hjemmeside med politiets biler :o)
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 17-01-06 07:44

www.10-20.dk

er det egentlig lovligt ???

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-01-06 08:03

"Johnny B [2000]" <SLETDETTEjohnnyb2000@gmail.com> skrev :

>www.10-20.dk

>er det egentlig lovligt ???

Flere af deres parkeringer er vist tvivlsomme.

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-01-06 08:14

Den Tue, 17 Jan 2006 07:44:03 +0100, skrev Johnny B [2000] :

> er det egentlig lovligt ???

Ja.

--
Kent Oldhøj

Fra : Møller

Dato : 17-01-06 13:35

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> Ja.

Nej, sådan må man ikke parkere

Møller

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-01-06 16:32

Den Tue, 17 Jan 2006 13:34:59 +0100, skrev Møller :

> Nej, sådan må man ikke parkere

Sålænge man er ontopic kan man parkere sit indlæg hvor man vil

--
Kent Oldhøj

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 17-01-06 10:54

Johnny B [2000] wrote:
> www.10-20.dk
>
> er det egentlig lovligt ???

Som det fremgår af http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=414244/ er der
ikke noget ulovligt i det.

Citat fra artiklen:
"Han understreger, at politiet står magtesløst, da det er fuldt lovligt
at fotografere bilerne på offentlige steder".

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Gert

Dato : 17-01-06 11:07

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Han understreger, at politiet står magtesløst, da det er fuldt lovligt
> at fotografere bilerne på offentlige steder".

politiet tøver jo heller ikke med at fotografere biler på offentlige steder
;-P

Mvh
Gert

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-01-06 11:05

"Johnny B [2000]" <SLETDETTEjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
> www.10-20.dk
>
> er det egentlig lovligt ???

Ja.

citat fra nordjyske:

---

Chefpolitiinspektør Jørn Aabye Nielsen, Aalborg Politi, bekræfter ægtheden
af billederne, men tager afstand fra hjemmesiden.

- Det er naturligvis især problematisk ved observationsopgaver, hvor det
ligger i sagens natur, at vi gerne vil være diskrete. Så det er klart, at
hvis nogen føler sig i politiets søgelys og søger oplysninger om vores
køretøjer, så er det her en nem måde at få bekræftet, hvordan vores civile
biler ser ud, siger chefpolitiinspektøren.

Han understreger, at politiet står magtesløst, da det er fuldt lovligt at
fotografere bilerne på offentlige steder.

---

Hvis man løfter næsen lidt og ser bort fra fotovognene og de "uniformerede"
politibiler, som der jo ikke sker noget ved, at folk kender, er det
problematisk at observationsbilerne bliver afsløret.

Inden der kommer 100 kommentarer ang. færdselslove og overtrædelser af
disse - tænk over, at de biler bliver ikke brugt til at knalde fartsyndere,
men narkoforbrydere og slige personer.

Er det i orden at afsløre dem ?

/Caspersen

Fra : Nygaard

Dato : 17-01-06 11:43

> Inden der kommer 100 kommentarer ang. færdselslove og overtrædelser af
> disse - tænk over, at de biler bliver ikke brugt til at knalde
> [...]
Selvfølgelig er det ikke det, og når redaktøren bag hjemmesiden er kommet
sig over den rus, som sidens uundgåelige success vil bringe ham, vågner han
forhåbentlig også op og indser det.

At afsløre "under cover køretøjer" er lige så lidt i orden, som det vil være
at offentliggøre identiteten på de politifolk, hvis arbejde og personlig
sikkerhed beror på, at de forbrydere de skal fange, ikke kender betjentenes
identitet.

- men mon ikke politiet forholder sig til dette, ved at omregistrere deres
biler inden de indsættes i en opgave hvor total annonymitet er påkrævet...

/Nygaard

Fra : Kim Persson

Dato : 17-01-06 11:59

> [...]
> biler inden de indsættes i en opgave hvor total annonymitet er påkrævet...

Det skærper jo politiet opmærksomhed mod problemet, og jeg er sikker på at
de nok skal finde en løsning
-om det så skal ende med at de leaser biler af Hertz.
Og jeg tror det ender med at politiet bliver bedre til at "sløre" dem selv.

