Forslag til udvidelse af færdselsloven
Fra : Broegger

Dato : 18-01-06 21:21

Hej

Jeg sad og spekulerede igår aftes da jeg kørte fra Århus til Kbh.

For at komme misbruget af tåbelygter til livs kunne man ændre
færdselsloven. Det skulle så være forbudt at køre med mere end 50 kmt med
nogen form for tågelys. Ideen er at hvis det er tåget nok til at tænde
lamperne, så er det også uansvarligt at køre mere end 50 kmt. Og
forhåbentlig er ulempen så stor at folk de husker at slukke.

Bare et forslag Det kunne måske også udløse et klip?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Esben Taersker

Dato : 18-01-06 21:55

Broegger wrote:
> [...]
> forhåbentlig er ulempen så stor at folk de husker at slukke.
>
> Bare et forslag Det kunne måske også udløse et klip?

Færdsesloven er jo så vidt jeg ved klar nok på det område. Det skulle
bare håndhæves noget bedre. Lad det bare koste et klip - det er da så i
givet fald et klip der vil ramme de "rigtige"...:)

/Esben

Fra : ena

Dato : 18-01-06 22:27

"Esben Taersker" <esbenfjernes@essers.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> håndhæves noget bedre. Lad det bare koste et klip - det er da så i givet
> fald et klip der vil ramme de "rigtige"...:)

Jeg fatter ikke den evindelige tågelysdiskusion - jeg har ALDRIG oplevet at
blive blændet af tågelys - men det lader til at være et traume hos enkelte i
denne gruppe - nærmest somom det var hovedproblemet på vejene.

Jeg finder det langt mere alvorligt og generende at folk køret tæt på fx. at
tågelys skulle udløse et klip er jo bare endnu et skridt ned af glidebanen
der vil bringer os derhen hvor stort set enhver forseelse selv nok så lille
udløser klip, sidste uge var det på mode at ville give klip til chiptuning
og tale i mobiltelefon (som mange udenlandske undersøgelser viser ikke er
farligt) Ønsker i virkeligt et sådant kontrol/straf samfund for alle
forseelser?

Fra : Esben Taersker

Dato : 19-01-06 01:19

ena wrote:

> [...]
> og tale i mobiltelefon (som mange udenlandske undersøgelser viser ikke er
> farligt) Ønsker i virkeligt et sådant kontrol/straf samfund for alle

Nej, bestemt ikke, og min kommentar var også ment med et glimt i øjet.

Og problemet med tågelygterne er naturligvis mest udpræget om natten
hvor tåge-forlygter under uheldige omstændigheder bl.a. ved våde veje
kan blænde.
Baglygterne er bare generelt ret generende - dog vil jeg ikke sige at
man bliver blændet. Der er så dog et andet problem med baglygterne: De
kan næsten "overdøve" bremselyset. Specielt hvis bremse-pæren er
sprunget i modsatte side af tågelyset når man ikke at se at "tåben"
foran bremser.

/Esben

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-01-06 15:43

> man bliver blændet. Der er så dog et andet problem med baglygterne: De kan
> næsten "overdøve" bremselyset. Specielt hvis bremse-pæren er sprunget i
> modsatte side af tågelyset når man ikke at se at "tåben" foran bremser.

That's the point.
I morgen- og aftentimerne kan det synes som om at bremselygterne tændes,
hvis en bil der kører 3-4 biler længere fremme trækker lidt til en side.

Per

Fra : Armand

Dato : 19-01-06 01:23

Broegger skrev:
> [...]
> lamperne, så er det også uansvarligt at køre mere end 50 kmt. Og
> forhåbentlig er ulempen så stor at folk de husker at slukke.

Ligesom viskerhastigheden og radioens lydstyrke kan være fart-afhængig,
kunne farten også implemeteres i tågebaglygtens kontakt!

Men hvad er problemet egentlig? På min 'Gøjt "gen-tænder" tågebaglygten
ikke efter at tændingen har været afbrudt (ligesom el-bagruden) - Er det
ikke generelt sådan på nyere biler??

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Fra : BJ

Dato : 19-01-06 02:46

KLIP

> Men hvad er problemet egentlig? På min 'Gøjt "gen-tænder" tågebaglygten
> ikke efter at tændingen har været afbrudt (ligesom el-bagruden) - Er det
> ikke generelt sådan på nyere biler??

Det vil jeg mene, så lad os forbyde biler over 10 år og give dem, der trods
forbud, stadig kører rundt i dem et klip (eller 2).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-01-06 07:36

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Det vil jeg mene, så lad os forbyde biler over 10 år og give dem, der trods
>forbud, stadig kører rundt i dem et klip (eller 2).

Kan du så pakke dig ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : BJ

Dato : 19-01-06 12:00

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan du så pakke dig ;)

Ha, du skal jo have et 10-turskort..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 19-01-06 12:34

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ha, du skal jo have et 10-turskort..:)

Hvad med et års-kort til Tivoli-biler.

Møller

Fra : BJ

Dato : 19-01-06 13:08

"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad med et års-kort til Tivoli-biler.

Tjjøøøø, har han ikke allerede det..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-01-06 17:42

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Tjjøøøø, har han ikke allerede det..?..

Hrmpffff!!

Fra : BJ

Dato : 19-01-06 01:19

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Bare et forslag Det kunne måske også udløse et klip?

Kan du så ikke lige få puttet disse enorme bagpotter med huller som en
mindre skorsten med.

De laver en allerhelvedes larm.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 19-01-06 12:33

> [...]
>
> KLIP

> Kan du så ikke lige få puttet disse enorme bagpotter med huller som en

Næsten på højde med den du lavede på den borede SCO

Skru ned for høreapparatet.

Du har stadig ikke skøde på Bellevue 75 eller de andre som lilienhoff har.

Møller

Fra : BJ

Dato : 19-01-06 13:08

"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næsten på højde med den du lavede på den borede SCO

Á hva´, én kørte på Everton.

> Skru ned for høreapparatet.

Á hva´sir´ du..?..

> Du har stadig ikke skøde på Bellevue 75 eller de andre som lilienhoff har.

Nope, jeg har endnu ikke fundet en anden hytte med garageplads nok..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~