2CV customcars :-)
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-01-06 10:12

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-01-06 12:24
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-01-06 12:45

Fra : BJ

Dato : 17-01-06 12:53

Fra : Møller

Dato : 17-01-06 13:09

> >> http://www.lomax.nl/
> >>
> >> http://www.2cvkitcarclub.nl/english.html
>
> >Jeg er målløs
>
> Den går nok ikke i Danmark...;-(
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Kan du huske da vi have 2CV autocross ?

En 2CV kan jo krænge så dørhåndtagene bruges som støtte skinne uden at den
vælter, og væltede den, blev man vare siddende, for landede den ikke på
hjulene, var der straks 2 der vippede den op igen.

Nisseringen blev flittigt brugt.

Møller.

Fra : BJ

Dato : 17-01-06 13:20

"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan du huske da vi have 2CV autocross ?

Jeg var jo ikke andet end et stort barn/spirende knægt i hine tiden..

> En 2CV kan jo krænge så dørhåndtagene bruges som støtte skinne uden at den
> vælter, og væltede den, blev man vare siddende, for landede den ikke på
> hjulene, var der straks 2 der vippede den op igen.

Det var i alle situationer en spøjs potte.

> Nisseringen blev flittigt brugt.

Vi kom mest på Korskrobanen (det vil sige, når min fatter syntes det var en
god idé..

http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=2701

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-01-06 19:57

Den Tue, 17 Jan 2006 12:52:52 +0100, skrev BJ :

> Den går nok ikke i Danmark...;-(

Faktisk er der forbavsende meget der går i Danmark når vi snakker 2CV.

Der findes en del ombygninger især til pickup, udvidet campingbil og
cabriolet. Ligeledes findes der forbavsende mange(jeg har hørt tal op
mod 20) 2CV'er med 4 cylindret motor og 60-70 hk.

Men alle specielle 2CV'er ejes af entusiaster der kun lufter dem til
træf og ved særligt festlige lejligheder.

Jeg har selv haft 5 gennem tiden og været medlem af flere 2CV klubber.
Bl.a. vandt min daværende 2CV prisen som "Den næstsmukkeste" da man i
Danmark fejrede bilens 50 års fødselsdag. At den kun fik en andenplads,
var fordi jeg først ankom 1 time efter afstemningen var gået igang

Jeg har stadig en drøm om at eje en rød Hoffman cabriolet en dag.

--
Kent Oldhøj

Fra : Leonard

Dato : 17-01-06 22:20

Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com> wrote:

>Men alle specielle 2CV'er ejes af entusiaster der kun lufter dem til
>træf og ved særligt festlige lejligheder.

I Sanderum ved Odense er der en der kører i en Pickup 2CV hverdag,
året rundt. Han er sikert entusiast, men han har så vidt jeg kan se
kun den samme bil.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-01-06 23:17

Den Tue, 17 Jan 2006 22:19:34 +0100, skrev Leonard :

> I Sanderum ved Odense er der en der kører i en Pickup 2CV hverdag,
> året rundt. Han er sikert entusiast, men han har så vidt jeg kan se
> kun den samme bil.

Den slags hedder ikke en entusiast. Han er fanatiker

--
Kent Oldhøj

Fra : Leonard

Dato : 17-01-06 23:23

Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com> wrote:

>Den slags hedder ikke en entusiast. Han er fanatiker

Eller bare en fattigrøv

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-01-06 00:57

Leonard wrote:

> Eller bare en fattigrøv

2CV'er går ellers til nogle forrygende høje priser for tiden. 35.000 er
ikke usædvanligt.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Leonard

Dato : 18-01-06 09:24

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>2CV'er går ellers til nogle forrygende høje priser for tiden. 35.000 er
>ikke usædvanligt.

Jeg tror han har haft den før de blev moderne.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-01-06 17:14

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 2CV'er går ellers til nogle forrygende høje priser for tiden. 35.000 er
> ikke usædvanligt.

Og hvad får du ellers af klassikere i rimelig stand til 35000 ???

MVH Leo

'75 2CV´& '92 XJ6. Begge nysynede uden anmærkninger !

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-01-06 18:30

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev :

>Og hvad får du ellers af klassikere i rimelig stand til 35000 ???

Sådan lige frisk fra huskeren :

Opel Rekord D Berlina
Ford Capri 2300S
Morris Minor 1000 Super (Traveller)

Der er skam nogen af dem derude, men længe mellem dem

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Armand

Dato : 18-01-06 20:22

jan@stevns.net skrev:

> Sådan lige frisk fra huskeren :
>
> Opel Rekord D Berlina

Ældste lærlingen har i det forløbne år formået at indkøbe drømmeøsen:
En Rekord B(?) "coupe" (á type: L) for 6.500kr på Bornholm; splitte den
totalt og renovere karossen; samle/forny (incl. hjemmegjort himmel efter
tilgængelige sy-snit á to forsøg p.g.a. novicestatus ved symaskinen)
samt lakere den i kult-sort højglans!
Udover arbejdet stod den ham ikke i meget mere end samme 35.000,-

Jeg er fyldt med respekt over gå-på modet og ikke mindst resultatet!!

