Ny Passat - kommentarer
Fra : Ukendt

Dato : 23-01-06 03:21

Hvem af jer har prøvet den nye Passat og vil videregive nogle kommentarer om
bilen?
Jeres indtryk af betjeninig og undervogn osv.

/Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-06 06:37

"Peter Sørensen" skriver:

> Hvem af jer har prøvet den nye Passat og vil videregive nogle kommentarer om
> bilen?

Ja

> Jeres indtryk af betjeninig og undervogn osv.

Den der nøgle er noget "popsmart", stik mig en rigtig nøgle, eller lav
den meget mindre. 1,9TDI (der var i den bil jeg havde i 2 uger) er for
lille, når man er vant til at have samme motor i en Golf V. Ringe udsyn
bagud (sendanmodellen, har ikke kørt statiocar). Ellers en super dejlig
bil.

Og nej, jeg ville ikke bytte med min Golf.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : BJ

Dato : 23-01-06 11:25

KLIP

> Og nej, jeg ville ikke bytte med min Golf.

Pjat, det er kun et spørgsmål om (lidt flere) penge..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-06 12:32

BJ skriver:

> Pjat, det er kun et spørgsmål om (lidt flere) penge..

Nix

Fra : BJ

Dato : 23-01-06 13:35

KLIP

> Nix

Lad os nu se.... kommer tid, kommer....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-06 13:53

BJ skriver:

> Lad os nu se.... kommer tid, kommer....

Nej tak. Skal jeg have en "større" bil, bliver det en A3, ikke en
Passat.

Fra : BJ

Dato : 23-01-06 14:13

KLIP

> Nej tak. Skal jeg have en "større" bil, bliver det en A3, ikke en
> Passat.

Ja, ja da.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Landberg

Dato : 23-01-06 09:21

> Hvem af jer har prøvet den nye Passat og vil videregive nogle kommentarer
> om bilen?
> Jeres indtryk af betjeninig og undervogn osv.

Den kører fantastisk godt, men de gange jeg har prøvet den har den bare ikke
formået at begejstre. Hver gang er det end med at jeg har kørt bilen hurtigt
tilbage og haft samme fornemmelse som når man har spist et eller andet mad
hvor kokken har glemt at putte salt på. En anden negativ ting ved bilen er,
at jeg har hørt flere ejere brokke sig relativt højlydt over bilen. Brokken
har ikke været om noget konkret, men mere bare at der er et eller andet
"træls" over den.
Måske er det småting, men i den prisklasse som bilen nu er oppe i, så kan
man sq forvente meget. Jeg har svært ved at se, at man får ret meget mere
end prestige for pengene hvis man slipper 100.000kr mere for en Passat
Variant 2.0 16V TDi end hvis man køber en Octavia Combi Elegance 2.0 16V
TDi. Om prestigen er vigtig for en må man afgøre med sig selv (evt.
assisteret af et badeværelsesspejl så man kan se sig selv i nøgen
tilstand...), men hvis prestigen er vigtig er der også andre alternativer
når man er oppe i ½-million-klassen. F.eks. er der ikke ret langt op til en
BMW 320D med en noget bedre motor end i nogle af VW-varianterne.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.

Fra : T. Hartung

Dato : 23-01-06 17:21

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43d491c6$0$200
.. Jeg har svært ved at se, at man får ret meget mere
> end prestige for pengene hvis man slipper 100.000kr mere for en Passat
> Variant 2.0 16V TDi end hvis man køber en Octavia Combi Elegance 2.0 16V

En større bil ?? og en Toyota koster da næsten det samme ... og en Audi i
forhold til Skodaen - prestige??

> hvis prestigen er vigtig er der også andre alternativer når man er oppe i
> ½-million-klassen. F.eks. er der ikke ret langt op til en BMW 320D med en
> noget bedre motor end i nogle af VW-varianterne.

hvad er ikke ret langt ...... 75k ?

Grundmodeller - 4 døre:
BMW 320 D - kr. 475.000
VW 2,0 TDI - kr. 399.000

jow jow alt er relativt når man har penge nok ))

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Ib Sørensen

Dato : 23-01-06 09:56

Jeg har prøvet Passat´en med 105 hk diesel og den vendte jeg hurtigt tilbage
i, pga resonanser og buldre´+ motoren føles som om den er skruet direkte på
karrossen uden motorophæng. Alt for meget motorstøj, men køreegenskaberne er
ok.

Fra : T. Hartung

Dato : 23-01-06 17:31

"Peter Sørensen" <-> skrev i en meddelelse
> Hvem af jer har prøvet den nye Passat og vil videregive nogle kommentarer
> om bilen?

> Jeres indtryk af betjeninig og undervogn osv.

Det er helt igennem IMO en dejlig bil køre bare fantastisk - jeg har
prøvekørt de 2 diesler flere gange både som variant og limosine - Sikke
bilen er vokset der er stor både ude som inde.

Ingen tvivl 2,0 TDI er masser at trækkraft og sjov og mere afdæmpet i
motorlyden, prisforskellen er også 35.000,00 til 1,9'ern

1,9 TDI er mere grov og støjer mere indv. men slet ikke som i en Touran her
er den noget støjende måske også i Golfen - ved ikke.

Bilen er markant bedre end forgængeren og med de bl.a nye funktioner som
P-bremse og nøglen (mode) aut. aftørring af bremserskiver side-airbags helt
til bagsæder m.m var jeg bare helt solgt.

Se selv ))) www.sitecenter.dk/hartung/vwpassattdi/

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Juul

Dato : 23-01-06 22:02

"Peter Sørensen" <-> wrote in message
> Hvem af jer har prøvet den nye Passat og vil videregive nogle kommentarer
om
> bilen?
> Jeres indtryk af betjeninig og undervogn osv.

Min svigerfar droppede en ny passat 2.0 TDi 16v til fordel for en Toyota
Avensis 2.2 D4D med 177 Hk.

Forskellen i motoreffekt gør selvfølgelig en forskel - men vejbelæggenheden
er bedre specielt ved højere hastighed.

Og så er der læder, xenonlys m.m.m.

Jeg bad ham også slå til med det samme da han ringede for at få min
anbefaling :)

- Han fik iøvrigt +50000 kr i rabat. Meget mere end han kunne få ved VW. Det
gør imo også en forskel når der skal vælges...

VH Juul
Volvo S60 T5