/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fotofælde... æv
Fra : martin


Dato : 18-01-06 13:32

Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og er
ret sikker på at man blev "blitzet"?

Siger "det er ikke mig" eller hur?



 
 
Jens (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 18-01-06 13:36

Du kan jo prøve. Men hvis de vælger at efterforske sagen og ser det
er dig, kan de måske finde på at sigte dig for dokumentfalsk.


Per H. Nielsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 18-01-06 13:45

Jens wrote:
> Du kan jo prøve. Men hvis de vælger at efterforske sagen og ser det
> er dig, kan de måske finde på at sigte dig for dokumentfalsk.

Hvordan er det lige dokumentfalsk kommer ind den sammenhæng?

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.


Jan W Nielsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-01-06 13:56

> Hvordan er det lige dokumentfalsk kommer ind den sammenhæng?

*LOL*

Ja, det ved jeg sgu heller ikke.

For det første er der ikke tale om dokumenter, der er forfalsket - dernæst
er det lovligt at erklære sig uskyldig i Danmark.

Du har ikke pligt til at indrømme, det er dig, der kører bilen - men du har
pligt til at oplyse, hvem det ellers kan være.

Hvis du nægter dette, kan det koste 500 kroner.

/Jan W Nielsen



Finn Guldmann (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-01-06 16:05

Jan W Nielsen skrev:
>> Hvordan er det lige dokumentfalsk kommer ind den sammenhæng?
> *LOL*
> Ja, det ved jeg sgu heller ikke.
> For det første er der ikke tale om dokumenter, der er forfalsket - dernæst
> er det lovligt at erklære sig uskyldig i Danmark.
> Du har ikke pligt til at indrømme, det er dig, der kører bilen - men du har
> pligt til at oplyse, hvem det ellers kan være.
> Hvis du nægter dette, kan det koste 500 kroner.
>
Det kan da vist også nemt være billigere end fartbøden.

<Gu've'hva'devilgørehvisalletogdenvej.tanke>

--
MVH
Finn

jan@stevns.net (18-01-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 18-01-06 16:50

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev :

>Du har ikke pligt til at indrømme, det er dig, der kører bilen - men du har
>pligt til at oplyse, hvem det ellers kan være.

Åehh ja, hr. Betjent, det ligner Trine, eller Helle, eller Lone

Hvem af dem, det er ved jeg ikke - de er trillinger!


--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Jan W Nielsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-01-06 16:55

> Åehh ja, hr. Betjent, det ligner Trine, eller Helle, eller Lone
> Hvem af dem, det er ved jeg ikke - de er trillinger!

*ROFL*



--
/Jan W Nielsen



Finn Guldmann (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-01-06 17:57

jan@stevns.net skrev:
>> Du har ikke pligt til at indrømme, det er dig, der kører bilen - men du har
>> pligt til at oplyse, hvem det ellers kan være.
> Åehh ja, hr. Betjent, det ligner Trine, eller Helle, eller Lone
> Hvem af dem, det er ved jeg ikke - de er trillinger!
>
"Har de virkelig skæg alle tre?"

--
MVH
Finn

blue (18-01-2006)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 18-01-06 14:31

"Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse
news:1137587730.686469.248170@g47g2000cwa.googlegroups.com:

> Du kan jo prøve. Men hvis de vælger at efterforske sagen og ser
> det er dig, kan de måske finde på at sigte dig for dokumentfalsk.

ROFL - det var sgu en af de bedre.



.\(5750\)giller (18-01-2006)
Kommentar
Fra : .\(5750\)giller


Dato : 18-01-06 14:00



"martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43ce354a$0$38623$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og
> er
> ret sikker på at man blev "blitzet"?
>
man kryber til korset, erkender sandheden og betaler ved kasse1,
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )
^
http://www.roenhave.dk ~~~~
( husk at redigere mail adressen ved svar )



Finn Guldmann (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-01-06 16:06

..(5750)giller skrev:
>> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og
>> er ret sikker på at man blev "blitzet"?
> man kryber til korset, erkender sandheden og betaler ved kasse1,
>
Og pudser sin glorie, helst offentligt.

