Komfort til Sierra...
Fra : Peter Frost

Dato : 23-01-06 10:03

Hallow and godformiddag !

Sidder og leger med tanken om diverse komfort anordninger til
automobilet :)

1. Fjernbetent centrallås ? Man har hørt det på 2.0i'eren fra 90, 91
model, er noget specielt ?

2. Fartpilot ? Folk med Sierra og eftermonteret fart pilot må meget
gerne skrive om deres erfaringer, og hvilket mærke de har :)

3. Startspærre ? Er det noget man kan montere selv, hvad er
sværhedsgraden, når det skal spille, selvom man skruger ned for
instrument lyset

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
Ford Sierra 2,0i DOHC '90

Fra : Per

Dato : 23-01-06 18:02

<Peter Frost - www.gregand.dk
<Ford Sierra 2,0i DOHC '90

Hej Peter,

Jeg hægter mig nysgerrigt på din tråd, da jeg selv lige er blevet den glade
ejer af en Sierra 2,0i DOHC Stc. fra 1989 (schweitzer-import) En herlig vogn

Vh. Per, Middelfart

Fra : Peter Frost

Dato : 24-01-06 14:32

Et spørgsmål mere, hvilken gearkasse olie skal man fylde på, når
man skifter olien i kassen ? Den har gået 230.000 på den samme, og en
god ven har lige skiftet på hans med et godt resultat :)

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
Ford Sierra 2,0i DOHC '90

Fra : Per

Dato : 24-01-06 19:38

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse
Et spørgsmål mere, hvilken gearkasse olie skal man fylde på, når
man skifter olien i kassen ? Den har gået 230.000 på den samme, og en
god ven har lige skiftet på hans med et godt resultat :)

Hej,

Ang. hvilken olie i gearkassen, så står der i min Haynes bog 2 forskellige
5-gears "kasser". hhv. en "N-type" og en "MT75-type" Jeg kan ikke lure
forskellen, og heller ikke på hvilke modeller der sidder hvad.
Måske nogen der ved forskellen?

MEN!

N-typen rummer 1,25 liter gearolie med viskositet SAE80EP
MT75-typen rummer 1,2 liter gearolie Ford spec ESD-M2C 186-A (Blir jeg ikke
klogere af??)

Vh. Per

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 24-01-06 15:48

[...]

Halløjder....

Jeg har en Sierra fra 92, der har fjernbetjent centrallås... og min
mekaniker triller rundt i en P100 med pilot..

Så det er ikke raket-teknologi..

Startspærre har jeg ikke... (hvem vil osse stjæle en 92'er....cosworth

Prøver at finde lidt flere detaljer....

Mvh Keld