så vil ventoen ikke starte... igen :(
Fra : CNS

Dato : 22-01-06 11:39

ja, det kunne lyde lidt som samme problem jeg havde sidste vinter...

det er ikke batteriet den er gal med, men den vil ligesom ikke "ta' ved" når
jeg prøver at starte - den står og hakker i det ved rotordækslet og vil ikke
ta' ved..

jeg har kigget lidt på motoren efter jeg har prøvet og der kommer lidt svag
lys røg ud fra de 2 områder på motoren der er sat røde cirkler om her...
http://www.staehr.name/motor.jpg

Jeg var tæt på at køre tør for benzin i går, kan det have nogen indflydelse?

nogen idéer? Jeg har før gjort det at jeg har taget mine tændkabler med op i
lejligheden for at tørre 100%, men synes ikke det har været fugtigt i dag?
vil dette kunne hjælpe??

....hjææælp...

/Christian

Fra : CNS

Dato : 22-01-06 11:42

nå ja - og det er en ganske standard 1,8 liters VW motor fra '92 der har
gået 255000 efterhånden

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 11:45

> [...]
> i lejligheden for at tørre 100%, men synes ikke det har været fugtigt i

Temmelig svært at sige hvad der kan være galt. Du kan jo prøve det med
tændkablerne.
Ellers har VW jo heller ikke særlig gode benzinpumper. Jeg kender mange som
har fået dem skiftet, så hvis du har været tæt ved at køre tør ved jeg ikke
og det har kunne tage livet af pumpen.

Der er dog 1000 andre fejlmuligheder

--
Tom

Fra : CNS

Dato : 22-01-06 11:52

> [...]
> som har fået dem skiftet, så hvis du har været tæt ved at køre tør ved jeg
> ikke og det har kunne tage livet af pumpen.

nu tænker jeg bare ... hvis nu benzinpumpen ER stået af, burde den så kunne
køre de 30 km hjem fra arbejde i forgårs EFTER at jeg havde tanket op efter
den lille fadæse med at løbe halv-tør..?

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 12:00

> nu tænker jeg bare ... hvis nu benzinpumpen ER stået af, burde den så
> kunne køre de 30 km hjem fra arbejde i forgårs EFTER at jeg havde tanket
> op efter den lille fadæse med at løbe halv-tør..?

Skal jeg ikke gøre mig klog på. Men som jeg læser dit indlæg så er der sket
noget med bilen fra du har stoppet motoren og så til at du forsøger at
starte den igen.....

--
Tom

Fra : CNS

Dato : 23-01-06 21:31

jeg følger lige op på mig selv ..

bilen kom igang efter jeg lavede tricket med tændkablerne igen.. så... man
burde jo nok skifte dem...