--
MVH
Finn

.\(5750\)giller (18-01-2006)
Kommentar
Fra : .\(5750\)giller


Dato : 18-01-06 18:52



"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dqllgp$1r8g$3@newsbin.cybercity.dk...
> .(5750)giller skrev:
>>> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og
>>> er ret sikker på at man blev "blitzet"?
>> man kryber til korset, erkender sandheden og betaler ved kasse1,
> >
> Og pudser sin glorie, helst offentligt.
>
> --
> MVH
> Finn

jeg køre da oxo for stærkt det er da ikngen hemmelighed, men hvis jeg skulle
få en bøde for det, betaler jeg da, måske ikke med et smil, men har lavet
noget lort,,,, efter enhver handling følger konsekvens
sån er livet, hvis du pisser i bukserne bliver du våd
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )
^
http://www.roenhave.dk ~~~~
( husk at redigere mail adressen ved svar )



Finn Guldmann (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-01-06 19:42

..(5750)giller skrev:
>>>> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og
>>>> er ret sikker på at man blev "blitzet"?
>>> man kryber til korset, erkender sandheden og betaler ved kasse1,
>> Og pudser sin glorie, helst offentligt.
> jeg køre da oxo for stærkt det er da ikngen hemmelighed, men hvis jeg skulle
> få en bøde for det, betaler jeg da, måske ikke med et smil, men har lavet
> noget lort,,,, efter enhver handling følger konsekvens
> sån er livet, hvis du pisser i bukserne bliver du våd
>
Det jeg mente var at jævnt ofte skal det bruges til at dunke andre i
hovedet med at de kan bare betale.

Tror det er noget med at når man ikke selv tør gøre et eller andet for
at undgå, skal andre så sandelig heller ikke.

--
MVH
Finn

Martin Vollert (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 19-01-06 15:50

Også skrev Vollert
> .(5750)giller skrev:
>>>>> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for
>>>>> travlt og er ret sikker på at man blev "blitzet"?
>>>> man kryber til korset, erkender sandheden og betaler ved kasse1,
>>> Og pudser sin glorie, helst offentligt.
>> jeg køre da oxo for stærkt det er da ikngen hemmelighed, men hvis
>> jeg skulle få en bøde for det, betaler jeg da, måske ikke med et
>> smil, men har lavet noget lort,,,, efter enhver handling følger
>> konsekvens sån er livet, hvis du pisser i bukserne bliver du våd
>>
> Det jeg mente var at jævnt ofte skal det bruges til at dunke andre i
> hovedet med at de kan bare betale.
>
> Tror det er noget med at når man ikke selv tør gøre et eller andet for
> at undgå, skal andre så sandelig heller ikke.

Nej for tænk hvis de slap og jeg skulle betale, der er jo ingen retfærdighed
til så
Så er det nemmere at begynde at kalde folk div navne
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert



John Sahl (18-01-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 18-01-06 14:05

martin wrote:
> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt
> og er ret sikker på at man blev "blitzet"?

Betaler ved kasse 1 - Pivedyr!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Torben Scheel (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-01-06 14:09

martin wrote:
> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og er
> ret sikker på at man blev "blitzet"?
>
> Siger "det er ikke mig" eller hur?
>
Kylling. Tag din straf.

--
vh
Torben

Jan W Nielsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-01-06 14:30

> Kylling. Tag din straf.

Sikke da en masse "retfærdige" personer, der holder til herinde.

/Jan W Nielsen - som dog ikke taler for hastighedsoverskridelser i nærheden
af andre uskyldige mennesker.



Torben Scheel (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-01-06 16:02

Jan W Nielsen wrote:
>> Kylling. Tag din straf.
>
> Sikke da en masse "retfærdige" personer, der holder til herinde.
>
Forhåbentlig også i trafikken. Jeg brokker mig ikke over at han
overskrider fartgrænsen, men påpeger at han bevidst har brudt en regel,
og derefter ikke vil tage sin straf. Sådan et tudefjæs.

--
vh
Torben

Jan W Nielsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-01-06 16:07

> Forhåbentlig også i trafikken. Jeg brokker mig ikke over at han
> overskrider fartgrænsen, men påpeger at han bevidst har brudt en regel, og
> derefter ikke vil tage sin straf. Sådan et tudefjæs.

