Indgreb mod chiptuning af biler aftalt i d~
Fra : TDN

Dato : 20-01-06 13:39

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-01-06 13:47

On Fri, 20 Jan 2006 13:39:29 +0100, "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

>http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3507394/

>--

Sidder og læser avis - i arbejdstiden?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : TDN

Dato : 20-01-06 14:00

> Sidder og læser avis - i arbejdstiden?
>
> Venlig hilsen
> Folmer

He he, teoretisk ja, men er hjemme i dag (Bor på Djursland godt ude på
landet) Politiet i min politikreds frarådede al udkørsel her til morgen, så
efter samråd med chefen blev min datter og jeg hjemme (har 42 km. til
arbejde).

Det plejer jo at være BJ der sørger for overskrifterne, men han arbejder
måske for en gangs skyld i dag

Mvh
Thomas

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 14:02

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det plejer jo at være BJ der sørger for overskrifterne, men han arbejder
> måske for en gangs skyld i dag

Skovler sne .... hrrrmmfffffff..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 20-01-06 15:57

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Skovler sne .... hrrrmmfffffff..

Manuelt arbejde ?
Kan vi få et foto

Møller

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 17:40

"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Manuelt arbejde ?

Herligt.

> Kan vi få et foto

Hvis arbejdstilsynet kom og så alt det manuelle arbejde, jeg udfører som
altmuligmand, så var virksomheden blevet lukket for lang tid side eller gået
bankerot på grund af bøder.

Det samme gælder overholdelse af arbejdstider samt lovpligtige feriedag.

Jeg holder kun lukket juleaftensdag efter kl. 12:00 og starter igen efter 2.
juledag.

Det er her, jeg iflg. en lokal skatteidiot kører 35.000 km årligt privat.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 20-01-06 22:18

BJ wrote:

> Jeg holder kun lukket juleaftensdag efter kl. 12:00 og starter igen efter 2.
> juledag.
>
> Det er her, jeg iflg. en lokal skatteidiot kører 35.000 km årligt privat.

Der er vist basis for nogle klip i kørekortet - bare vent til der sker
registersammenkøring

Knus
Regnar

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 22:27

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er vist basis for nogle klip i kørekortet - bare vent til der sker
> registersammenkøring

Bestemt.

Gid han bliver forflyttet til Bornholm for job i det private, det kan han
skyde en hvid pind efter.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 13:49

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3507394/

Så er det jo blot at slå hælene sammen (endnu en gang) og sige : "javel".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-01-06 13:53

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3507394/
>

> Mvh
> Thomas

"Justitsminister Lene Espersen har oplyst, at hun vil lade chiptuning
omfatte af klippekortordningen, hvis det af hensyn til færdselssikkerheden
findes hensigtsmæssigt i forbindelse med evalueringen af klippekortordningen
efter 2006."

Hvis det bliver tilfældet så ryger HELE min respekt for klippekortet, så har
det jo intet med sikkerhed at gøre mere, så skal man vel også til at have
klip hvis man har en bil med over 200hk fra fabrikken, eller hvis den er
hurtigere end 10 sekunder fra 0-100, eller hvis det er en model som Lene
ikke syntes er pæn ?

Jacob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-06 14:03

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> wrote in

> [...]
> eller hvis den er hurtigere end 10 sekunder fra 0-100, eller hvis det
> er en model som Lene ikke syntes er pæn ?

Som du selv er inde på så ryger al respekt for kortet hvis de indføres.

Klippekortet skal være for farlige færdselsforseelser og ikke til pjat som
tuning af biler...

Gid hun må kløjs i maden eller på anden måde vågne op til dåd.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-06 14:04

Jacob Rungwald skriver:

> [...]
> klip hvis man har en bil med over 200hk fra fabrikken, eller hvis den er
> hurtigere end 10 sekunder fra 0-100, eller hvis det er en model som Lene

Er det nu at vi samlet mailer til hende ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-01-06 14:11

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Jacob Rungwald skriver:

> Er det nu at vi samlet mailer til hende ?

Det var da en god ide, har du mail addressen ?

Jacob

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-01-06 14:38

> Det var da en god ide, har du mail addressen ?

Fra folketinget.dk:

kflees snabela folketinget punktum dk
og
tru snabela jm punktum dk

De gange jeg af andre årsager har taget kontakt til politikere
har det dog været sekretærer der svarede i starten :( Men er
man seriøs er dialog rent faktisk mulig her i landet :D

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Do you know what the chain of command is here?