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-01-06 17:30

> Faktisk er der forbavsende meget der går i Danmark når vi snakker 2CV.

Hvis den er fra før '76 (mener jeg), så må du bygge pænt meget om. Bilen har
chassisramme, så karossen kan modificeres uendeligt så længe skidtet
overholder de generelle regler for indretning af biler. Som jeg ikke lige
kan huske hvad hedder, noget med forskrifter...

> Der findes en del ombygninger især til pickup, udvidet campingbil og
> cabriolet. Ligeledes findes der forbavsende mange(jeg har hørt tal op
> mod 20) 2CV'er med 4 cylindret motor og 60-70 hk.

Nemlig. Jeg har været med til at lave en af dem. Man tager en Ami Super med
1000 cc 4-cylindret GS-motor, den har kraftigere chassisramme, affjedring,
bremser og sørme også krængningsstabilisatorer !
Af med karossen og på med en 2CV. Motorhjelm og forskærme skal modificeres
for at kunne 'nå sammen' omkring den længere og bredere motor, men det er
sjovt når man er færdig. Betal ny afgift (suk) og så er det ellers ud at
have det sjovt. Jeg har prøvet at ligge i røven på en BMW 320 (vi er i
perioden før de hed 320i) med 120 i 3. gear (der var skam 4...) og så rykke
med op til godt 160. Det var endda med originalmotoren, men 55 hk til godt
600 kg er (var) heller ikke helt tosset. Med 1300-motoren var der 65 hk at
gøre med

MVH Leo

> Men alle specielle 2CV'er ejes af entusiaster der kun lufter dem til
> træf og ved særligt festlige lejligheder.

Min er så helt almindelig. Den kører året rundt og har gjort det siden 75.
Jeg har haft den siden 84. Der bliver lavet lidt rust og mekanik af og til,
men den er nem at holde kørende.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-01-06 17:41

Leo Jensen skrev:
> [...]
> 600 kg er (var) heller ikke helt tosset. Med 1300-motoren var der 65 hk at

Også smed man en Dyane motor i. Det kan man gøre uden at det kan ses. Og
så kan også de størrere BMW'er få sig en overraskelse.

--
MVH
Finn

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-01-06 19:49

Den Wed, 18 Jan 2006 17:40:57 +0100, skrev Finn Guldmann :

> Jeg har prøvet at ligge i røven på en BMW 320 (vi er i
>>
> Også smed man en Dyane motor i.

Ikke besværet værd. Når man nu alligevel skal skifte motor til noget
bedre, så var Visa udgaven af den 2-cylindrede boxer et bedre valg. Og
sammen med en AK gearkasse gav det en forrygende acceleration. 0-100
omkring de 25 sekunder(mod standard ca. 50 sek. afhængig af vindretning)

--
Kent Oldhøj

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-01-06 21:36

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
> sammen med en AK gearkasse gav det en forrygende acceleration. 0-100
> omkring de 25 sekunder(mod standard ca. 50 sek. afhængig af vindretning)

Jeg så den aldrig køre, men refereret fra ham der havde den lå han og
legede med de store. Og en acceleration på 25 sek. var ikke det han sagde.

Han yndede at ligge sig i 2. spor hvis der var en "bralderbil" i 1.
spor. Han kunne ikke så godt lege med i at sidde og gasse den op, så
kunne de jo høre at der var noget 'forkert'.

Men han kunne så hænge på dem, eller køre fra dem, i de fleste tilfælde.

Hvad der er sket med bilen ved jeg ikke. Men manden er død.

Men det var en af de galvaniserede, og det var i Århus for ca 10 år siden.

--
MVH
Finn

Fra : Armand

Dato : 18-01-06 18:40

Kent Oldhøj skrev:

> Faktisk er der forbavsende meget der går i Danmark når vi snakker 2CV.
> Der findes en del ombygninger især til pickup, udvidet campingbil og
> cabriolet.

Alt hvad der har kørt i et andet EU-land kan indregistreres herhjemme
også :-|
Til gengæld har jeg en mistanke til at man samarbejder med Skat i
tilfælde som disse, hvor der ikke er nogen forud fastsat listepris at
kalkulere værdien ud fra :-/
Man kan således blot købe en ombygget/indregistreret model i et andet
EU-land o importere + indregistrere herhjemme.
Får man fingre i et eksemplar der er mere end 35 år gammel, er Skat til
gengæld sat ud på sidelinien qua veteran-status

> Jeg har stadig en drøm om at eje en rød Hoffman cabriolet en dag.

Ryg bare på!

--
Armand.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-01-06 01:01

BJ wrote:

> Den går nok ikke i Danmark...;-(

Mja, lidt kan vi da:
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/266.page

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-01-06 17:18

> Mja, lidt kan vi da:
> http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/266.page

Nice. Sidst i 70'erne-orange. Midt i 70'erne var de mørkere, den farve havde
jeg frem til sidste store service i 1991. Fronten ser forlænget ud, er den
mon 4-cylindret, eller snyder sænkningen mit øje ??