Hvorfra ved du, at det er ham selv..?

Og har det nogen relevans, hvad du mener om ham..?

/Jan W Nielsen



Brian (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-01-06 16:51

Jan W Nielsen wrote:

> Hvorfra ved du, at det er ham selv..?

Eftersom at han vil "omgå sandheden" er det vel indlysende at
han ikke har rent mel i posen.

Så helt enig - Martin er et tudefjæs.

/Brian



Jan W Nielsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-01-06 16:57

> Eftersom at han vil "omgå sandheden" er det vel indlysende at
> han ikke har rent mel i posen.

Sandsynligt, ja - men ikke indlysende, IMO.

I øvrigt mener jeg, at man skal have lov til at stille spørgsmål, uden at
folk skal kæfte op om, hvad dé synes om den nævnte problemstilling.

(Medmindre der er tale om meget alvorlige ting - men det er naturligvis bare
min egen holdning.)

Alternativt man kan jo diskutere moral i filosofi-gruppen.

--
/Jan W Nielsen



.\(5750\)giller (18-01-2006)
Kommentar
Fra : .\(5750\)giller


Dato : 18-01-06 18:55



"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43ce6523$0$122$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> I øvrigt mener jeg, at man skal have lov til at stille spørgsmål, uden at
> folk skal kæfte op om, hvad dé synes om den nævnte problemstilling.

men hvis han - hun - den - det køre dit barn ned foran skolen så ændre det
hele sig ??
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )
^
http://www.roenhave.dk ~~~~
( husk at redigere mail adressen ved svar )



Brian (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-01-06 19:27

..(5750)giller wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>> I øvrigt mener jeg, at man skal have lov til at stille spørgsmål,
>> uden at folk skal kæfte op om, hvad dé synes om den nævnte
>> problemstilling.
>
> men hvis han - hun - den - det køre dit barn ned foran skolen så
> ændre det hele sig ??

Hvad er sammenhængen ?

/Brian



.\(5750\)giller (18-01-2006)
Kommentar
Fra : .\(5750\)giller


Dato : 18-01-06 19:33



"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43ce883e$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> .(5750)giller wrote:
>> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>>> I øvrigt mener jeg, at man skal have lov til at stille spørgsmål,
>>> uden at folk skal kæfte op om, hvad dé synes om den nævnte
>>> problemstilling.
>>
>> men hvis han - hun - den - det køre dit barn ned foran skolen så
>> ændre det hele sig ??
>