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-01-06 14:40

Jacob

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Jacob Rungwald skriver:

> Er det nu at vi samlet mailer til hende ?

Nu har jeg mailet følgende til hende

---------
Hej Lene

Da jeg læste indlægget i JP ( http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3507394/ )
idag angående chiptuning af biler, blev jeg meget sur/skuffet over de
nederste linier i artiklen som jeg refererer her.

[...]

Mener du virkeligt det ?

Hvis du/i indfører at man skal have et klip i sit kørekort hvis man kører i
en chiptunet bil, så undergraver du/i jo hele ideen med klippekortsystemet,
nemlig at det er til for at mindske de virkeligt farlige trafikforseelser.
Der er absolut intet trafiksikkerhedsmæssigt farligt i at køre i en chippet
bil, at den forurener mere er der nok ingen tvivl om, men det har intet med
klippekort ordningen at gøre, det er et miljøspørgsmål.

Hvis din ide med et klip for chiptuning af biler er, at du vil undgå hurtige
biler og ræs på vejene, så kan man jo idag gå ind til den nærmeste BMW
forhandler, og uden problemer købe biler der er langt kraftigere/hurtigere
en chippede biler, skal man så også til at have et klip hvis man køber en
bil der fra fabrikken har over 200hk, eller hvis den kan klare 0-100km/t på
under 10 sekunder? Disse biler er fuldt lovlige, ihvertifald lige nu, og der
har ikke været foretaget det mindste indgreb i deres motorstyring.

Det er en meget uheldig vej at dreje klippekortsystemet syntes jeg, og det
vil kun medføre en totalt manglende respekt på det, der ellers har vist sig
faktisk at virke efter hensigten.

Hvad er din begrundelse for at vil lade chiptuning omfatte af klippkort
ordningen ?

Med venlig hilsen

Jacob Rungwald

---------
I skal nok bliver underrettet hvis/når jeg hører fra hende.

Mvh

Jacob

Fra : Broegger

Dato : 20-01-06 15:14

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev news:43d0e845$0$47058
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

<mail til Lene>

Jeg har afsendt en mail med lignende indhold til hende.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-06 16:12

Jacob Rungwald skriver:

> Nu har jeg mailet følgende til hende

Jeg sendte nedenstående:

Hej Lene

Jeg læser i JP i dag (http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3507394/):
[...]

Jeg håber at en seriøs gennemgang af markedet for chiptuning finder ud
af at det intet har med færdselssikkerheden at gøre.

Det kan have noget med forureningen at gøre, men næppe
færdelssikkerheden. Der findes i forvejen regler der tillader en
effektforøgelse op til 20% uden omregistrering. Jeg kan ikke på nogen
måde se, hvordan en "chipning" af en motor skulle udløse et klip, når en
effektforøgelse på 20% er ganske lovlig.

Skal der indføres klip for tuning af biler (hvilket jeg mener vil
underminere klippekortsordningen jeg ellers bifalder), skal det ikke kun
være ved "chipning" men ved alle ændringer. Det vil klart svække det
gode omdømme som klippekortsordningen har fået som værende en
sikkerhedsfremmende ordning og ikke en "pengemaskine".

Jeg er selv ejer af en Golf V med 105 HK's dieselmotor, som er en af de
motorer der er oplagt at chippe. Den vil ved en almindelig "chiptuning"
kunne opnå omkring 15-20 hk mere uden ekstra forurening. Det vil sige at
jeg ender et sted mellem 120 og 125 hk.

Gør det min bil mere trafikfarlig ?

Ville jeg være til større fare for andre i trafikken, hvis jeg i stedet
havde købt en med 150HK fra fabriken ?
Og vil det dermed automatisk udløse et klip ?

Jeg glæder mig til at høre fra dig

På forhånd tak
Klaus Mikkelsen
Hammel

Fra : Leif Neland

Dato : 20-01-06 15:20

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
> færdselssikkerheden findes hensigtsmæssigt i forbindelse med
> evalueringen af klippekortordningen efter 2006."

Det kan vel så kun gøres gældende, hvis man har chiptunet motoren så meget,
at bremser, styretøj m.m. ikke kan holde til den øgede effekt. Og det kan
man vel ikke.

