Registrering
Fra : Kito

Dato : 18-01-06 12:14

Hej er der nogle der kender de nærmere omstændigheder ved registrering

Jeg har en bil som min svigersøn skal have, og nu er det fordele og ulemper
jeg søger.

1. Jeg står som ejer og han står som bruger.

2. Han står som ejer og bruger.

Grunden til jeg vil stå som ejer, er at han er utrolig pilfingret og jeg kan
måske bedre overbevises ham om, at han skal lade fagfolk om at reperere når
den går istykker.

Hvilken betydning vil de 2 modeller få, rent forsikringsmessig. Kan han få
den forsikret når jeg står som ejer eller hvad.
Hvad med fartbøder, vil jeg hæfte for dem som ejer?

Det er mange ting på en gang, så er der evt en side i kan henvise nig til,
vil det være helt fint.

vh
Poul

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-01-06 12:35

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Grunden til jeg vil stå som ejer, er at han er utrolig pilfingret og jeg
> kan måske bedre overbevises ham om, at han skal lade fagfolk om at
> reperere når den går istykker.

Hvad galt er der i det?, sådan starter alle perlegrusmekanikere. Forær ham
en GDS-bog til bilen, med den i hånden er det svært at lave noget forkert.
Måske bliver den bedre vedligeholdt af det, end hvis den bare bliver kørt på
værksted 1-2 gange om året ;).

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 13:18

> [...]
>
> Grunden til jeg vil stå som ejer, er at han er utrolig pilfingret og jeg
> kan måske bedre overbevises ham om, at han skal lade fagfolk om at

Hvorfor ?? er det ikke hans bil ?, man lære jo ikke noget af at sende den
til mekker, og man sparer ihvertfald ikke penge på det !

Jeg forstår da slet ikke den tankegang.. hvis han gerne vil pille og det er
hans bil, hvad skal du så blande dig for ??

Mvh
Morten

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 18-01-06 21:20

"Juel" <him> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ?? er det ikke hans bil ?, man lære jo ikke noget af at sende den
> til mekker, og man sparer ihvertfald ikke penge på det !

Kommer nok an på, om man ved hvad man gør !! Det kan blive MEGET dyrt at
lave ting selv, hvis man ikke kender sine begrænsninger.

> Jeg forstår da slet ikke den tankegang.. hvis han gerne vil pille og det
> er hans bil, hvad skal du så blande dig for ??

Det er så en helt anden snak, og jeg forstår ham heller ikke. En bil er en
brugsting. Går den i stykker, får man den lavet hvis det kan svare sig,
ellers må der en ny til. Køber man en vare, må man vel også selv bestemme
over den. Jeg ved i hvert fald, at jeg ville ALDRIG låne svigerfars bil, og
så selv stå som bruger. Nærmest uanset hvordan man behandler den, vil der
være -- blikket !! -- ..

Jesper

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-01-06 14:08

Kito wrote:
> [...]
> måske bedre overbevises ham om, at han skal lade fagfolk om at reperere når

Ingen af modellerne forhindrer ham i at pille. Hvis du ikke vil give ham
bilen bliver det 1.

> Hvilken betydning vil de 2 modeller få, rent forsikringsmessig. Kan han få
> den forsikret når jeg står som ejer eller hvad.
> Hvad med fartbøder, vil jeg hæfte for dem som ejer?

Han har seperat præmieberegning, og optjener SVJV ancinnitet. Check med
forsikringen. Fører hæfter for bøder, og primær bruger for bilens stand.

Hvis du tør betro ham din datter, er bilen vel den mindste bekymring

--
vh
Torben - med 2 døtre og overvejelser om at søge jagttegn inden de bliver

Fra : Christopher S

Dato : 18-01-06 14:22

> Hvis du tør betro ham din datter, er bilen vel den mindste bekymring

Han har stadigvæk papirerne på hende lidt endnu..