Peugeot 306 - opmærksom på hvad ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-01-06 12:33

Jeg skal ud og prøvekøre en Peugeot 306 senere i dag - er der noget
specielt jeg skal være opmærksom på ?

Det er en 2.0 HDI med 90hk, kørt 147.000km, årgang 2000.

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Alland

Dato : 17-01-06 12:46

Henrik Stidsen skrev:

> [...]
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> "The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie

Jeg har selv en bil mage til og det som der har været flest problemer
med er airbag-/sele-lamper, rystende bremser og air-con'en som er
stået af indtil flere gange med store regninger til følge.

hilsen
Allan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-01-06 12:55

Alland wrote:

> Jeg har selv en bil mage til og det som der har været flest problemer
> med er airbag-/sele-lamper, rystende bremser og air-con'en som er
> stået af indtil flere gange med store regninger til følge.

Det samme her.
Vi har haft vores Peugeot 306 HDi Stc. i 13 mdr, og vi har kørt 42.000
km i den.
Den kører mellem 16-17 km/liter og det er 90 % motorvej med 120-130
km/t.
Har dog ikke haft problemer med airbag-/selelamper.
Men bremserne foran ryster lidt, men jeg sættter nogle Brembo skiver
på. De skulle være gode til den.
Vi har ofret 4000 kr på aircon rep på en 4 år gammel bil, men
Peugeot Viby ville ikke forstå at selv om der er lang tid tilbage af
reklamationsretten så er det bare ærgeligt. Så det kostede os 4000
kr.
Så er den svejset i udstødningen mellem forrør og katalysator, det
er også gennemtæret på ca. 4 år / 170.000 km på det tidspunkt. Og
ifølge Peugeot Viby var alternativet nyt forrør + katalysator til
4000+ penge.
Men ellers er vi glade for den. Den kører godt og der er god plads i
den.

Se evt. http://www.hi-speed.dk

--

Christian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-01-06 14:19

Christian B. Andresen explained on 17-01-2006 :

Så det er primært bremserne jeg skal være opmærksom på når jeg prøver
> [...]

> Peugeot Viby ville ikke forstå at selv om der er lang tid tilbage af
> reklamationsretten så er det bare ærgeligt. Så det kostede os 4000

Det satser jeg så på at undgå ;)

> Men ellers er vi glade for den. Den kører godt og der er god plads i
> den.

Og det er jo egentlig det vigtigste ikke ? :)

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-01-06 14:40

Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen explained on 17-01-2006 :
>
> Så det er primært bremserne jeg skal være opmærksom på når jeg prøver
> den ?

Check alt det elektriske, specielt sædevarmen.
Hvis bremserne er skæve, så skal skiverne skiftet.

> Det satser jeg så på at undgå ;)

Det nemmeste ved det er at købe en uden A/C

> Og det er jo egentlig det vigtigste ikke ? :)

Jow, det og så brændstoføkonomien.

--

Christian

Fra : Uni Bull

Dato : 17-01-06 16:17

> Hvis bremserne er skæve, så skal skiverne skiftet.

....som heldigvis er yderst overkommeligt både tidsmæssigt
og økonomisk...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-01-06 18:02

Christian B. Andresen expressed precisely :

> Check alt det elektriske, specielt sædevarmen.

Og når man ikke har en skid forstand på den slags, hvad gør man så ?

> Hvis bremserne er skæve, så skal skiverne skiftet.

Klart nok. Der var nu ingen mislyde eller mærkelige rystelser, heller
ikke ved hårde opbremsninger.

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-01-06 19:29

On Tue, 17 Jan 2006 18:02:25 +0100, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Christian B. Andresen expressed precisely :

>Og når man ikke har en skid forstand på den slags, hvad gør man så ?

Det har alle
Du skal simpelthen afprøve alle de funktioner du kan komme i tanker
om:
Visker for/bag, inkl sprinkler.
Varmer sædevarmen (formentlig ikke, det er en 306...)
Virker aircon.
Er der lamper som lyser.
Virker alle trin på blæseren.
osv...

>Klart nok. Der var nu ingen mislyde eller mærkelige rystelser, heller
>ikke ved hårde opbremsninger.

Fint!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-01-06 19:55

Henrik Stidsen skriver:

> Og når man ikke har en skid forstand på den slags, hvad gør man så ?

Sætter sig ind, tænder for sædevarmen på begge forsæder og mærker om
røven bliver sveden....

Når den er det, lægger man hånden på passagersædet og mærker efter, hvor
lunt det er...

http://www.fdm.dk/motor/tests/brugtbiltest.asp?ID=1614
Okay, det er en 1993 model de tester...

Eller hvad med en 307 ?
http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2005/72-75.pdf

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-01-06 22:19

It happens that Klaus D. Mikkelsen formulated :

> Sætter sig ind, tænder for sædevarmen på begge forsæder og mærker om
> røven bliver sveden....

> Når den er det, lægger man hånden på passagersædet og mærker efter, hvor
> lunt det er...

Lyder jo simpelt nok :)

> http://www.fdm.dk/motor/tests/brugtbiltest.asp?ID=1614
> Okay, det er en 1993 model de tester...

Den side spørger bare om jeg er medlem eller ej ...

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-01-06 22:26

Henrik Stidsen skriver:

> Den side spørger bare om jeg er medlem eller ej ...

You've got mail....

Fra : Dak

Dato : 17-01-06 15:48

> Jeg skal ud og prøvekøre en Peugeot 306 senere i dag - er der noget
> specielt jeg skal være opmærksom på ?

at du hellere vil ha en 206? sådan havde jeg det ihvertfald.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-01-06 18:04

Dak wrote on 17-01-2006 :

> at du hellere vil ha en 206? sådan havde jeg det ihvertfald.

Samme forhandler havde faktisk en 206er stående - den har bare kørt
knap 100.000 mere på 2 år kortere tid. Men må nok sige at af de to var
det nu 306eren der var mest tiltrækkende.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-01-06 09:36

Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen expressed precisely :

> Og når man ikke har en skid forstand på den slags, hvad gør man så ?

Trykker på knappen, virker tingen ?

> Klart nok. Der var nu ingen mislyde eller mærkelige rystelser, heller
> ikke ved hårde opbremsninger.

Så er det OK.

--

Christian