Så tag det bare roligt

Leif

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-01-06 15:31

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> Det kan vel så kun gøres gældende, hvis man har chiptunet motoren så
> meget, at bremser, styretøj m.m. ikke kan holde til den øgede effekt. Og
> det kan man vel ikke.

Hvad med alm tuning så, hvis du smider en turbo på en alm bil opnår man
langt større effektforøgelse end ved chipning. Det er det er problemet med
denne debat, hvorfor snakkes der ikke om alm, "gammeldaws" tuning i den
samme sammenhæng ?

Det er kun fordi der er kommet data frem omkring forurening/chipning,
sammenholdt med misundelse over at folk nemt og billigt kan få flere HK, at
Lene stejler nu, de har jo set klippekortet virke, så hvorfor ikke ændre
hele grundlaget for klippekortet lidt ad gangen til den dag man får et klip
for ikke at holde 100% lige i parkeringsbåsen.

Mvh
Jacob (Der til stadighid bliver chokeret over antallet af dumme politikere)

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 17:44

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> have klip hvis man har en bil med over 200hk fra fabrikken, eller hvis den
> er hurtigere end 10 sekunder fra 0-100, eller hvis det er en model som

Lær at tolke politikeres udtalelser og specielt hvad de _egentlig_ mener.

Dette lovtiltag har _INTET_ med miljø og trafiksikkerhed at skaffe.

Det er udelukkende et spørgsmål om øgede skatte- og afgiftsindtægter.

Då såkaldte årsager, benyttes kun til at stikke blår i øjnene på borgerne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-01-06 17:48

Også skrev Vollert
> [...]
>
> Det er udelukkende et spørgsmål om øgede skatte- og afgiftsindtægter.
>
> Då såkaldte årsager, benyttes kun til at stikke blår i øjnene på

HØRT...

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-01-06 18:15

Jacob Rungwald skrev:
> [...]
> klip hvis man har en bil med over 200hk fra fabrikken, eller hvis den er
> hurtigere end 10 sekunder fra 0-100, eller hvis det er en model som Lene

Nej, kun hvis den er størrere eller hurtigere end ministerbilerne.

--
MVH
Finn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-01-06 21:13

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev :

>Hvis det bliver tilfældet så ryger HELE min respekt for klippekortet

det var vist på tide - andres respekt er røget for lang tid siden ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 21-01-06 13:02

<jan@stevns.net> wrote in message

> det var vist på tide - andres respekt er røget for lang tid siden ;)

Det skal nu heller ikke forståes på den måde at jeg syntes det er dejligt
der er blevet indført :)

Mvh
Jacob

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-01-06 14:27

TDN wrote:
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3507394/

"Chiptuning har alvorlige luftforureningskonsekvenser, og det kan ikke
accepteres, siger Flemming Hansen (K)."

Har han ikke allerede haft rigeligt med uheldige sager? Det giver også
mere forurening at køre med en større motor, en større bil, en gammel
bil, en tagboks, svigermor bagi, 98 oktan, med hurtige acccelerationer.
Skal det give klip at føre sin speederpedal med en acceleration på mere
end 2,5 mm/s^2?

"- Færdselsstyrelsen vil undersøge mulighederne for at finde nye
måleapparater, så der kan udføres bedre fysisk kontrol af bilerne ved syn."

God fornøjelse. Måske kan man installere sådan noget udstyr i synshallen
(bilejerne betaler jo gladeligt for det :(), men det er lidt svært at
gøre en indsats mod dem der bokstuner? Eller dem der selv har udstyr til
at genindlæse dem gamle motorstyring, hver gang de skal til syn.

[...]

Ang. klip for tuning, så tror jeg det bliver svært at argumentere for at
"det af hensyn til færdselssikkerheden findes hensigtsmæssigt". For så
kunne man jo lige så godt indføre et obligatorisk klip når man hos
forhandleren køber en bil med motorstørrelse over 2,0 liter.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-01-06 14:50

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> bil, en tagboks, svigermor bagi, 98 oktan, med hurtige acccelerationer.
> Skal det give klip at føre sin speederpedal med en acceleration på mere

Jeg tror den store forskel her er, at en chiptunet bil sandsynligvis
(nogle gør hvert fald) forurener mere end de er blevet testet og
godkendt til iflg. den typegodkendelse man anvender idag. Så hvis du
køber en stor bil med voldsom motor, så betaler du mere i grøn afgift og
dermed (iflg politikerne) er det helt acceptabelt at du forurener (den
diskussion er en helt anden men meget interessant alligevel).