øhh ved det engeligt heller ikke rigtigt, jeg fik læst nogle ord der ikke
stod der. det er da noget ged
har jeg vist ikke noget forsvar til øv øv øv
Hilsen Gilbert Rønhave
( . ) ( . )
^
~~~~
http://www.roenhave.dk



Finn Guldmann (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-01-06 19:43

..(5750)giller skrev:
>> I øvrigt mener jeg, at man skal have lov til at stille spørgsmål, uden at
>> folk skal kæfte op om, hvad dé synes om den nævnte problemstilling.
>
> men hvis han - hun - den - det køre dit barn ned foran skolen så ændre det
> hele sig ??
>
Vel ikke på om man må stille hypotetiske spørgsmål herinde?

--
MVH
Finn

Torben Scheel (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-01-06 21:10

Jan W Nielsen wrote:

> Hvorfra ved du, at det er ham selv..?

Jeg _ved_ det ikke - men antager det blot udfra hans udsagn. Og nej, jeg
_ved_ heller ikke at det er en han, et menneske eller en alien - jeg
antager det blot. Det bliver så pokkers besværligt hvis alting skal have
alle nødvendige forudsætninger beskrevet før et udsagn gives. Jeg går ud
fra at jeg bliver rettet af rette vedkommende hvis min antagelse er forkert.

> Og har det nogen relevans, hvad du mener om ham..?

Hverken mere eller mindre end din mening om alle de "retfærdige"
personer der er herinde. Blot kaldte den bevidst asociale holdning til
straf på en reaktion, så jeg tillod mig at opponere mod dén holdning.

--
vh
Torben

Martin Vollert (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 18-01-06 16:32

Også skrev Vollert
>> Kylling. Tag din straf.
>
> Sikke da en masse "retfærdige" personer, der holder til herinde.

Ja det er kvalmene.


--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert



KT (18-01-2006)
Kommentar
Fra : KT


Dato : 18-01-06 14:12

Der er vist ingen vej udenom - betal regningen!
Er du blitzet har de bilens registreringsnummer - og ejeren kommer til at
betale, hvis han ikke angiver. hvem der sad ved rattet.

Knud


"martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43ce354a$0$38623$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og
> er
> ret sikker på at man blev "blitzet"?
>
> Siger "det er ikke mig" eller hur?
>
>



J.L. (18-01-2006)
Kommentar
Fra : J.L.


Dato : 18-01-06 14:32


"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> wrote in message
news:43ce3ea1$0$1762$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Der er vist ingen vej udenom - betal regningen!
> Er du blitzet har de bilens registreringsnummer - og ejeren kommer til at
> betale, hvis han ikke angiver. hvem der sad ved rattet.
>
> Knud
>
>
> "martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43ce354a$0$38623$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og
>> er
>> ret sikker på at man blev "blitzet"?
>>
>> Siger "det er ikke mig" eller hur?
>>

Hvis du har kørt for stærkt, så kan du bare tørre øjnene og betale ved kasse
1 ....... det er sure penge at skulle betale, men du trådte jo selv på
speederen

Mvh J.L



Jan W Nielsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-01-06 14:39

> det er sure penge at skulle betale, men du trådte jo selv på speederen

Se det ved vi jo faktisk ikke - Marting spørger bare, HVAD man gør.. :-

/Jan W Nielsen



John Sahl (18-01-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 18-01-06 14:57

Jan W Nielsen wrote:
> Se det ved vi jo faktisk ikke - Marting spørger bare, HVAD man gør..

Og vi andre svarer bare: Man betaler regningen

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Jan W Nielsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-01-06 15:28

> Og vi andre svarer bare: Man betaler regningen

NÆM' li, ja...!

/Jan W Nielsen



Bagdad Bob (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Bagdad Bob


Dato : 18-01-06 20:37


"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:43ce5066$0$7637$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> Og vi andre svarer bare: Man betaler regningen
>
> NÆM' li, ja...!
>
> /Jan W Nielsen
Den fatter munkene alligevel ikke - er jeg bange for.

/Abildgaard



Jens (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 18-01-06 14:52


Jan W Nielsen skrev:

> > Hvordan er det lige dokumentfalsk kommer ind den sammenhæng?
>
> *LOL*
>
> Ja, det ved jeg sgu heller ikke.
>
> For det første er der ikke tale om dokumenter, der er forfalsket - dernæst
