Grotesk pris på bil...
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-01-06 22:38

Hej folkens

Jeg synes nedenstående bil-annoce er helt ude i hampen - knap 200.000 kroner
for en 7 år sløv gammel Bora, der er "udkn**ppet og konverteret til
mujaffa-skøjte" - helt ude af proportioner, IMO.

Motoren har godt nok kun kørt 45.000 km, men resten af bilen har kørt næsten
seks gange så meget. Desuden slides motorer stort set aldrig op - og hvis de
gør, kan de skiftes billigt - sålænge der er tale om sådan en bil.

Her er teksten - hvad synes I..?

"VW Bora 2,0, 1999, 257.637 Km, motor kørt 45000, recarokabine m.varme i,
komplet riegerskørtesæt med hækspoiler, one two pipe dobbelt udstødning m.
2" rør, 18" aez fælge med F1 dæk, angeleyes forlygter, lexuslook baglygter,
hagus sidespejle m.el+varme, tonede ruder(der er for ca. 100000 ovenfor
ialt) nysynet, alt original udstyr med i prisen(sæder+lygter+kofanger)
Kr. 199999.- Kontakt: Jimmy Jeppesen"

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-01-06 23:03

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Her er teksten - hvad synes I..?

den sidste idiot er ikke født endnu ;(

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-06 23:08

Jan W Nielsen skriver:

> [...]
> hagus sidespejle m.el+varme, tonede ruder(der er for ca. 100000 ovenfor
> ialt) nysynet, alt original udstyr med i prisen(sæder+lygter+kofanger)

Jeg er godt nok enten kedelig eller gammel.
Angel eyes og Lexuskopilygter hører ikke hjemme på sådan en bil. Hvad er
der galt i at holde det originale lok på ens bil i stedet for at prøve
at være noget andet ???

Alle de Golf II der blev udstyret med Golf IV lygter fatter jeg heller
ikke. Vil man have en Golf IV, så køb da en i stedet for at forsøge at
lave en III'er om til det.

Recor sæder er okay, det samme er et "stramt" spoilersæt, men dobbelt
udstødning på en 2 liters ? Så hellere mokke en V5 ned i motorrummet, så
den kan flytte sig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Gaakeligak

Dato : 20-01-06 23:19

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Jeg er godt nok enten kedelig eller gammel.
> Angel eyes og Lexuskopilygter hører ikke hjemme på sådan en bil. Hvad
> er der galt i at holde det originale lok på ens bil i stedet for at
> prøve at være noget andet ???

Enig!

Min hvide Ascona 1.6 Sedan fra 88 står helt originalt. Eneste "styling", om
man vil, er 4 standard grå hjulkapsler fra thansen til den enorme sum af 99
kr og en stof-gearmanchet (den gamle gummi-ditto var helt flænset).

Nåhja, så er der lige den lyserøde paraply med hvalpe-motiverne på bagsædet
(kærestens) )

Men jeg kunne sku næsten ik finde bilen i dag i sneen ....

/Knud

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 10:06

"Gaakeligak" <gaake@li.gak> skrev i en meddelelse

> [...]
> 99
> kr og en stof-gearmanchet (den gamle gummi-ditto var helt flænset).

Den kan jeg godt slå.
Min Sierra fra '86 har sine originale hjulkapsler endnu.
De er dog nymalede her i sommers, hvilket kostede 2 sprayflasker
til den nette sum af c. 130,-.
Men ok, et par add-ons fra T-Hansen var en hurtigere løsning,
men knabt så originalt *S*.
CD'en er skiftet ud, og et par Sony højttalere monteret
i hattehylden.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-01-06 10:08

"Olesen" <n/a> skrev :

>Den kan jeg godt slå.
>Min Sierra fra '86 har sine originale hjulkapsler endnu.

Tjaehhh - min 85'er rekord har søreme også sine originale "umalede"
kapsler ;)

Fra : OZ7PUS

Dato : 21-01-06 11:46

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Tjaehhh - min 85'er rekord har søreme også sine originale "umalede"
> kapsler ;)
>

> --
> jan@stevns.net
> Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Ja min gamle sierra triller nu rundt på 15" cossie aluer (Tror jeg det er)
Ihvertfald orginale ford aluer

OZ3BTO

Fra : Rasmus

Dato : 20-01-06 23:20

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
>
> Recor sæder er okay, det samme er et "stramt" spoilersæt, men dobbelt
> udstødning på en 2 liters ? Så hellere mokke en V5 ned i motorrummet, så

Det er altid rart med nogle smagsdommere.....

/Rasmus

Fra : Lars

Dato : 20-01-06 23:33

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> m.
> baglygter,

> Det er altid rart med nogle smagsdommere.....

Er du ironisk, eller ved du ikke hvad en smagsdommer er?

- Lars

Fra : Rasmus

Dato : 20-01-06 23:32

> [...]
> Angel eyes og Lexuskopilygter hører ikke hjemme på sådan en bil. Hvad er
> der galt i at holde det originale lok på ens bil i stedet for at prøve

......fat dog at det er en hobby! (ligesom du leger med modeljernbaner)

Men jeg vil give dig ret i at det er naivt at tro man kan få fuld valuta for
alt det udstyr og de timer man bruger på at lave ændringer på sin bil.