Jeg ved godt der findes chiptuning der egentlig ikke gør det værre rent
forureningsmæssigt, men der findes også typer der simpelthen sviner så
utrolig meget at bilen aldrig ville have været godkendt hvis den kom
sådan fra fabrikken.

IMO er det fint nok at man ikke ønsker at folk kan købe en "miljørigtig"
bil, måske slippe billigere i afgift for så derefter at få den til at
svine helt vildt. Jeg håber så at de måske vil gøre det lidt nemmere for
producenter af chiptuning at få deres produkt testet således at man nem
tog hurtigt kan sige om bilen forurener mere end den må. Dette vil også
gøre det nemmere at snuppe folk, da du ved en razzia kan blive bedt om
at lade bilen teste, sviner den mere end den må så har du et
forklaringsproblem. Dette behøves ikke være i forbindelse med et syn, da
folk jo bare sætter den anden motorstyring på når det er nødvendigt.

At blande klippekortet ind i dette billede er fuldstændig misbrug af
dette, og jeg håber ikke det bliver realitet. For så kan de ligeså godt
bruge klippekortet til alle mulige straffe som intet har med
trafiksikkerhed at gøre.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 15:58

On Fri, 20 Jan 2006 13:39:29 +0100, "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

>http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3507394/

Tjaaah, man kan undre sig. Jeg troede klippekortet skulle bruges til
at få "fjernet" de elementer som var farlige i trafikken. Allerede i
dag kan man jo diskutere rimeligheden af klip ved +30% i forhold til
maks. hastighed, men den beslutning er truffet og det er så pr.
definition farligt at køre med mere end 30% over den maksimalt
tilladte hastighed uanset forholdene iøvrigt.

Uanset manges modstand er det væsentligt mere oplagt at klippe folk,
der fumler med håndholdt mobiltelefon under kørslen, alt for mange
bliver farlige med sådan et apparat i hånden. At det så også burde
gælde cigaretter oma. er en helt anden sag.

Det er ikke færdselssikkerhedsmæssigt relevant at klippe folk for at
eje en tunet bil - først når de misbruger kræfterne er det relevant.
Ellers skal vi vel alle i større eller mindre grad til lommerne,
Xsara'en kan ifølge bogen løbe 194 - skal jeg til orienterende
køreprøve, fordi jeg købte den ??

Men klippene kommer vel også til at omfatte ejere af chippede
benzinbiler - og dem bliver der nok væsentlig flere af i de kommende
år efterhånden som turboen slår helt igennem.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Thomas J.

Dato : 20-01-06 16:12

Den Fri, 20 Jan 2006 13:39:29 +0100 sendte "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> følgende røgsignaler:

>http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3507394/

Fra upålidelig kilde kan det oplyses at man fremover også får et klip
i kørekortet, hvis man ikke handler økologisk eller er sofavælger.

Rødhårede kvinder med PMS får totalt kørselsforbud.

Bøsser kan fremover ikke tage kørekort, da de har det med at køre op i
røven på andre.

Find selv på flere lige så tumpede forslag.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : Broegger

Dato : 20-01-06 19:43

Thomas J. <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev news:j7v1t1p996kn90s328b751a7ar3s6pn2c5@4ax.com:

> Rødhårede kvinder med PMS får totalt kørselsforbud.

Det ville der da være en sikkerhedsgevinst ved! Men hårfarven burde ikke
have indflydelse!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-01-06 22:37

Broegger skrev:
> Thomas J. <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>

> Det ville der da være en sikkerhedsgevinst ved! Men hårfarven burde ikke
> have indflydelse!

Nej, for nogen af dem har det jo med at skifte den lige så tit som vi
andre skifter underbukser.

Den bedste jeg kender til på det område var en kollega jeg havde da jeg
kørte taxi. Hans kone eksperimenterede meget med hårfarver. Men da hun
ikke ville bruge sit eget brugte hun hans. Vi var altid spændt på
hvilken hårfarve han havde den dag - hver dag.

