Temperaturmåler ?
Fra : Basil

Dato : 20-01-06 00:28

Hej.
Hvis man lige skulle risikere at være sådan en der kører noget
motorløb, så måler man gerne sin dæktemperatur, og det kunne være med
sådan et apparat hvor man bare sigter på dækket med en lysstråle.
Hvad hedder sådan en fætter, hvor kan man købe den henne ?
Kai

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-01-06 00:42

Basil wrote:

> [...]
> sådan et apparat hvor man bare sigter på dækket med en lysstråle.
> Hvad hedder sådan en fætter, hvor kan man købe den henne ?

Et Ir termometer.

Hos http://www.biltema.dk

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Basil

Dato : 20-01-06 00:44

Uffe Ravn skrev d. 20-01-2006 i meddelelse
<43d023af$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Et Ir termometer.

> Hos http://www.biltema.dk

> Mvh. Uffe Ravn

Takker.
Det var ordet termometer der bare var drattet helt ned af lystavlen hos
mig.
Har du nogen erfaring med den ene kontra den anden model ?
Det er nogen elektromotorer jeg skal finde ud af hvor varme de bliver
med forskellig udveksling.
Kai

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-01-06 01:21

Basil wrote:

> Takker.
> Det var ordet termometer der bare var drattet helt ned af lystavlen
> hos mig.
> Har du nogen erfaring med den ene kontra den anden model ?

Kun den ene.

Og min erfaring er kun den, at målinger på helt blanke overflader ikke er
troværdige.
Og at det er selve overfladetemperaturen du måler
Ligeledes skal du have overblik over hvor stor målefeltet er

Men det er ved alle 3 problemstillinger noget der ligger i måleteknikken og
ikke i selve modelvalget.

> Det er nogen elektromotorer jeg skal finde ud af hvor varme de bliver
> med forskellig udveksling.

Snup du bar den til en lille plovmand, den ligger godt i hånden.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Basil

Dato : 20-01-06 12:49

<43d02ca9$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Snup du bar den til en lille plovmand, den ligger godt i hånden.

> Mvh. Uffe Ravn

Jeg takker for svarene, til mit brug er den billige helt sikkert fin
nok.
Kai

Fra : Basil

Dato : 20-01-06 17:46

Basil skrev d. 20-01-2006 i meddelelse
<mn.a3007d619ca18625.41521@SPAMstarmail.co.za>:
> Uffe Ravn skrev d. 20-01-2006 i meddelelse

> Jeg takker for svarene, til mit brug er den billige helt sikkert fin nok.
> Kai

....men hvordan fanden skulle jeg få fat i den
Der er vist ikke meget postordre over Biltema.
Kai

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-01-06 21:11

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev :

>...men hvordan fanden skulle jeg få fat i den

Kender du ikke "stafetten"

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Basil

Dato : 20-01-06 22:29

jan@stevns.net skrev d. 20-01-2006 i meddelelse
<mug2t11ifve961a9t7nt9s4h9t2gag6704@dtext.news.tele.dk>:

> Kender du ikke "stafetten"

Nope ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-01-06 22:57

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev :

>jan@stevns.net skrev d. 20-01-2006 i meddelelse

>Nope ?

ok.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-01-06 00:35

Basil wrote:

> ...men hvordan fanden skulle jeg få fat i den

Som vi andre:

Man vender den forreste nummerplade imod Biltema og træder på speederen.

> Der er vist ikke meget postordre over Biltema.

Korekt, men nu ved jeg jo heller ikke hvor i Dk du bor?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Basil

Dato : 21-01-06 06:56

Uffe Ravn skrev d. 21-01-2006 i meddelelse
<43d17394$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Som vi andre:

> Man vender den forreste nummerplade imod Biltema og træder på speederen.

> Korekt, men nu ved jeg jo heller ikke hvor i Dk du bor?

> Mvh. Uffe Ravn

2730 Herlev.
Det er vist billigere at betille den i England, og få den leveret til
døren, end at forsøge at få fat på den i DK.
Jeg takker endnu engang for hjælpen.
Kai

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-01-06 07:53

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev :

>Det er vist billigere at betille den i England, og få den leveret til
>døren, end at forsøge at få fat på den i DK.

Aehhh .. jeg ved nu ikke - så langt er der vel ikke til en Biltema ;)

Alternativt er der jo folk i denne gruppe, der frekventerer slige
butikker, så mon ikke det skulle kunne lade sig gøre at få en stafet
til at skaffe dig en - hvis du selv er immobiliseret ?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-01-06 10:52

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev

> 2730 Herlev.
> Det er vist billigere at betille den i England, og få den leveret til
> døren, end at forsøge at få fat på den i DK.

Jeg kende nu flere i Kbh. der kører til Næstved for at handle i biltema.

I øvrigt tror jeg at Jan forsøger at fortælle dig at han ind imellem selv
kommer forbi Biltema, og måske kunne overtales til at flytte den i retning
af Herlev(termometeret og ikke butikken

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Basil

Dato : 21-01-06 10:54

<43d2042a$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:
> [...]

> kommer forbi Biltema, og måske kunne overtales til at flytte den i retning

Ahh, der var jeg lidt sløv i optrækket.
Jeg har lige brugt en livline til en ven i Næstved, men han kommer ikke
på de kanter og forbi postvæsenet før om tidligst 14 dage.
Kai

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-01-06 11:31

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev

> Ahh, der var jeg lidt sløv i optrækket.

JA!

> Jeg har lige brugt en livline til en ven i Næstved, men han kommer ikke
> på de kanter og forbi postvæsenet før om tidligst 14 dage.

Ja og jeg kan heller ikke hjælpe dig, for jeg kommer ikke forbi Biltema før
på torsdag.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-01-06 01:24

Basil skrev:
> [...]
> Har du nogen erfaring med den ene kontra den anden model ?
> Det er nogen elektromotorer jeg skal finde ud af hvor varme de bliver

Jeg har ikke erfaring med at måle motortemperaturer med et sådan, men du
skal være opmærksom på at det *kun* måler overfladetemperaturen. Så du
kan ikke regne 100% med at det er den rigtige temperatur du får. Men
forskellen på to målinger det samme sted kan du derimod godt regne med.

(Har været ude for at det blev brugt på aflæssesteder hvor jeg kom. Og
da målingerne var helt hen i vejret efter mine beregninger måtte vi have
et normalt termometer i brug for at finde den rigtige temperatur. Mener
det var i omegnen af 6-8 grd i forskel. Fordi laserdimsen kun målte
overflade temp. på de plastikposer varen var pakket ind i.)

--
MVH
Finn

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 20-01-06 08:57

> [...]
> grd i forskel. Fordi laserdimsen kun målte overflade temp. på
> de plastikposer varen var pakket ind i.)

Der er også et andet aspekt i det. Malet overflade giver anden
temp.
end f.eks. en blank. Og sådan er der forskel på alle overflader.
Du skal min.
have samme overflade og struktur for at kunne sammenligne.
Hvis det kun er for sammenligningen kan et billigt være
udemærket.
Skal det være præcist så skal du nok have noget Testo, Fluke
el.l.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-06 09:41

"Andersen (3650)" skriver:

> Skal det være præcist så skal du nok have noget Testo, Fluke
> el.l.

Som også lider af samme egenskaber

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-01-06 13:05

Basil wrote:
> Uffe Ravn skrev d. 20-01-2006 i meddelelse

> Jeg takker for svarene, til mit brug er den billige helt sikkert fin
> nok.

Helt OT, men kan man mon bruge sådan en til at tjekke
isoleringskvaliteten forskellige steder i ens hus ?

--

Christian