brugt bil købes, men hvor ?
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 22-01-06 15:55

hvis der skal indkøbes en bedre brugt bil i mellemklassen ( Astra, Megane
osv. ) hvor er det så bedst at kigge ??
- har kigget på dba & bilbasen ... men er der andre ?
- vi snakker max 40k for en bil, men meget gerne under

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : TDN

Dato : 22-01-06 16:13

"Johnny B [2000]" <SLETDETTEjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
> slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail

Du får nok ikke en "bedre brugt i mellemklassen" for under 40.000 kr.

Jeg har lige selv købt med samme budget og det blev et privat køb af en 1996
Carina E 1.6 XLI Ginza til kr. 37.000. Den har kørt godt 200.000 km. men det
er ikke et problem for Toyota motorer. Jeg kører 14,8 km/l her i
vinterkulden ved blandet kørsel. Den er rimlig kvik til normalt brug med 116
hk. Der er masser af plads og et stort bagagerum på 535 l. Vælg en med
udstyr, servo er ikke standard, så vælg ikke en uden.

Her er en brugtbil test:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/02-1997/brugtbil.pdf

Mvh
Thomas

Fra : TDN

Dato : 22-01-06 16:36

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 116 hk. Der er masser af plads og et stort bagagerum på 535 l. Vælg en med
> udstyr, servo er ikke standard, så vælg ikke en uden.

Glemte lige spørgsmålet, men jeg fandt min på www.dba.dk

Mvh
Thomas

Fra : DJ Bobo

Dato : 22-01-06 17:50

> Glemte lige spørgsmålet, men jeg fandt min på www.dba.dk

Ellers vend blikket sydpå - 118 Carina'er, der har kørt under 100.000 km.
Carina er en MEGET stabil vogn, der er billig at holde kørende.
Brugtvognspriserne er høje i DK, hvorfor import er en mulighed...

Fra : TDN

Dato : 22-01-06 17:56

"DJ Bobo" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Carina er en MEGET stabil vogn, der er billig at holde kørende.
> Brugtvognspriserne er høje i DK, hvorfor import er en mulighed...

Brugtpriserne på Carina E er faktisk faldent en del det sidste stykke tid
(det er brugtpriserne også generelt) og kr. 37.000 for en 1996'er er rimligt
billigt (uden rust, ny køler, ABS, Airbag, centrallås, el-soltag, velour
m.m).
Jeg ved godt alle betegner Toyota som kedelige at køre, men jeg synes
faktisk den kører ganske godt.

Mvh
Thomas

Fra : DJ Bobo

Dato : 22-01-06 18:02

> [...]
> (det er brugtpriserne også generelt) og kr. 37.000 for en 1996'er er
> rimligt billigt (uden rust, ny køler, ABS, Airbag, centrallås, el-soltag,

10 år gammel og flere hundrede tusinde km...

> Jeg ved godt alle betegner Toyota som kedelige at køre, men jeg synes
> faktisk den kører ganske godt.

Den kører skrækkeligt ift. så mange andre biler, man kan købe.
Jeg har haft een. Men den er blevet et godt brugtvognskøb for
dén, der blot skal ha' noget at køre i, fordi den aldrig går itu...

Fra : Allan Jensen \(2750~

Dato : 22-01-06 16:24

> [...]
> osv. ) hvor er det så bedst at kigge ??
> - har kigget på dba & bilbasen ... men er der andre ?

http://www.autoatlas.dk/index.asp?lid=232

http://www.bilzonen.dk/

og dk.marked.privat.bil - i nyhedgrupperne

> - vi snakker max 40k for en bil, men meget gerne under

Ikke meget - men nok muligt,
se feks:
http://www.bilimporten-roskilde.dk/html/indhold/showcars.asp?ID=616900454
det burde være meget bil - til din pengepung.