/Rasmus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-06 23:40

Rasmus skriver:

> .....fat dog at det er en hobby! (ligesom du leger med modeljernbaner)

1. Leger - nej
2. Med den hobby gør vi alt for at komme til at ligne originalen mest
(tog i 1:1). Det er kun dem der kører "legetøjstog" (Märklin) der køber
lokomotiver og vogne der aldrig nogen side har været til og betaler dyrt
for det.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 10:08

> Det er kun dem der kører "legetøjstog" (Märklin) der køber
> lokomotiver og vogne der aldrig nogen side har været til og betaler dyrt
> for det.

Mârklin er kongen blandt modeljernbaner.
LIMA husker jeg som det værste lort.
Billige skinner/vogne/tog, som altid røg af...

Næh du, Mârklin er kram og built tough som en Fordvogn..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-01-06 10:17

Olesen skriver:

> Mârklin er kongen blandt modeljernbaner.

Klart - byger modeller der ikke findes, ringe køreegenskaber,
ukampatibelt med alt andet, ringe detaljering af modeller til gengæld
til en høj pris.

> LIMA husker jeg som det værste lort.

Nu findes der også andet end billigproduktet LIMA

> Næh du, Mârklin er kram og built tough som en Fordvogn..

Okay, sammenlign du bare Ford og Märklin. _Så_ meget vil jeg ikke
nedgøre Ford

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-01-06 10:50

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Okay, sammenlign du bare Ford og Märklin. _Så_ meget vil jeg ikke
> nedgøre Ford

Det ville da ellers passe godt med at Ford ikke har lavet ordentlige
biler siden T-modellen.

--
MVH
Finn

Fra : Per Wildau

Dato : 21-01-06 10:43

"Klaus D. Mikkelsen" sprak:

> [...]
>
> Recor sæder er okay, det samme er et "stramt" spoilersæt, men dobbelt
> udstødning på en 2 liters ? Så hellere mokke en V5 ned i motorrummet, så

Davs Klaus.

Jeg er fulstændig enig. hver morgen går jeg forbi en gammel vedligeholt
Peugeot 405.

Sådan en her:

http://www.cc.jyu.fi/~rhietala/peugeot_405_taka.jpg

Den har ejeren også udsyret med sådan nogle fancy baglygter.

Bilen er efter min mening fuldstændigt ødelagt.

Tit ser jeg en temmeligt ny BMW 320.

Jeg ved ikke hvad det er for en sporviddeforøger han har sat på - fælgene
sidder absurd langt ude.
Så har han ved gud udstyret en næsten ny BMW med de der fancy baglygter og
for at sætte
prikken over i'et har han sådan nogle specielle hjulkapsler på, som bliver
ved med at dreje rundt
også når han holder for rødt.

Jeg forstår det ikke!

P3R

Fra : Basil

Dato : 21-01-06 10:52

Per Wildau skrev d. 21-01-2006 i meddelelse
<43d20216$0$11171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:
> [...]

> for at sætte
> prikken over i'et har han sådan nogle specielle hjulkapsler på, som bliver

Jeg er også helt tabt der, så jeg forstår godt dig.
Kai

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-01-06 09:03

> Alle de Golf II der blev udstyret med Golf IV lygter fatter jeg heller
> ikke. Vil man have en Golf IV, så køb da en i stedet for at forsøge at
> lave en III'er om til det.

Jeg går ud fra at du i øjeblikkets irritation skrev G2 i stedet for G3 - og
så føler jeg mig truffet. Min G3 var udstyret med G4 forlygter da jeg købte
den og det er jeg glad for, da det giver en meget pænere bil og endnu
vigtigere - det giver også et bedre lys.

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-06 09:51

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Jeg går ud fra at du i øjeblikkets irritation skrev G2 i stedet for G3

Korrekt

> [...]
> den og det er jeg glad for, da det giver en meget pænere bil og endnu
> vigtigere - det giver også et bedre lys.

G3 lygterne med seperate paraboler giver lige så godt lys som dem fra
G4. G4 lygterne med blinklyset i midten mellem de to paraboler, hører
til på G4 og ikke G3...

Fra : Basil

Dato : 21-01-06 00:02

Jan W Nielsen skrev d. 20-01-2006 i meddelelse
<43d15c7f$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> [...]

> hagus sidespejle m.el+varme, tonede ruder(der er for ca. 100000 ovenfor ialt)
> nysynet, alt original udstyr med i prisen(sæder+lygter+kofanger)

Ca. 150k for dyr, og de sidste 50k skal man så have i løn for at pille
alt det lort af gryden så den er til at holde ud at se på, og at køre
længere end 2 km i.
Just my $0.02
Kai

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-06 09:57

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> ruder(der er for ca. 100000 ovenfor ialt) nysynet, alt original
> udstyr med i prisen(sæder+lygter+kofanger) Kr. 199999.- Kontakt: Jimmy

Ja ja, misundelse er en grim ting

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Basil

Dato : 21-01-06 10:55

Per Beer Hansen skrev d. 21-01-2006 i meddelelse
<RHmAf.643$9T2.144@news.get2net.dk>:

> Ja ja, misundelse er en grim ting

Først skal der være noget at misunde, før det bliver grimt lol
Kai

Fra : Søren B

Dato : 21-01-06 11:22

> Ja ja, misundelse er en grim ting