--
MVH
Finn

Fra : Bagdad Bob

Dato : 20-01-06 17:52

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3507394/
>

> Mvh
> Thomas

Ja, det er sku fint at vi har fået en borgerlig regering, der hylder gode
liberale dyder såsom personlig frihed og ingen udtidig indblandning fra
staten samt at borgerne skal kunne overvåge staten og ikke omvendt.

I gamle dage gjorde vi grin med Sverige hvor alting var forbudt og hvor
staten kontrollerede i hovede og røv og hvor selv den mindste uskyldige
lovovertrædelse nidkært blev forfulgt til yderste konsekvens af den svenske
stat. Nu har vi sku selv klippekort, fotoautomater og latterlige
fartkontroller på motorvejene, samt måske et forbud mod at hente et par
ekstra heste ud af turbo-dieselen.

/Abildgaard

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-01-06 18:07

Også skrev Vollert
> [...]
> fotoautomater og latterlige fartkontroller på motorvejene, samt måske
> et forbud mod at hente et par ekstra heste ud af turbo-dieselen.

Tro mig havde sosserne siddet ved magten var det blevet møøøøj være.

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 18:08

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tro mig havde sosserne siddet ved magten var det blevet møøøøj være.

Always look at the bright side of life ....

Kunne det blive meget være da..?.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-01-06 18:46

Også skrev Vollert
> [...]
> meddelelse news:43d118ae$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP

> Always look at the bright side of life ....

Njaa nu du siger det, som en anden skrev vi grinte engang af de blå/gule på
den anden side men det ender sgu med de griner af os, men ellers ser det jo
ud til Iflg. mange her i gruppen at det er accepteret i den brede befolkning
at man slår hårdt ned på selv små forbrydelser som som at køre 10km/t for
stærkt og at præsentere en lastbil chauffør for en bøde på X antal tusinde
for at køre 20min for meget, så Bjørn det er nok os der er gammeldags.

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 18:52

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> 10km/t for stærkt og at præsentere en lastbil chauffør for en bøde på X
> antal tusinde for at køre 20min for meget, så Bjørn det er nok os der er

Man kan vel nok kalde os gammeldags, men er det ikke snarere sådan, alle de
helt store linier og beslutninger kører så at sige i olie.

Derfor hænger man sig nu i smådetaljer og omklamring fra politisk side.

Noget skal de lave for lønnen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-01-06 18:58

Også skrev Vollert
> [...]
>
> Man kan vel nok kalde os gammeldags, men er det ikke snarere sådan,
> alle de helt store linier og beslutninger kører så at sige i olie.

Joo det der med at påvirke systemet det kan man godt glemme der er sgu ikke
meget demokrati over Danmark anno 2006, der sidder en håndfuld menesker som
finder på et eller andet som har været oppe i mediener og så sender de en
mail til deres undersåtter om hvad de skal syntes om det og hvordan de skal
stemme, og det er sgu ligemeget om det er venstre eller højre der bestemmer.

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 19:01

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> sender de en mail til deres undersåtter om hvad de skal syntes om det og
> hvordan de skal stemme, og det er sgu ligemeget om det er venstre eller

Man synes efterhånde at føle det som sådan.

Mogens har jo så smukt beskrevet "arbejdsbetingelserne" for politikerne:

Indklip:

> Du må ikke tænke eller
> reagere logisk samt skal altid tænke på eftermæle og ikke mindst
> valgstemmer i alt, hvad du gør...

Indklip slut.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-06 18:10

"Bagdad Bob" <Darknatur@web.de> wrote in

> hente et par ekstra heste ud af turbo-dieselen.

Ej at forglemme turbo-benzineren..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 18:12

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ej at forglemme turbo-benzineren..

Det gælder vel alle former for chiptuning og ikke blot dem som oser....

Husk: Det handler om skatter og afgifter..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-06 18:43

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:43d11a03$0$2101
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Husk: Det handler om skatter og afgifter..:)

Det er ikke andet nej..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Bagdad Bob

Dato : 20-01-06 21:33

> [...]
>
> Det gælder vel alle former for chiptuning og ikke blot dem som oser....
>
> Husk: Det handler om skatter og afgifter..:)

Tror jeg såmænd ikke. Det handler om taburetter og stemmer og om forsimplede
budskaber som kan sælges.