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 22-01-06 18:15

bilen er til min mor, så en tank af en scorpio er nok ikke lige sagen,
sådan en skal jo på et eller andet tidspuknt parkeres

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-01-06 19:20

"Johnny B [2000]" <SLETDETTEjohnnyb2000@gmail.com> skrev :

>bilen er til min mor, så en tank af en scorpio er nok ikke lige sagen,
>sådan en skal jo på et eller andet tidspuknt parkeres

Det er da kun et problem, hvis man har for mange af dem ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 22-01-06 22:16

jeg vælger ikke at tale nedladende om Ford, men vælger at sige at en scorpio
_er_ for stor til min lille mor.
- jeg mener at Jan fra stevns er Fordmand

tror endda at en Clío rækker til hendes gøremål

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-01-06 22:21

"Johnny B [2000]" <SLETDETTEjohnnyb2000@gmail.com> skrev :

>- jeg mener at Jan fra stevns er Fordmand

det er vist 33% ford, og 66% GM

--
jan@stevns.net

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 22-01-06 23:19

hvad dælen er der sneget sig at par Opel'er ind i indkørslen ???

hvis det er Opel ... så snakker vi ... min nye ven

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-01-06 07:38

"Johnny B [2000]" <SLETDETTEjohnnyb2000@gmail.com> skrev :

>hvad dælen er der sneget sig at par Opel'er ind i indkørslen ???

Åehh - det er nogle år siden denne ankom til matriklen :
http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/rekord85/rekord_85stc.htm

>hvis det er Opel ... så snakker vi ... min nye ven

Du er da osse til salg for en skilling ;)

Hvis folk skal anbefales en god robust brugt bil, ligger ordet Rekord,
Ascona da langt fremme på tungen - de har også bidraget med en del
sjov

I sær historien om et specielt sejlivet batteri
http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/motor_ascona/batteriet.htm

--
jan@stevns.net

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 23-01-06 15:29

jaaaa ... og jeg kan ane en Ascona C med 13" Kadett 1,8 GSI/ascona GT
kapsler på ( den sorte på billed 1 )

og som min "hende jeg godt ka' li' " siger : du er billig at anskaffe, men
hamrende dyr i drift

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-01-06 17:16

Johnny B [2000] wrote:
> [...]
> - har kigget på dba & bilbasen ... men er der andre ?
> - vi snakker max 40k for en bil, men meget gerne under

Du kan da købe min - den er (næsten) indenfor budgettet, og sjovere end
begge dine eksempler :
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=736675

--
vh
Torben

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 22-01-06 18:14

købe en rover, men undskyld mig lige, jeg søgte en bil ...

kender en der var fjollet nok til at købe netop en som din med 200hk fra ny
fin bil når den forlader forhandleren, 2 år gammel, så gik det helt galt, så
nej tak

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-01-06 13:57

Johnny B [2000] wrote:
> [...]
> fin bil når den forlader forhandleren, 2 år gammel, så gik det helt galt, så

Det var mest en spøg - du efterspurgte en helt anden type bil, så jeg er
klar over at min ikke kommer i betragtning.

"Jeg har engang hørt om en VW der gik i stykker. Lortebil."
Kan du se argumentet? Men OK - tag du dig bare en Renault - det skal nok
vise sig som verdens mest driftsikre bil (og den eneste franske der ikke
er hidsig nok til at selvantænde)

Jeg har haft min Rover i knap 4 år og været glad for den. Der har ikke
været ekstraordinære fejl - men OK - reservedele er dyrere end ford, og
sjældent til at finde uoriginale. At den har rullet 220.000km mærkes
ikke på bilen - heller ikke motor eller turbo, så mon ikke din bekendte
har kørt sin bil for hårdt.

--
vh
Torben - hellere køre en original 200hk blidt end en chippet 130hk hårdt.

