køb af bil uden reg attest
Fra : Gert

Dato : 19-01-06 14:34

halløjsa kloge folk

jeg har jo en forkærlighed for gamle Ford biler, (nærmere bestemt P7 )og
leder pt efter en projekt bil.
og har nu fundet een som dog ikke er den ønskede udgave.

men men men!, den nuværene ejer har ikke papierene på den,
da den blev købt til reservedele, og så var den aligevel for god
nu sidder jeg så og overvejer at købe dyret.

men hvad gør man hvis tidligere ejer ikke har de oprindelige papire,
hvor besværligt er det at ansøge om nye (bilen har ik nrplader på)
sælger har adresse på den tidligere ejer.

det største problem er pt leje af prøveplader, som jeg jo skal ha reg attest
til.

og for de nysgerrige, så er tankerne at lave sådan en her
http://www.fordp7-bornholm.dk/PolitiP72.jpg

så hvis nogen ved hvor der står en Ford P7b 20M eller 26M 4 dørs til max
4000,- hører jeg gerne om det
(stand næsten underordnet)

Mvh
Gert

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-06 14:54

Gert wrote:
> [...]
> hvor besværligt er det at ansøge om nye (bilen har ik nrplader på)
> sælger har adresse på den tidligere ejer.

Hvis den tidligere ejer (ifølge reg. attest) stadig er i live, så kan du få
ham/hende til at skrive under på en erklæring om bortkommer reg.attest og så
kan man bestille en ny (koster kr. 50,-)
Er den tidligere ejer derimod ikke mere i live, så kan det godt gå hen og
blive temmeligt besværligt.

> det største problem er pt leje af prøveplader, som jeg jo skal ha reg
> attest til.

Er det ikke nok med enten det tidligere reg.nummer eller stelnr. ?

> [...]
> http://www.fordp7-bornholm.dk/PolitiP72.jpg
>
> så hvis nogen ved hvor der står en Ford P7b 20M eller 26M 4 dørs til

Uha, det vækker jo minder
Dem har jeg skrottet nogle stykker af (for m ange år siden)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 15:05

> det største problem er pt leje af prøveplader, som jeg jo skal ha reg
> attest
> til.

Nej du skal bare ha bilens stelnummer, reg beviset gider de slet ikke se !!,
så det er intet problem..

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-01-06 18:26

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev i en meddelelse

> jeg har jo en forkærlighed for gamle Ford biler, (nærmere bestemt P7 )og
> leder pt efter en projekt bil.
> og har nu fundet een som dog ikke er den ønskede udgave.

Jeg har haft en 17M RS - altså med 20 motor - tilbage i halvfjerdserne, men
8 km på literen blev lidt vildt under oliekrisen, så den blev solgt. Jeg
kørte med en 26 motor til sidst ...

--
Per, Esbjerg