> er det lovligt at erklære sig uskyldig i Danmark.

Måske var jeg for hurtigt ude. Men hvis man bliver blitzet, får man
da ikke en bøde hvor man skal erklære om man er føren af køretøjet
eller ej? Såfremt man ikke er føren af køretøjet, skal man skrive
dette eller sætte kryds på den blanket der dumper ind af postkassen ?

>
> Du har ikke pligt til at indrømme, det er dig, der kører bilen - men du har
> pligt til at oplyse, hvem det ellers kan være.

Jo man har pligt til at indrømme det er en selv eller fortælle
politiet hvem der har ført køretøjet eller om det er ejeren selv.

"I sager vedrørende hastighedsovertrædelser, som konstateres i
forbindelse med Automatisk Trafikkontrol, sender politiet et brev til
bilens registrerede ejer/bruger vedlagt foto af føreren med anmodning
om, at ejeren oplyser, hvem der var fører af køretøjet. Ejeren har i
medfør af færdselslovens § 65 pligt til at give politiet denne
oplysning, og manglende overholdelse af oplysningspligten straffes med
bøde.


Det følger af straffelovens § 164, stk. 3, at den, der afgiver
urigtige oplysninger til offentlig myndighed med forsæt til, at han
selv eller en anden med dennes samtykke derved bliver sigtet, dømt
eller undergivet strafferetlig retsfølge for et strafbart forhold, som
han ikke har begået, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år."

Kilde: Politi.dk
>
> Hvis du nægter dette, kan det koste 500 kroner.

Ikke nødvendigvis.
>
> /Jan W Nielsen


Per H. Nielsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 18-01-06 15:24

Jens wrote:
> Jo man har pligt til at indrømme det er en selv eller fortælle
> politiet hvem der har ført køretøjet eller om det er ejeren selv.

Hvis man ved at give oplysningen udsætter sig selv for straf, så
har man ikke denne pligt.
Det betyder, at hvis man selv har været fører eller hvis man har
overladt bilen til en, der ikke har kørekort, så er man ikke
forpligtet til at give oplysningen.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.


Jan W Nielsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-01-06 15:27

> hvis man bliver blitzet, får man
> da ikke en bøde hvor man skal erklære om man er føren af køretøjet
> eller ej? Såfremt man ikke er føren af køretøjet, skal man skrive
> dette eller sætte kryds på den blanket der dumper ind af postkassen ?

Det ved jeg ikke - for jeg har aldrig fået en hastighedsbøde fra en
fotovogn.

> Jo man har pligt til at indrømme det er en selv

Nej, det har man som sagt ikke pligt til.

Som sigtet i Danmark behøver man ikke udtale sig til politiet - udover at
man har pligt til at overholde Retsplejelovens bestemmelser - for eksempel
at opgive din identitet, når politiet beder om den.

> eller fortælle hvem der har ført køretøjet eller om det er ejeren selv.

Det er rigtigt - du har pligt til at oplyse, hvem der fører bilen - hvis du
kan huske det - eller kan genkende vedkommende.

Det koster 500 kroner, hvis man ikke lever op til denne pligt.

/Jan W Nielsen



Finn Guldmann (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-01-06 16:11

Jens skrev:
>>> Hvordan er det lige dokumentfalsk kommer ind den sammenhæng?
>> *LOL*
>> Ja, det ved jeg sgu heller ikke.
>> For det første er der ikke tale om dokumenter, der er forfalsket - dernæst
>> er det lovligt at erklære sig uskyldig i Danmark.
> Måske var jeg for hurtigt ude. Men hvis man bliver blitzet, får man
> da ikke en bøde hvor man skal erklære om man er føren af køretøjet
> eller ej? Såfremt man ikke er føren af køretøjet, skal man skrive
> dette eller sætte kryds på den blanket der dumper ind af postkassen ?
>> Du har ikke pligt til at indrømme, det er dig, der kører bilen - men du har
>> pligt til at oplyse, hvem det ellers kan være.
> Jo man har pligt til at indrømme det er en selv eller fortælle
> politiet hvem der har ført køretøjet eller om det er ejeren selv.
> "I sager vedrørende hastighedsovertrædelser, som konstateres i
> forbindelse med Automatisk Trafikkontrol, sender politiet et brev til
> bilens registrerede ejer/bruger vedlagt foto af føreren med anmodning
> om, at ejeren oplyser, hvem der var fører af køretøjet. Ejeren har i
> medfør af færdselslovens § 65 pligt til at give politiet denne
> oplysning, og manglende overholdelse af oplysningspligten straffes med
> bøde.
> Det følger af straffelovens § 164, stk. 3, at den, der afgiver
