Volvo 850 2,5 GLE stc. - erfaringer søges
Fra : Christian N.

Dato : 16-01-06 22:02

Har kig på en brugt udgave fra 1995 med lidt over 200k på klokken.

Hvilke særheder har denne model som brugt ?

Mvh Christian

Fra : KASO

Dato : 17-01-06 18:31

"Christian N." <bmw@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> Har kig på en brugt udgave fra 1995 med lidt over 200k på klokken.
>
> Hvilke særheder har denne model som brugt ?

En voldsom trang til at søge ud på markerne når det er pløjetid....

Fra : Christian N.

Dato : 17-01-06 20:10

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> En voldsom trang til at søge ud på markerne når det er pløjetid....

Det er vel ikke bilens skyld du havnede på marken ? ;)

Andre brugbare kommentarer ?

Fra : KASO

Dato : 21-01-06 12:35

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel ikke bilens skyld du havnede på marken ? ;)

Nu kører jeg heldigvis ikke i landbrugsredskaber

> Andre brugbare kommentarer ?

Betyder dét, at du anså min kommentar for brugbar?
(Sorry - jeg kune ikke dy mig!)

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 17-01-06 22:08

"Christian N." <bmw@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> Har kig på en brugt udgave fra 1995 med lidt over 200k på klokken.
>
> Hvilke særheder har denne model som brugt ?

Den har været oppe et par gange tidligere,
Jeg tror ikke at der blev konstateret nogle graverende fejl.
Det er Volvo's først forhjuls trækker, men særdeles vellykket, Du ved at der
blev face liftet i 95 m. bla. 5 huls fælge, ny front, og en del små ting.
Er det en 10 el. 20 ventilet motor 140 el. 170 Hk ?

Undgå 2.0 på 126hk den er i underkanten

Kig efter:
Olie læk imellem motor/gearkasse.
Bøsninger i bagtøj.
Tjek Driv aksler.
Rust bør der ikke findes noget af.
Tjek at tandrem er skiftet.
Hvis der er aircon så tjek at det virker.
Ekstraudstyr.

Kig iøvrigt på
http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/brugtebiler/pdf/VO_850.pdf
http://www.fdm.dk/motor/pdf/09-2002/68.pdf
http://www.volvoclub.org.uk
News:alt.autos.volvo

http://www.volvoentusiasterne.dk

Fra : Christian N.

Dato : 29-01-06 13:53

"Peter A. Jensen" <peterDUR-IKKE@danmark.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Rust bør der ikke findes noget af.
> Tjek at tandrem er skiftet.
> Hvis der er aircon så tjek at det virker.

Hvad med en 940 serie ? Har kig på en Tdi fra 10/94.
Jeg går ud fra det er nogle af de samme ting der kunne gøre sig gældende...
Kan man forvente en lige så slidstærk motor som 2,4 benzin ?

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 05-02-06 20:26

Jeg ville også kigge på den i diesel udgaven.
Jeg har en sådan fra 1996 med audi 2.5 TDI motor på 140 hk som
nu har kørt 250 tkm. Den er meget driftsstabil og kører 15 - 18 km
på en liter diesel.

/Per

Fra : Peter Frost

Dato : 05-02-06 21:16

En 850'er er på stortset alle punkter en helt anden bil, 940'eren
bygger på den gamle 740 teknologi. Teknikken i 940 er i pincipperne
meget gammel, hvor 850'eren er ny udvikling.

Har kørt både i 940 og 850, og ville aldrig være i tvivl, 850 er
eneste rigtige valg. Det er en utrolig drift sikker bil, og umådelig
dejlige køre egenskaber. 850 er min næste bil...

Med Venlig Hilsen
Peter Frost