Nu tror jeg ikke mine blå øjne
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-01-06 19:13

Det er lige gået op for mig (ikke 1000 breve om at jeg er langsomt
opfattende, tak) at de blå blink fra blå forlygter er helt og aldeles
ophørt. Det er enormt skønt, og så er det endda ikke nået at blive forbudt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 19-01-06 20:13

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>Det er lige gået op for mig (ikke 1000 breve om at jeg er langsomt
>opfattende, tak) at de blå blink fra blå forlygter er helt og aldeles
>ophørt. Det er enormt skønt, og så er det endda ikke nået at blive forbudt.

Hvad mener du?

Blåt lys uanset om det er i forlygter, positionslys, sprinklerdyser
eller what ever er og har altid været forbudt. De eneste blålys, der
må være på køretøjer er udrykningssignaler.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-01-06 20:22

> Hvad mener du?

Så lad os kalde det blåligt.

> Blåt lys uanset om det er i forlygter, positionslys, sprinklerdyser
> eller what ever er og har altid været forbudt. De eneste blålys, der
> må være på køretøjer er udrykningssignaler.

Det er det der var problemet. I en bestemt vinkel fik man et (mere) blåt
blink, der netop fik en til at tro at der kom et eller andet med udrykning.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian

Dato : 19-01-06 20:44

Preben Riis Sørensen wrote:

> Det er det der var problemet. I en bestemt vinkel fik man et (mere)
> blåt blink, der netop fik en til at tro at der kom et eller andet med
> udrykning.

Hvis du tænker på de lygter med en linse (ellipsoid?) findes de da
endnu i stor stil - men måske du har fået pudset brillerne ?

/Brian

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-01-06 20:50

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Hvis du tænker på de lygter med en linse (ellipsoid?) findes de da
> endnu i stor stil - men måske du har fået pudset brillerne ?

Ser også de der 10000 kr. lygter stadig, men de laver ikke omtalte nummer,
og forstyrrer ikke andet end at man kommer til at tænke på den stakkel bag
rattet, hvad han skal op med når pæren springer.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian

Dato : 19-01-06 21:01

Preben Riis Sørensen wrote:

> Ser også de der 10000 kr. lygter stadig, men de laver ikke omtalte
> nummer, og forstyrrer ikke andet end at man kommer til at tænke på
> den stakkel bag rattet, hvad han skal op med når pæren springer.

Med 10000 kr. lygter mener du vel Xenon/HID lygter ?

Næste gang du ser en nyere Fiat Punto, så prøv at lægge mærke til
dens lygter. De kan give det blå skær fra en bestemt vinkel, men det er
ganske alm. pærer der er i de lygter

/Brian

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-01-06 21:19

> [...]
> opfattende, tak) at de blå blink fra blå forlygter er helt og aldeles
> ophørt. Det er enormt skønt, og så er det endda ikke nået at blive

Har du da fået nye briller?
Der er intet forandret ved lygterne, eller hvordan jeg opfatter dem

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-01-06 22:42

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Har du da fået nye briller?
> Der er intet forandret ved lygterne, eller hvordan jeg opfatter dem

Har ingen briller. Ser du 'blå blink' med dine briller?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-01-06 23:00

Preben Riis Sørensen wrote:

de blå blink fra blå forlygter er helt og aldeles
> ophørt. Det er enormt skønt,

Det skyldes vel at de menneker der i en periode har kørt rundt med de
"moderne" blå halogenpærer, har skifte til gasudladningslamper
(zeneonpærer).

Jeg husker for år tilbage at lyset skulle være gult for at være moderne, ak
ja moden skifter hurtigere end vi andre skifter bilmodel.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-01-06 19:16

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message
> [...]
>
> Det skyldes vel at de menneker der i en periode har kørt rundt med de
> "moderne" blå halogenpærer, har skifte til gasudladningslamper

xenon og det sidder mest på enten meget dyre biler og ser godt ud..
eller på meget billigt udseende biler der ligner kebab taxi'er