MVH Leo

'75 2CV
'92 XJ6

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-01-06 17:42

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde jeg frem til sidste store service i 1991. Fronten ser forlænget ud,
> er den mon 4-cylindret, eller snyder sænkningen mit øje ??

Nå, jeg kunne da bare have rullet ned på siden. Visa 652 cc.

Leo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-01-06 19:53

> http://www.citrobe.org/customfronts.htm

En af min brødre, var med til at bygge en Mercedes front på sådan en 2CV,
tilbage i slutningen af 70'erne eller starten af 80'erne.
Jeg tror faktisk at jeg et eller andet sted har et par fotos af den, skal
lige prøve at finde dem ved lejlighed.

Her er lidt billeder af en anden "klassikker", som også har været under
kniven.
http://www.perbeer.dk/mbvw/mbvw.htm
Det er iøvrigt min bror, som har taget billederne sidste sommer i Jylland.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kim

Dato : 17-01-06 20:57

> [...]
> http://www.perbeer.dk/mbvw/mbvw.htm
> Det er iøvrigt min bror, som har taget billederne sidste sommer i Jylland.

helt klart 10 med pil op ..... lækre linjer i øsen.....og en flot gennemført
stil !!!!
det eneste der umiddelbart skæmmer er en "brudt linje" i taget omkring
soltaget (eller også er det vinklen i billedet) ellers havde det været en
11'er med pil op

Kim

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-06 11:26

Kim wrote:

> helt klart 10 med pil op ..... lækre linjer i øsen.....og en flot
> gennemført stil !!!!

Jeg synes nu at den ser lidt "klodset" ud
Men det er da pænt lavet/udført.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 18-01-06 18:44

Kim skrev:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

> helt klart 10 med pil op .....

Den er da ren UG - Hvilket også fremgår af nr.pladen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-01-06 22:02

> [...]
> http://www.perbeer.dk/mbvw/mbvw.htm
> Det er iøvrigt min bror, som har taget billederne sidste sommer i Jylland.

Hva' hunne!
Eksisterer den endnu?
Det er jo Sofus' boble!

Ja, grin bare, den boble fik ca. den form for ca. 20 år siden.
Så den første gang i rå tilstand, med nogle af ændringerne på.
Kan se at den har fået et par små ændringer gennem tiden

Gid jeg havde billeder af andre af hans kreationer.
Den vildeste Corvette jeg endnu har set.
Harley Chopper.
Porche 928.
+ et utal af andre sjove biler

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-06 11:27

Uffe Bærentsen wrote:

> [...]
>
> Gid jeg havde billeder af andre af hans kreationer.
> Den vildeste Corvette jeg endnu har set.

OK, det lyder spændende, er han fra DK eller hvad ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-06 22:52

> OK, det lyder spændende, er han fra DK eller hvad ?

Nope
Vaskeægte indfødt færing.
Kiggede lige, han bor stadig samme sted, som for 20 år siden.
Det er btw. i Torshavn han bor.

Hvis mine kilder er rigtige, har han dog været en hel del i sverige.

Kiggede din bror efter lakken på boblen?
Det ser for mig ud til at det stadig er perlemors lak der er på.
Se på den fra en vinkel og den har en farve,
kig så fra en anden vinkel og den har skiftet farve

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-06 14:59

Uffe Bærentsen wrote:

> Kiggede din bror efter lakken på boblen?

Tror jeg ikke.

> Det ser for mig ud til at det stadig er perlemors lak der er på.
> Se på den fra en vinkel og den har en farve,
> kig så fra en anden vinkel og den har skiftet farve

Ja det ligner godtnok perlemor.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-01-06 22:04

> [...]
> http://www.perbeer.dk/mbvw/mbvw.htm
> Det er iøvrigt min bror, som har taget billederne sidste sommer i Jylland.

Hils brormanden og sig at bileder er han bare god til, nogle virkelige
flotte skud har har taget, i modsætning til dem der er vist på 2CV kit car
siden.

MVH Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-06 11:29

Hans L. Jørgensen wrote:

> Hils brormanden og sig at bileder er han bare god til, nogle virkelige
> flotte skud har har taget, i modsætning til dem der er vist på 2CV
> kit car siden.

Ja det er faktisk nogle udemærkede billeder og når man så tager hans udstyr
i betragtning (mit ca. 5 år gamle aflagte HP kamera), så er det ganske godt
gået

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-01-06 17:16

> Ja det er faktisk nogle udemærkede billeder og når man så tager hans
> udstyr i betragtning (mit ca. 5 år gamle aflagte HP kamera), så er det
> ganske godt gået

Hvilket altså bekræfter at det mindst er ligeså meget kameraholderen der
bestemmer udfaldet ;o/

MVH Hans