
Så om 6-12 måneder kører de andre nok også med 265 hk.
Mvh.
Frederik
| |
Ukendt (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-01-06 14:47 |
|
> Den officielle forklaring så vidt jeg husker, er et bedre luftflow i
> 1'eren, så man kunne skrue lidt op for ydelsen.
>
> Mit bud er dog, at 1'eren, som jo er den sidste, der har fået motoren,
> blot er første eksemplar af en opdatering.
>
> Så om 6-12 måneder kører de andre nok også med 265 hk.
>
> Mvh.
>
> Frederik
Det har du ret i. Ændringen skyldes opdateret lufttilførsel.
Indtil videre har 130i og Z4 3.0si dog kun fået nytte af denne opdatering. I
fremtiden vil den komme på alle modeller med den nuværende 3.0 R6 258HK
Rygter siger endda at 130i'eren skulle yde op i mod 270+
/Kim
| |
Thomas H. (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 24-01-06 18:21 |
|
"Kim" <0> skrev i en meddelelse
news:43d62fb5$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Det har du ret i. Ændringen skyldes opdateret lufttilførsel.
> Indtil videre har 130i og Z4 3.0si dog kun fået nytte af denne opdatering.
> I fremtiden vil den komme på alle modeller med den nuværende 3.0 R6 258HK
> Rygter siger endda at 130i'eren skulle yde op i mod 270+
Ok det viste jeg ikke, sidder der sådan en ekstra indsugningstrakt á la
M3CSL ?
Det er altså imponerende hvad de hiver ud af den 3 liters maskine, alene
momentet er lige så stort eller større end mange 3,2 liters pumpede biler,
og den er samtidig markant mere økonomisk .... 270 Hk, måske bliver det slet
ikke nødvendigt at lave en 335i med turbo
| |
Fly Christensen (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 24-01-06 21:38 |
|
On Tue, 24 Jan 2006 18:20:41 +0100, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:
[snip]
> 270 Hk, måske bliver det slet
>ikke nødvendigt at lave en 335i med turbo
Nødvendigt? Det er da ikke et kriterie for at lave bilen eller lade
være.
Fly
--
In space nobody will hear your cream
| |
Thomas H. (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 24-01-06 20:33 |
|
"Kim" <0> skrev i en meddelelse
news:43d62fb5$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Det har du ret i. Ændringen skyldes opdateret lufttilførsel.
> Indtil videre har 130i og Z4 3.0si dog kun fået nytte af denne opdatering.
> I fremtiden vil den komme på alle modeller med den nuværende 3.0 R6 258HK
> Rygter siger endda at 130i'eren skulle yde op i mod 270+
Der er ikke rigtig nogen forskel at se, hvis man sammenligner billeder i
hvert fald:
http://www.snabelapunktumdk.dk/130vs330.htm
| |
Kent Oldhøj (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 24-01-06 22:22 |
|
Den Tue, 24 Jan 2006 14:47:01 +0100, skrev Kim :
> Det har du ret i. Ændringen skyldes opdateret lufttilførsel.
Det er nu lidt mere end det, osse udstødningssiden er modificeret. Som
jeg har forstået det, så er der tale om en "sportificeret"(mit eget
ordvalg) udgave af motoren, som kun skulle finde vej til enkelte
modeller.
Men BMW har jo før vist at de har en mening til de får en ny, så lad os
se hvad fremtiden bringer.
Under alle omstændigheder er det en pragtfuld motor, som jeg desværre
ikke har haft glæden af at prøve selv(endnu).
--
Kent Oldhøj
| |
|
|