> urigtige oplysninger til offentlig myndighed med forsæt til, at han
> selv eller en anden med dennes samtykke derved bliver sigtet, dømt
> eller undergivet strafferetlig retsfølge for et strafbart forhold, som
> han ikke har begået, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år."
> Kilde: Politi.dk
>
Den der er til brug til hvis du afgiver oplysninger så en anden bliver
urigtig sigtet. Det er jo ikke det der er tale om her.

Her må du jo bare beklage og bekende at du altså ikke har styr på hvem
der har kørt i din bil på det pågældende tidspunkt.

--
MVH
Finn

Ukendt (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-01-06 14:54

On Wed, 18 Jan 2006 13:32:09 +0100, "martin" <jadahva@hotmail.com>
wrote:

>Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og er
>ret sikker på at man blev "blitzet"?
>
>Siger "det er ikke mig" eller hur?
>

Håber på, at billedet ikke dur - det gør ca. 20% ikke. Hvis der ligger
et brev med et vellignende foto i postkassen, så er den vel ikke
længere - at betale ved kasse 1, snuppe en tudekiks og komme videre.
Hvis billedet er relativt utydeligt ved jeg ikke, om der er
omstændigheder omkring brugen af din bil, som kan "mudre vandene". Jeg
mener, der er en enkelt sag, hvor det lykkedes for en arbejdsgiver at
slippe pga. "mudder". Men den sag var også speciel. Noget med at bilen
var udstationeret et sted med mange mulige brugere, som ikke ville
kendes ved billedet.
Du skal regne med, at politiet går i gang med at efterforske dine
udsagn, hvis du prøver at slippe, så hvis billedet bare så nogenlunde
ligner, så'eh ville jeg spare på krudtet.

--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI
Men hunden er chippet
og er det nu klogt??

Kent Oldhøj (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 18-01-06 17:18

Den Wed, 18 Jan 2006 13:32:09 +0100, skrev martin :

> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og er
> ret sikker på at man blev "blitzet"?

Man får klippet håret langt, låner mors garderobe, får indlagt silikone
i brysterne, anlægger sig en skinger stemmer og vænner sig til at sige
"Det er Biiiiirte" når telefonen ringer.

Personligt foretrækker jeg bare at slippe slanterne og forklare ungerne
at havregrød er heeeeelt vildt sundt.

--
Kent Oldhøj

Per Henneberg Kriste~ (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 18-01-06 18:57


"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:12fqy6lbuqa5q.dlg@oldhoj.dk...

> Man får klippet håret langt, låner mors garderobe, får indlagt silikone
> i brysterne, anlægger sig en skinger stemmer og vænner sig til at sige
> "Det er Biiiiirte" når telefonen ringer.
>
> Personligt foretrækker jeg bare at slippe slanterne og forklare ungerne
> at havregrød er heeeeelt vildt sundt.

Det er en glidebane at komme ind på.

Fortæl dem hellere det er fordi du ingen penge har.

:)


--
Per, Esbjerg



Klaus D. Mikkelsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-01-06 20:03

Kent Oldhøj skriver:
>
> Man får klippet håret langt, låner mors garderobe, får indlagt silikone
> i brysterne, anlægger sig en skinger stemmer og vænner sig til at sige
> "Det er Biiiiirte" når telefonen ringer.

Det er jo det man skal gøre, når man sætter sig ind i bilen.

Så kan fuldskægget komme igen, når man stiger ud...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

kristensenrune@hotma~ (18-01-2006)
Kommentar
Fra : kristensenrune@hotma~


Dato : 18-01-06 18:30

Bare sig at det er Ole Hansen, der kørte...
Du har jo oplyst hvem det er, bare ikke vedkomnes adresse...

Mon ikke der er en del der hedder Ole Hansen?

Ellers så betal, nok også det klogeste!


Klaus D. Mikkelsen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-01-06 20:02

martin skriver:
>
> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og er
> ret sikker på at man blev "blitzet"?

Siger at bilen må have været stjålen på det tidspunkt.

Ellers kryber man til korset og betaler bøden.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Jens (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 18-01-06 20:25


Per H. Nielsen skrev:

> Jens wrote:
> > Jo man har pligt til at indrømme det er en selv eller fortælle
> > politiet hvem der har ført køretøjet eller om det er ejeren selv.
>
> Hvis man ved at give oplysningen udsætter sig selv for straf, så
> har man ikke denne pligt.