Så hvad der umiddelbart ligner en åbenbaring og hjælp til kriminelle mv,
vil komme tilbage som en boomerang med modsatte effekt til gavn for
politiet.

//Kim

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-01-06 12:17

Den Tue, 17 Jan 2006 11:59:09 +0100, skrev Kim Persson :

> Så hvad der umiddelbart ligner en åbenbaring og hjælp til kriminelle mv,
> vil komme tilbage som en boomerang med modsatte effekt til gavn for
> politiet.

Der er intet nyt i at de kriminelle i et vist omfang kender politiets
køretøjer. Hvor meget farligere det er at vi andre osse gør det, skal
jeg ikke kunne sige.

Iøvrigt kan de anonyme køretøjer stadig have en effekt: Da jeg boede i
Helsingør havde tolderne en grøn Volvo 242 DL, som blev brugt til
razziaer m.m. Hvis den blev parkeret ved færgeterminalen, så satte det
en dæmper på den dags hashsmuglerier og sikkert også andet.

--
Kent Oldhøj

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 12:30

"Kim Persson" <5th@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> -om det så skal ende med at de leaser biler af Hertz.
> Og jeg tror det ender med at politiet bliver bedre til at "sløre" dem

Politiet har selv været ude med, at de som sådan var ligeglade med hvor
mange de "fangede", bare resultat blev at farten faldt. Og de så derfor
gerne, havde ikke noget i mod, tillod, at der blev signaleret når en kontrol
var opdaget. Men det kan være de er blevet korrekset, af hensyn til
statskassen ;).

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-01-06 14:00

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kontrol
> var opdaget. Men det kan være de er blevet korrekset, af hensyn til

Har du ikke læst resten af tråden ? Vi snakker ikke fart her...

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 14:24

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke læst resten af tråden ? Vi snakker ikke fart her...

Ok, men i dagens EB er en artikel + link til siden, sammen med et bill, af
en "fartkontrolvogn" :)).

Fra : Jan Vennike

Dato : 18-01-06 18:15

> [...]
>
> Så hvad der umiddelbart ligner en åbenbaring og hjælp til kriminelle mv,
> vil komme tilbage som en boomerang med modsatte effekt til gavn for

Men lige netop ATK bilerne er nemme at kende - syntes jeg.

For hvor mange i kongeriget danmark har råd til at køre rundt i busser a la
Caravelle på hvide plader ?? De er et meget sjældent syn

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-01-06 18:23

Jan Vennike formulated on onsdag :
> For hvor mange i kongeriget danmark har råd til at køre rundt i busser a la
> Caravelle på hvide plader ?? De er et meget sjældent syn

Det er jo nok bare gammel vane at de sætter hvide plader på - det har
alle de andre biler politiet bruger jo :)

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Leonard

Dato : 18-01-06 19:38

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Det er jo nok bare gammel vane at de sætter hvide plader på - det har
>alle de andre biler politiet bruger jo :)

Der var en frisk betjent, der netop tænkte at det var nemmere at gemme
en varevogn på gule plader, men det måtte han ikke få på. Det er noget
med at politiets nr.-plader er gratis og bilerne er uden afgift og så
kan 'systemet' ikke finde ud af politibiler med gule plader.
Ret tåbeligt system, når det besværer politiet i at udføre de opgaver,
politikerne har sat dem til.
Og her tænker jeg ikke specielt på ATK, men det kan jo være det er
nemmere at skjule en varevogn under en overvågning af andre
kriminelle.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Lars

Dato : 18-01-06 23:12

Det er noget
> med at politiets nr.-plader er gratis og bilerne er uden afgift og så
> kan 'systemet' ikke finde ud af politibiler med gule plader.

Er du sikker på det? Jeg mener at en rustvogn, der kører på hvide plader, er
registreret som på gule plader. Farveforskellen er, mig bekendt, for ikke at
støde de efterladte.

