Hvis man bliver blitzet og nægter at betal~
Fra : Jonas R.

Dato : 18-01-06 21:19

Oki,

Er det korrekt forstået at hvis man bliver blitzet og nægter at opgive hvem
førern er. Så for man en bøde på 500 kr,

Men hvad nu hvis selve bøden er på 1000 kr? Så kan man jo reelt spare 500
kr?

Lidt be/afkræftelse og jeg er ret så ligeglad med og man er tudefjæs og så
meget andet ;)

/Jonas R.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-06 21:22

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Oki,
>

> Er det korrekt forstået at hvis man bliver blitzet og nægter at opgive
> hvem førern er. Så for man en bøde på 500 kr,

Så vidt jeg har forstået, så tjekker Politiet altid bilens ejer, om han/hun
matcher billedet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Gunnar007

Dato : 18-01-06 21:49

>er. Så for man en bøde på 500 kr,
>
> Så vidt jeg har forstået, så tjekker Politiet altid bilens ejer, om
> han/hun matcher billedet.

Har politiet mit billede nogen steder ??
Så de kan sammeligne !

Hilsen G

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 21:55

> Har politiet mit billede nogen steder ??
> Så de kan sammeligne !

De kommer hjem til dig.

Mvh. Allan

Fra : Flemming

Dato : 18-01-06 21:58

Gunnar007 wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:Arxzf.133$lJ4.111@news.get2net.dk...

> Har politiet mit billede nogen steder ??
> Så de kan sammeligne !

Har du et kørekort ?

Mvh. Flemming

Fra : Michael Kristensen

Dato : 18-01-06 22:01

> Har politiet mit billede nogen steder ??
> Så de kan sammeligne !

Når du bliver indkaldt til retten (hvis du nægter at udtale om kørerens
idenditet, kigger dommeren på billedet fra fotofælden og dernæst på dig.
Hvis han mener, at det er hævet over enhver tvivl, at det er dig på
billedet, får du bøden + skal betale sagens omkostninger.

vh
Michael Kristensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-01-06 22:08

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

> Har politiet mit billede nogen steder ??
> Så de kan sammeligne !
>
> Hilsen G

Det ved du vel bedst selv?
Hvis man ikke erkender den bøde, som man har fået tilsendt, vil man blive
personligt opsøgt, og den politimand som gør dette, vil endnu engang
foreholde forseelsen for pgl. Politimanden vil derudover i rapporten påføre,
om han mener, at personen han har talt med er identisk med den på billedet.

Kurt

Fra : Flemming

Dato : 18-01-06 22:10

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> engang foreholde forseelsen for pgl. Politimanden vil derudover i
> rapporten påføre, om han mener, at personen han har talt med er

Hvis man har betalt for en fartbøde i forvejen kan de også bruge den som
sammenlignings grundlag, så behøver de ikke køre nogle steder.

Mvh. Flemming

Fra : Michael

Dato : 19-01-06 01:47

On Wed, 18 Jan 2006 21:18:46 +0100, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

> [...]
>kr?
>
>Lidt be/afkræftelse og jeg er ret så ligeglad med og man er tudefjæs og så

Jamen det er da rent tudefjæs ikke at vedkende sig man har kørt
forstærkt.

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-01-06 06:20

Også skrev Vollert

> Jamen det er da rent tudefjæs ikke at vedkende sig man har kørt
> forstærkt.

Er det ???.
Jeg ville kalde det økonomisk snusfornuft at slippe for at betale hvis man
kan, alt andet ville da være stupid.
Men politiet ser nok frem til at alle i så retfærdige menesker i selv holder
øje med hvor mange gange i overtræder fartgrænsen om dagen og derefter tager
ned til politiet og afregner kontant.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-01-06 08:40

Martin Vollert wrote:

> Er det ???.
> Jeg ville kalde det økonomisk snusfornuft at slippe for at betale hvis man
> kan, alt andet ville da være stupid.

Gælder det også i Netto? Skat? Kriminel tankegang er nok ikke det man
får mest ud af at lufte offentligt.

IMHO er det stupidt at vægre sig ved at følge landets regler. Er man
utilfreds med dem kan man forsøge at påvirke dem legalt, eller i yderste
konsekvens finde et sted med et regelsæt man kan leve med.