> Det betyder, at hvis man selv har været fører eller hvis man har
> overladt bilen til en, der ikke har kørekort, så er man ikke
> forpligtet til at give oplysningen.

Det er helt rigitgt sorry, min fejl.. Det står også lige herinde på
politi.dk:

"Du er dog som ejer (bruger) af køretøjet ikke forpligtet til at give
oplysningen i følgende tilfælde:


Hvis du selv har ført køretøjet
Hvis du har overladt køretøjet til en person, der ikke lovligt kunne
føre køretøjet, f.eks. hvis pågældende ikke havde gyldigt
kørekort."
>
> --
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

--
Jens


Jens (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 18-01-06 21:01


Jan W Nielsen skrev:

> > hvis man bliver blitzet, får man
> > da ikke en bøde hvor man skal erklære om man er føren af køretøjet
> > eller ej? Såfremt man ikke er føren af køretøjet, skal man skrive
> > dette eller sætte kryds på den blanket der dumper ind af postkassen ?
>
> Det ved jeg ikke - for jeg har aldrig fået en hastighedsbøde fra en
> fotovogn.

Jeg fik en selv, hvor jeg skulle vedkende om det var mig eller andre
der kørte, hvis det var mig der kørte behøvede jeg ikke udfylde
papiret, men derimod ville jeg så automatisk vedkende at det var mig
der kørte og senere hen få bøden.

>
> > Jo man har pligt til at indrømme det er en selv
>
> Nej, det har man som sagt ikke pligt til.

Det synes jeg ellers der stod på sidstnævnte side jeg pastede, men
jeg kan da tage fejl, jeg er hverken advokat eller politibetjent =)
>
> Som sigtet i Danmark behøver man ikke udtale sig til politiet - udover at
> man har pligt til at overholde Retsplejelovens bestemmelser - for eksempel
> at opgive din identitet, når politiet beder om den.
>
> > eller fortælle hvem der har ført køretøjet eller om det er ejeren selv.
>
> Det er rigtigt - du har pligt til at oplyse, hvem der fører bilen - hvis du
> kan huske det - eller kan genkende vedkommende.

Det kan måske være der man skiller, så beklager jeg at jeg har taget
fejl.
>
> Det koster 500 kroner, hvis man ikke lever op til denne pligt.
>
> /Jan W Nielsen


Klaus D. Mikkelsen (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-01-06 07:39

martin skriver:
>
> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og er
> ret sikker på at man blev "blitzet"?
>
> Siger "det er ikke mig" eller hur?

Siger at man er hjemmehjælper på vej ud til et nødopkald (i følge
"Dagens Danmark i går aftes)

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Per Beer Hansen (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 19-01-06 15:00

Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
> Siger at man er hjemmehjælper på vej ud til et nødopkald (i følge
> "Dagens Danmark i går aftes)

Jamen det hjalp jo netop ikke, eller gjorde det ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Henrik Stidsen (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-01-06 15:13

on 19-01-2006, Per Beer Hansen supposed :
>> Siger at man er hjemmehjælper på vej ud til et nødopkald (i følge
>> "Dagens Danmark i går aftes)

> Jamen det hjalp jo netop ikke, eller gjorde det ?

Det burde det ikke eftersom hjemmehjælpere har ligeså meget/lidt ret
til at køre udrykning som alle andre. Hvis der virkelig er behov for
hjælp så hurtigt så må de ringe 112 og rekvirere en ambulance.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx



Lars (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 19-01-06 15:27


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.9b917d61b1b81aec.34878@news.hs235.dk...
> on 19-01-2006, Per Beer Hansen supposed :
> >> Siger at man er hjemmehjælper på vej ud til et nødopkald (i følge
> >> "Dagens Danmark i går aftes)
>
> > Jamen det hjalp jo netop ikke, eller gjorde det ?
>
> Det burde det ikke eftersom hjemmehjælpere har ligeså meget/lidt ret
> til at køre udrykning som alle andre. Hvis der virkelig er behov for
> hjælp så hurtigt så må de ringe 112 og rekvirere en ambulance.

....eller ringe til unddragerne, der alligevel ikke betaler deres fartbøder.

- Lars



Lars Jensen (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 19-01-06 15:24

Per Beer Hansen wrote:
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
>>Siger at man er hjemmehjælper på vej ud til et nødopkald (i følge
>>"Dagens Danmark i går aftes)
>
>
> Jamen det hjalp jo netop ikke, eller gjorde det ?