- Lars

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-01-06 23:29

Lars wrote:

> Er du sikker på det? Jeg mener at en rustvogn, der kører på hvide
> plader, er registreret som på gule plader. Farveforskellen er, mig
> bekendt, for ikke at støde de efterladte.

Korrekt.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jan Vennike

Dato : 18-01-06 19:53

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> "Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."

Nu skal politiet vel også overholde loven og man må KUN have gule plader på,
hvis varerummet er utvivl indrettet til transport.

Og hvis den er indregistreret som bus (med gule plader) må du jo ikke pille
sæderne ud.

Så de har vel ikke andet valg

Fra : Leonard

Dato : 18-01-06 20:13

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

>Og hvis den er indregistreret som bus (med gule plader) må du jo ikke pille
>sæderne ud.

Jo, hvis du er et TV-produktionsselskab, musiker, et plejehjem eller
kørestolsbruger. Det ville ikke være det store problem at tilføje
politi til den liste

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-01-06 23:31

Jan Vennike wrote:

> Men lige netop ATK bilerne er nemme at kende - syntes jeg.

Jeps, de er nemlig så fjollet indrettet, at der sidder en rød lampe og
blinker hvergang man kører forbi den

--
Mvh. Uffe Ravn
Ufotogen

Fra : Jan Vennike

Dato : 19-01-06 06:00

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Jeps, de er nemlig så fjollet indrettet, at der sidder en rød lampe og
> blinker hvergang man kører forbi den
>
> --
> Mvh. Uffe Ravn
> Ufotogen

Hmm

Jeg har set mange af dem (er nemme at kende med de hvide plade og de
firkantede felter i folien i bagruden) - men jeg har aldrig oplevet den røde
lampe

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-01-06 08:14

> Jeg har set mange af dem (er nemme at kende med de hvide plade og de
> firkantede felter i folien i bagruden) - men jeg har aldrig oplevet den
> røde lampe

Lucky You :)

Per

Fra : Jan Vennike

Dato : 19-01-06 18:14

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lucky You :)
>
> Per

Har nok mest at gøre med at jeg faktisk kun kører på landevej i sdr.
Jylland.

Og de par byer jeg passerer på vej til arbejde, har jeg luret Politiets
holdepladser

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 17:29

"Johnny B [2000]" <SLETDETTEjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
> www.10-20.dk
>
> er det egentlig lovligt ???

Kan vel være ligemeget.....hvem kan huske en tilfældig nummerplade på en
mørkeblå Ford mondeo eller peugeot.......som i forvejen lugter langt væk af
politi.
At bilerne sikkert holder hver dag ved politigården og kan identifiseres der
er så en anden sag.

Jeg har allerede glemt flere af de biler jeg har siddet og gloet på for 2
min siden

--
Tom

Fra : Henning

Dato : 17-01-06 19:01

On Tue, 17 Jan 2006 07:44:03 +0100, "Johnny B [2000]"
<SLETDETTEjohnnyb2000@gmail.com> wrote:

>www.10-20.dk

Så mangler vi bare et stykke sw, som kan styre kameraet for og bag i
din bil og kontinuerligt sammenligne nummerplader i området med denne
side

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-01-06 09:39

Tom (snabela) wrote:
> [...]
> mørkeblå Ford mondeo eller peugeot.......som i forvejen lugter langt væk af

Det ligger folk ikke ret meget mærke til når de kører bil.
Jeg kører sammen med en kollega som har en mørkeblå Peugeot 406 stc.
og det virker overhovedet ikke som om at folk tror det er politiet.
Heller ikke når vi er 2 i den.

> Jeg har allerede glemt flere af de biler jeg har siddet og gloet på for 2
> min siden

Ditto.

--

Christian

Fra : Thomas

Dato : 18-01-06 19:20

On 18 Jan 2006 00:39:07 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>Jeg kører sammen med en kollega som har en mørkeblå Peugeot 406 stc.
>og det virker overhovedet ikke som om at folk tror det er politiet.

Hvorfor skulle man også tro det, når det jo ikke tager mange sekunder
at spotte en rigtig civil politibil, hvis man ved hvad man skal kigge
efter.

/Thomas