--
vh
Torben

Fra : Michael

Dato : 19-01-06 09:15

On Thu, 19 Jan 2006 08:39:50 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Gælder det også i Netto? Skat? Kriminel tankegang er nok ikke det man
>får mest ud af at lufte offentligt.

tja, så langt tænker MV nok ikke, men det er der nok en årsag til

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-01-06 14:55

Også skrev Vollert

> tja, så langt tænker MV nok ikke, men det er der nok en årsag til

Modsat andre hyklere så bræger jeg ikke hellighed og retfærdighed i overflod
bare fordi man skal være politisk korrekt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-06 09:18

Torben Scheel skrev:
> Gælder det også i Netto? Skat? Kriminel tankegang er nok ikke det man
> får mest ud af at lufte offentligt.

Alene det at man kan finde på at handle i Netto viser at man er på fejl
kurs.

> IMHO er det stupidt at vægre sig ved at følge landets regler. Er man
> utilfreds med dem kan man forsøge at påvirke dem legalt, eller i yderste
> konsekvens finde et sted med et regelsæt man kan leve med.

Med 'kan man forsøge at påvirke dem legalt' kommer man sjældent længere
end til forsøget. Hvor tit har du set trafikale emner taget op i en
debat i forbindelse med et valg?

Tror du ikke at det faktum at 60% af bilisterne kørte for stærkt har
været mere medvirkende til at hastighed blev sat op fra 110 km/t til 130
km/t på motorvej, end hvad folk har sagt og skrevet rundt omkring i krogene?

Bilhaderne i folketinget har så fået den godbid at straffen for
overtrædelser er skærpet kraftigt.

--
MVH
Finn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-01-06 13:00

> Gælder det også i Netto? Skat? Kriminel tankegang er nok ikke det man får
> mest ud af at lufte offentligt.
>
> IMHO er det stupidt at vægre sig ved at følge landets regler.

Det er ikke forbudt at nægte en forbrydelse - i dette tilfælde en
"forbrydelse" :)

> Er man utilfreds med dem kan man forsøge at påvirke dem legalt, eller i
> yderste konsekvens finde et sted med et regelsæt man kan leve med.

Man følger som sagt loven ved at nægte - det er ikke ulovligt.

--
Per, Esbjerg

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-01-06 10:05

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Det er ikke forbudt at nægte en forbrydelse - i dette tilfælde en
> "forbrydelse" :)

At overtræde færdselsloven er at bryde landets regler.

> Man følger som sagt loven ved at nægte - det er ikke ulovligt.

Enig. Det er bare ynkeligt at nægte noget man har gjort når man er taget
på fersk gerning.

--
vh
Torben

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-01-06 14:49

Også skrev Vollert

> Gælder det også i Netto? Skat? Kriminel tankegang er nok ikke det man
> får mest ud af at lufte offentligt.

hvad er det lige jeg skriver som er kriminel ??

> IMHO er det stupidt at vægre sig ved at følge landets regler. Er man
> utilfreds med dem kan man forsøge at påvirke dem legalt, eller i
> yderste konsekvens finde et sted med et regelsæt man kan leve med.

Ha ha ha påvirke systemet den var fanme god.

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-01-06 10:08

Martin Vollert wrote:
> Også skrev Vollert

> hvad er det lige jeg skriver som er kriminel ??

Jeg skriver "kriminel tankegang". At kalde det stupidt at betale hvis
man kan slippe er netop dét.

> Ha ha ha påvirke systemet den var fanme god.

Der er et alternativ som jeg synes du skal overveje hvis 1'eren er for
svær

--
vh
Torben

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-01-06 15:21

Også skrev Vollert

> Jeg skriver "kriminel tankegang". At kalde det stupidt at betale hvis
> man kan slippe er netop dét.

Nææ ikke i min verden, hvis du bliver blizet og du ved du kørte for stærkt
så ringer du vel heller ikke til politiet og spørger hvor bøden bliver af
hvis nu du er en af de heldige som hvis billede ikke kan bruges.

> Der er et alternativ som jeg synes du skal overveje hvis 1'eren er for
> svær

Det er jo total urealisktisk at påvirke noget som helst derover på
christania upps undskyld jeg mener chistiansborg.

Fra : Jonas R.

Dato : 19-01-06 09:16

"Michael" <noname@no.com> wrote in message
> On Wed, 18 Jan 2006 21:18:46 +0100, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

> Jamen det er da rent tudefjæs ikke at vedkende sig man har kørt
> forstærkt.

Hvad har det med mit spørgsmål at gøre? Intet som jeg ser det så hold det
venligst udenfor.

/Jonas R.