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 23-01-06 15:35

han var over 60 år og den fik ikke engang 4.000 omdr./min., så tæsk fik
den aldrig, den skulle kunne trække en campingvogn jo

han smed 360k fra ny ... 4½ år senere ( efter hans død ) og 14.000km ( ja
fjorten ) ... blev den solgt for 150k ... der var fejl på den alle steder
(ikke synlige ), men mest i det elektriske. den havde fået alle service (
mener det var Damgaard-Nielsen der dengang lå på hvidovrevej ). den havde
aldrig kørt ordenligt.

den bil gjorde bare hvad den selv ville

meeen, den kan også vendes om, du har været heldig med den eneste Rover der
virkede

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-01-06 09:48

Johnny B [2000] wrote:
> han var over 60 år og den fik ikke engang 4.000 omdr./min., så tæsk fik
> den aldrig, den skulle kunne trække en campingvogn jo

Doh - campiongvogn. That explains it Jeg har ikke træk på min.

> [...]
> mener det var Damgaard-Nielsen der dengang lå på hvidovrevej ). den havde

Er det ikke et Mercedesværksted? Elstumperne er i øvrigt fra Honda Accord.

Mit foretrukne valg er Autonorden på englandsvej. Reelle og rimelige i
priser. Terminalen i Birkerød er kun ude på at snobbe og tage røven på
kunderne. De kunne ikke finde ud af hvad der var galt engang, skiftede
dump valven uden resultat. Konfronteret med det, kørte mekanikeren og
jeg en tur, skiftede til den gamle og prøvekørte igen. Ingen forskel.
Regning 1200,- bobs for "fejlfinding"

Senere skiftede jeg rotor og fordelerdæksel - problem løst.

Autonorden havde min inde til kontrol (en udgangsaksel lækkede lidt). De
mente ikke det var tid til at skifte - ingen regning.

> den bil gjorde bare hvad den selv ville

Surt.

> meeen, den kan også vendes om, du har været heldig med den eneste Rover der
> virkede

Arh - de skal jo også synes hvert andet år, og der kører stadig mange
her 10-11 år efter lanceringen, så helt alene er jeg ikke.

--
vh
Torben

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 24-01-06 11:22

> Doh - campiongvogn. That explains it Jeg har ikke træk på min.

> Er det ikke et Mercedesværksted? Elstumperne er i øvrigt fra Honda Accord.

bmw/engang rover og stadig farrari og andre dyre mærker

> [...]
>
> Autonorden havde min inde til kontrol (en udgangsaksel lækkede lidt). De
> mente ikke det var tid til at skifte - ingen regning.

har også hørt meget godt om autonorden, ejeren er specielt flink og helt
nede på gulvet

> Surt.

> Arh - de skal jo også synes hvert andet år, og der kører stadig mange her
> 10-11 år efter lanceringen, så helt alene er jeg ikke.

du er ikke alene der en der følger diiiig ... Sebastian

nej men ud fra den måde de er samlet, har jeg hørt at det skulle være næsten
så slemt som lancia/fiat ... men det er sikkert bare et rygte

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-01-06 13:30

Johnny B [2000] wrote:

> bmw/engang rover og stadig farrari og andre dyre mærker

OK

> nej men ud fra den måde de er samlet, har jeg hørt at det skulle være næsten
> så slemt som lancia/fiat ... men det er sikkert bare et rygte

Der er mange der "har hørt" - få med egne (negative) erfaringer. Det
eneste jeg kan græmmes over er værditabet (men omvendt var startprisen
lav). At nogle Brian'er har formået at brænde turbo og gearkasse af er
ikke nødvendigvis et tegn på at bilen er noget lort - for pokker -
turboen er en std. Garret T25 som må sidde i masser af forskellige
biler. Gearkassen er nok lidt svagelig til 200hk, og kræver lidt omtanke.

600 modellen var IMHO Rovers højdepunkt - præsentabel, velkørende, stærk
(ti'eren) og (mest) japansk. En del motorjournalister er enig med mig.

--
vh
Torben

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-01-06 12:19

Torben Scheel skrev:

> Du kan da købe min - den er (næsten) indenfor budgettet, og sjovere end
> begge dine eksempler :
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=736675

Hvis det havde været en med Honda-motor eller måske endda en "rigtig"
Accord

Nej, hvis parkering i bymiljø er en prioritet er det nok ikke bilen.
Stor vendediameter og dårligt udsyn bagud.

mvh

Martin

Honda Accord 2.0 1994 / 320000km