Sneplov hærgede 14 biler
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-01-06 08:52

... og det kunne han klare helt ædru :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-06 09:07

On Mon, 23 Jan 2006 08:52:18 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=331444
>
>.. og det kunne han klare helt ædru :)

Og jeg som småbrokker mig over, at de fylder mit fortov, når det lige
er blevet pænt og rent
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Jens

Dato : 23-01-06 13:35

Ivan Madsen skrev:

> Og jeg som småbrokker mig over, at de fylder mit fortov, når det lige
> er blevet pænt og rent

De er altså også pænt store og ligeglade herover i sverige. Jeg har
overhalet en på motorvejen som egentlig bare havde ploven direkte på
motorvejen uden noget gummi eller noget, så der stod gnister ud til
højre og venstre.

Han har højst sansynligt ikke kunne høre han tog siderne på
bilerne..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-01-06 22:38

"Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overhalet en på motorvejen som egentlig bare havde ploven direkte på
> motorvejen uden noget gummi eller noget, så der stod gnister ud til

Samme billede er da også observeret på motorvej her i DK-land.
Det ser flot ud med sådan en gang gnister.
Men jeg tror ikke striberne har særlig godt af det

> Han har højst sansynligt ikke kunne høre han tog siderne på
> bilerne..

Så burde han lære hvad sådan et køretøj fylder.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : Henning Lund

Dato : 24-01-06 13:45

Jens <jens@xhaboo.dk> skrev:

> Jeg har
> overhalet en på motorvejen som egentlig bare havde ploven direkte på
> motorvejen uden noget gummi eller noget, så der stod gnister ud til
> højre og venstre.

Det er fordi næsten alle plove kører med metalskær, han har nok bare
glemt at justere støttehjulene.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-01-06 23:42

Henning Lund wrote:

> Det er fordi næsten alle plove kører med metalskær, han har nok bare
> glemt at justere støttehjulene.

Jeg snakkede med en plovfører i sidste uge, han er privat vognmand og kører
sneplov for kommunen.

Rydningen fortages i samråd med kommunens tekniske forvaltning.

Hvis der er rigtig sjappet, som der var i tirsdags, er man nød til at køre
med skæret helt i bund, for at få ryddet ordentligt.

Ellers kører man med det en anelse over.

Skæret er udskifteligt, vendbart og betales af kommunen.

I nabokommunen betales skæret af vognmanden/landmanden selv, og derfor køres
med gummiskær.

Og ja et metalskær der køres i bund, slider på asfalten.

Men nu er det så heldigt at min ven kører med asfalt resten af året

Mvh. Uffe Ravn