/Abildgaard

Fra : BJ

Dato : 20-01-06 22:30

"Bagdad Bob" <Darknatur@web.de> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tror jeg såmænd ikke. Det handler om taburetter og stemmer og om
> forsimplede budskaber som kan sælges.
>
> /Abildgaard

Jeg tror ikke, der spekuleres i taburetter og stemmer, de sidder sikkert i
sadlen lang tid endnu. Så vent bare til det er _det_, det handler om....

Du har helt ret i de forsimplede budskaber.

Det er lige som avisoverskrifter. Folk labber dem i sig som slik, tror de nu
ved det hele, indtil det går op for dem, de skulle have læst hele artiklen.

Så er det desværre for sent. Skaden er sket.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-01-06 11:45

> Det gælder vel alle former for chiptuning og ikke blot dem som oser....

De nye forslag gælder kun dieselbiler.
Har man en TÜV eller lignende på der ikke er øget forurening er chiptuningen
lovlig og kan påføres registreringsattesten som lovlig.
Det må man så selvfølgelig stille krav til leverandøren af chippe om, det
skal nok sortere de usreiøse fra.

Niels

Fra : BJ

Dato : 21-01-06 14:29

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De nye forslag gælder kun dieselbiler.

Kan du give en henvisning..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-01-06 15:01

> Kan du give en henvisning..?

Færdselsstyrelsen og miljøstyrelsen har lavet en indstilling om det til
trafikudvalget osv. som blev sendt i høring
http://www.fstyr.dk/sw22289.asp?art_id=854
Høringen er afsluttet, men hvad der bliver endeligt vedtaget ved jeg så ikke
kan jeg ikke lige finde.

Niels

Fra : BJ

Dato : 21-01-06 15:03

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Færdselsstyrelsen og miljøstyrelsen har lavet en indstilling om det til
> trafikudvalget osv. som blev sendt i høring
> http://www.fstyr.dk/sw22289.asp?art_id=854

Af hjertet tak.

> Høringen er afsluttet, men hvad der bliver endeligt vedtaget ved jeg så
> ikke kan jeg ikke lige finde.

Spændende at se om de har fjernet: 'men kun chiptuning af dieselbiler'.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-01-06 15:20

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:43d23f4e$0$2100
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Spændende at se om de har fjernet: 'men kun chiptuning af dieselbiler'.

Jeg tror de bliver fjernet før eller siden :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-01-06 15:37

> Jeg tror de bliver fjernet før eller siden :)

Det står det også er ulovligt at sælge chip uden dokumentation.
Så enten får man styr på chippene med dokumentation eller også må man lukke
biksen.
Dokumentation burde også være mulig, det vil måske forøge prisen på en chip
med 500-1000 kr / stk det kan man da godt overleve at betale. Så er man også
sikker på at få en chip fra en seriøs leverandør der har styr på kodningen.

Niels

Fra : BJ

Dato : 21-01-06 16:05

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror de bliver fjernet før eller siden :)

Selvfølgelig gør det det.

HUSK: Per (politisk) definition er al chiptuning et angreb mod
trafiksikkerheden..))

PS: Mon vi inden føje år ser forbud mod bilmotorer med mere kraft en 60
Hk..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 03-02-06 11:49

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Jeg sendte nedenstående:
>
> Hej Lene

Og fik i dag svar fra Justitsministeriet afsluttende med følgende:

"De forseelser, der er omfattet af klippekortsystemet og dermed
udløser et klip, er navnlig adfærdsbaserede forseelser, som er
væsentlige for trafiksikkerheden. Forseelserne kan således i vidt
omfang karakteriseres som grovere overtrædelser af færdselsloven.

Justitsministeriet har besluttet, at der efter udgangen af 2006 skal
foretages en evaluering af klippekortordningen med henblik på generelt
at vurdere, hvordan ordningen fungerer i praksis, og om der er behov
for at udvide eller eventuelt indskrænke omfanget af forseelser
omfattet af ordningen.

Justitsministeriet har i den forbindelse noteret sig Deres synspunkter
og takker for den interesse, De har vist sagen."

Så det kan være at det alligevel nytter noget.........

Klaus

Fra : Broegger

Dato : 03-02-06 12:28

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppe@post6.tele.dk> skrev

> Og fik i dag svar fra Justitsministeriet afsluttende med følgende:

og det var så 100% det samme svar jeg modtog.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-02-06 12:43

Broegger skriver:

> og det var så 100% det samme svar jeg modtog.

Klart