Politi på glatis
Fra : Henrik

Dato : 23-01-06 10:49

Og her gå vi andre og lytter til Politi og Rådet for større
færdselssikkerhed ...

Henrik V
http://www.123hjemmeside.dk/moebler_til_salg

Fra : BJ

Dato : 23-01-06 11:21

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og her gå vi andre og lytter til Politi og Rådet for større
> færdselssikkerhed ...

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Måske han ikke har hørt om de nymodens meget bløde vinterdæk som er
fortrinlige på tør vej også.

Han skal bare gå efter nogen som er godkendt til +240 km/t.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-01-06 11:43

> Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Jaja, spis brød til. I betragtning af, at en færdselsbetjent *anbefaler*
vinterdæk synes jeg ovenstående ikke er udtryk for andet end endnu en
mulighed for at give udtryk for det generelle evindelige klynk over RFSF,
politiet, andre bilister og færdselsloven.

Jeg synes argumenterne er gode nok - det er ikke ofte, at København er
dækket af 10 cm sne mere en 8 timer.

Så vidt jeg ved, er det ikke lovkrav med vinterdæk endnu, så jeg kan ikke
lige se, hvor dobbeltmoralen kommer ind her...

Altså er det også dobbeltmoral, hvis du anbefaler en Volvo til nogen, men
selv kører Huyndai ?

/Caspersen

Fra : BJ

Dato : 23-01-06 11:48

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så vidt jeg ved, er det ikke lovkrav med vinterdæk endnu, så jeg kan ikke
> lige se, hvor dobbeltmoralen kommer ind her...

Lad os håbet det bliver og jow, når man "hænger" andre ud for ikke at
anvende dem.

> Altså er det også dobbeltmoral, hvis du anbefaler en Volvo til nogen, men
> selv kører Huyndai ?

Jeg kan ikke se ligheden og jeg ville gerne køre i en Hyundai..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-01-06 21:54

Henrik wrote:
> Og her gå vi andre og lytter til Politi og Rådet for større
> færdselssikkerhed ...

Rystende...

Fra : Armand

Dato : 24-01-06 00:35

Morten Fruergaard skrev:

> Rystende...

Afvent snefald - Stjæl en bekendt Subaru (á 4x4) med vinterdæk - tag på
røveritogt rundt i KBH, uden at noget uniformeret køretøj vil kunne
hænge på bare ét enkelt sving! =

--
Armand.
(der p.t. bøvler med lorte news.worldonline der ikke lader mindre svar
komme igennem uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-01-06 11:51

meddelelse news:43d54254$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

> Rystende...

Har du læst artiklen ? Skal de danske politistyrker også bruge vinterdæk i
Irak (der er meget koldt i ørkenen om natten), eller skal de bruge de dæk,
som overordnet passer bedst efter forholdene ?

/Caspersen

PS: Jeg kører med Goodyear Ultra Grip 6, men min bil kan stadig skride ud,
hvis det passer Moder Natur !

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-01-06 13:47

C. Caspersen wrote:

> Har du læst artiklen._

Ja. Ellers kunne jeg jo ikke sige min mening, vel...

> Skal de danske politistyrker også bruge
> vinterdæk i Irak (der er meget koldt i ørkenen om natten), eller skal
> de bruge de dæk, som overordnet passer bedst efter forholdene ?

Kan ikke sammenlignes.

> PS: Jeg kører med Goodyear Ultra Grip 6, men min bil kan stadig
> skride ud, hvis det passer Moder Natur !

Ja, selvfølgelig...
Havde du troet andet?

Fra : C. Caspersen

Dato : 25-01-06 17:51

meddelelse news:43d77350$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, selvfølgelig...
> Havde du troet andet?

Det troede jeg ikke du vidste. Såfremt du allerede vidste det - hvad er det
så, der er "rystende!" ?

/Caspersen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-01-06 22:00

C. Caspersen wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:43d77350$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...

> Det troede jeg ikke du vidste.

Er du dum?

> Såfremt du allerede vidste det - hvad er det så, der er "rystende!" ?

At politiet ikke vil have det bedste. AT som Armand skriver: "Afvent

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-01-06 19:43

meddelelse news:43da89dc$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

> Er du dum?

Nej - jeg fortsatte bare i samme sarkastiske spor som dig. Jeg erindrer dog
ikke at have svinet dig til, (og her skulle have stået idiot, men jeg plejer
ikke at svine folk til på baggrund af en simpel diskussion)

> [...]
> snefald - Stjæl en bekendt Subaru (á 4x4) med vinterdæk - tag på
> røveritogt rundt i KBH, uden at noget uniformeret køretøj vil kunne

LOL, hvis den skal på tyvetogt må den jo stå stille en gang imellem og så må
man tage dem med list

Den situation kunne ganske vist forekomme, men det vil unægteligt hyppigere
forekomme, at patruljevognene får brug for at bremse på en våd vej, måske
90% af tiden om vinteren. Alle undersøgelser viser, at vinterdæk ikke
bremser så godt på våd vej som alm. dæk. Det drejer sig derfor om at finde
den gyldne middelvej.

Hvis du har være i Kbh vil du opleve, at det ikke er ofte, at vejene er
dækket af sne mere end 1 døgn.

Derfor kan jeg ikke rigtigt se det rystende i det.

Se, jeg kunne forklare mine synspunkter uden at komme ind på dine åndelige
evner

Mvh

Caspersen