Nej - men kommnunen overvejer at betale deres bøde...

Lars B


Lars (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 19-01-06 15:29


"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
news:43cfa1c1$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Per Beer Hansen wrote:
> > Klaus D. Mikkelsen wrote:
> >
> >>Siger at man er hjemmehjælper på vej ud til et nødopkald (i følge
> >>"Dagens Danmark i går aftes)
> >
> >
> > Jamen det hjalp jo netop ikke, eller gjorde det ?
>
> Nej - men kommnunen overvejer at betale deres bøde...

....og evt. klip?

- Lars



Lars Jensen (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 19-01-06 15:26

Lars wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> news:43cfa1c1$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>>Per Beer Hansen wrote:
>>
>>>Klaus D. Mikkelsen wrote:
>>>
>>>
>>>>Siger at man er hjemmehjælper på vej ud til et nødopkald (i følge
>>>>"Dagens Danmark i går aftes)
>>>
>>>
>>>Jamen det hjalp jo netop ikke, eller gjorde det ?
>>
>>Nej - men kommnunen overvejer at betale deres bøde...
>
>
> ...og evt. klip?

Så hurtigt kørte de vist ikke, noget med 63 Km/t i 50 Km/t zone...

> - Lars

Lars B

Klaus D. Mikkelsen (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-01-06 16:28

Per Beer Hansen skriver:
>
> Jamen det hjalp jo netop ikke, eller gjorde det ?

Justitsministeren blev bedt om at se på det...

Jeg kan godt lide hjemmeplejerens udtalelse "Det var jo ikke sådan at vi
kørte 120 km/t, eller kørte hasarderet - vi kørte kun 63 km/t i en 50
km/t zone".

Gad vide, hvad hun forstår ved en 50 km/t grænse ?

65 km/t ?
75 km/t ?
100 km/t ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Per Thomsen (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 19-01-06 16:11

> Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og
> er
> ret sikker på at man blev "blitzet"?
>
> Siger "det er ikke mig" eller hur?
>
Nej, man siger: Sikke da et flot billede - det er jeg glad for.

Det er da en omgåelse af sandheden der vil noget. :)

Per



Uffe Bærentsen (19-01-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 19-01-06 21:32


"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:m_Nzf.5038$Cl2.122756@news000.worldonline.dk...

>> Siger "det er ikke mig" eller hur?
>>
> Nej, man siger: Sikke da et flot billede - det er jeg glad for.
>
> Det er da en omgåelse af sandheden der vil noget. :)

Eller også siger man:
'DET billede må jeg da kunne få nogle ekstra kopier af.
Jeg skal bruge det som bevis overfor en bekendt,
der siger jeg var med hans kone, på det pågældende tidspunkt!



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene



Per Thomsen (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 20-01-06 13:39

>>> Siger "det er ikke mig" eller hur?
>>>
>> Nej, man siger: Sikke da et flot billede - det er jeg glad for.
>>
>> Det er da en omgåelse af sandheden der vil noget. :)
>
> Eller også siger man:
> 'DET billede må jeg da kunne få nogle ekstra kopier af.

Ja til den pris burde der være et par kopier :)

> Jeg skal bruge det som bevis overfor en bekendt,
> der siger jeg var med hans kone, på det pågældende tidspunkt!
>
* LOL *

Per



Lars Jensen (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 25-01-06 16:38

Per Thomsen wrote:
>>Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og
>>er
>>ret sikker på at man blev "blitzet"?
>>
>>Siger "det er ikke mig" eller hur?
>>
>
> Nej, man siger: Sikke da et flot billede - det er jeg glad for.
>
> Det er da en omgåelse af sandheden der vil noget. :)

Jeg ringede og sagde at jeg synes at det var dyrt med 1000,- for et
sort/hvidt grumset billeder - men det var hun ret ligeglad med...

> Per

Lars B

claus b. p. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 25-01-06 23:32


"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in message
news:43d79bda$0$12399$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Per Thomsen wrote:
> >>Hvordan omgår man nemmest sandheden hvis man har haft lidt for travlt og
> >>er
> >>ret sikker på at man blev "blitzet"?
> >>
> >>Siger "det er ikke mig" eller hur?
> >>
> >
Du kan vel slippe afsted med det hvis du skynder dig at komme til at ligne
dit pas- eller kørekortbillede. Så vil de aldrig tro det er dig....

/Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste