Program der kan genkende farvekoder på bil~
Fra : Soren Schimkat

Dato : 17-01-06 14:10

Hej Ng

Er der nogen der kender til et program (pc) hvori man kan slå farvekoder
op på biler (særligt amerikanske biler fra 70'erne), og se farven - evt,
på en bil?

mvh Søren

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 17-01-06 14:43

http://color.dupontrefinish.info/scripts/colorweb.dll/access

Måske lidt hjælp her !

--
Bo Rasmussen
www.CipsAway-Roskilde.dk

Fra : Soren Schimkat

Dato : 18-01-06 09:52

Bo Rasmussen wrote:
> http://color.dupontrefinish.info/scripts/colorweb.dll/access
>
> Måske lidt hjælp her !

mjaee .. tak for tippet, men desværre kan man ikke se farverne.

Fra : westmus

Dato : 17-01-06 18:30

www.autocolorlibrary.com er vist lige hvad du mangler.

Fra : Soren Schimkat

Dato : 18-01-06 09:54

westmus wrote:
> www.autocolorlibrary.com er vist lige hvad du mangler.

Alletiders link .. for her fandt jeg et farvekort som indeholdt alle de
farver som min bil oprindligt kunne leveres med:

http://autocolorlibrary.com/chips/1974-ford-pg01.jpg

mvh Søren

Fra : Soren Schimkat

Dato : 18-01-06 09:55

Soren Schimkat wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der kender til et program (pc) hvori man kan slå farvekoder
> op på biler (særligt amerikanske biler fra 70'erne), og se farven - evt,

Hvad med autolakerer .. har de mon ikke noget software hvor man kan se
de pågældende farver på en bil?

mvh Søren

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 10:30

"Soren Schimkat" <schimkat@noemail.hum.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med autolakerer .. har de mon ikke noget software hvor man kan se de
> pågældende farver på en bil?

Pas på, hvis ikke farvegengivelsen i/på monitoren er 101% korrekt, ender du
op med en farve der ikke er = den du så :(.

Fra : westmus

Dato : 18-01-06 17:37

Soren Schimkat skrev:

> Alletiders link .. for her fandt jeg et farvekort som indeholdt alle de
> farver som min bil oprindligt kunne leveres med:
>
> http://autocolorlibrary.com/chips/1974-ford-pg01.jpg
>
> mvh Søren

"Poly" betyder metallic, hvis du skulle være itvivl. Den 4 cifrede
kode kan malere herhjemme normalt ikke bruge til noget da det er et
amerkansk system. Jeg har fået malet en amerikansk Ford ved hjælp af
den første korte kode (Fords) f.eks "4B". Med den og farvenavnet kunne
min maler finde blandingen under USA-Ford på hans computer. Om det
hjalp at han bruger PPG maling som er jo et amerikansk fabrikat, ved
jeg ikke.