|
| Golf IV , 1.8 1998 Fra : Jørgen Lehnemann |
Dato : 16-01-06 20:44 |
|
Jeg påtænker at købe ovennævnte Golf.
Jeg kan godt tænke mig at læse en prøvekørsel af denne model. Mon det
kan tænkes, den har været bragt i et motormagasin eller måske FDM's
blad?
Hvis nogen af jer kender til en prøvekørsel af Golf IV, 1.8 1998, vil
det være super.Måske har den været bragt i slutningen 1997.
Jeg kan så efterfølgende låne den på biblioteket.
Hilsen
Jørgen
| |
J.L. (16-01-2006)
| Kommentar Fra : J.L. |
Dato : 16-01-06 21:16 |
|
"Jørgen Lehnemann" <prenslev-lehnemann@mail.dk> wrote in message
news:11374408750.91770657485268@dtext.news.tele.dk...
> Jeg påtænker at købe ovennævnte Golf.
> Jeg kan godt tænke mig at læse en prøvekørsel af denne model. Mon det
> kan tænkes, den har været bragt i et motormagasin eller måske FDM's
> blad?
> Hvis nogen af jer kender til en prøvekørsel af Golf IV, 1.8 1998, vil
> det være super.Måske har den været bragt i slutningen 1997.
> Jeg kan så efterfølgende låne den på biblioteket.
> Hilsen
> Jørgen
You've got mail !!
Der er en test i MOTOR 9/98
Mvh J.L
| |
Jørgen Lehnemann (16-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen Lehnemann |
Dato : 16-01-06 22:34 |
|
>
>You've got mail !!
>
>Der er en test i MOTOR 9/98
>
>Mvh J.L
Tak for testen. Meget positiv bortset fra det med støjen - lidt
ærgeligt. Hører andetsteds fra at motoren i andre modeller ikke
har det problem.
Hilsen
Jørgen
| |
Carsten Hjorth (16-01-2006)
| Kommentar Fra : Carsten Hjorth |
Dato : 16-01-06 22:52 |
|
"Jørgen Lehnemann" <prenslev-lehnemann@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:11374474440.716014959218423@dtext.news.tele.dk...
>
>>
>>You've got mail !!
>>
>>Der er en test i MOTOR 9/98
>>
>>Mvh J.L
> Tak for testen. Meget positiv bortset fra det med støjen - lidt
> ærgeligt. Hører andetsteds fra at motoren i andre modeller ikke
> har det problem.
> Hilsen
> Jørgen
Det er korrekt, den motor er udviklet af Audi til at ligge på langs, da den
blev lagt på tværs i A3/Golf/Octavia mm, gik det ikke så godt, den ydede
ikke hvad den skulle og støjede, det må skyldes udstødningsmanifolden, da
den samme motor med turbo kører helt fint.
Men det er en dejlig motor med en sund lyd.
/Carsten
| |
ct (16-01-2006)
| Kommentar Fra : ct |
Dato : 16-01-06 23:41 |
|
lækker bil, kørte sådan en svend paris-retur da den var ny (udlejningsbil).
Bemærkede intet negativt ved den dengang. Købte senere selv en TDI som jeg
havde et par år, og var overvejende rigtigt godt tilfreds med.
claus
"Carsten Hjorth" <carstenfjernhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43cc157f$0$12400$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Jørgen Lehnemann" <prenslev-lehnemann@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:11374474440.716014959218423@dtext.news.tele.dk...
>>
>>>
>>>You've got mail !!
>>>
>>>Der er en test i MOTOR 9/98
>>>
>>>Mvh J.L
>> Tak for testen. Meget positiv bortset fra det med støjen - lidt
>> ærgeligt. Hører andetsteds fra at motoren i andre modeller ikke
>> har det problem.
>> Hilsen
>> Jørgen
> Det er korrekt, den motor er udviklet af Audi til at ligge på langs, da
> den blev lagt på tværs i A3/Golf/Octavia mm, gik det ikke så godt, den
> ydede ikke hvad den skulle og støjede, det må skyldes
> udstødningsmanifolden, da den samme motor med turbo kører helt fint.
> Men det er en dejlig motor med en sund lyd.
>
> /Carsten
>
| |
Ukendt (17-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-01-06 09:42 |
|
"Jørgen Lehnemann" <prenslev-lehnemann@mail.dk> skrev i en meddelelse
.. Meget positiv bortset fra det med støjen - lidt
> ærgeligt. Hører andetsteds fra at motoren i andre modeller ikke
> har det problem.
Det er en meget stabil motor uden de stor "unoder". Prøv om det er
generende, nogen siger det ikke er så slemt, og kommer an på "øret som
høre". Jeg har dæmpet min Octavia, så der er mere vind end motorstøj.
| |
Jørgen Lehnemann (17-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen Lehnemann |
Dato : 17-01-06 01:03 |
|
Tak for de gode meldinger.
Det lader til at være en fin bil.
Jeg har fået henvist en FDM testjournal, som også giver den fin
omtale på nær støjen ved visse omdrejninger.
Dog savner jeg specifikationer på vognen. Har nogen af jer
kendskab til hvor jeg - udover instruktionsbogen - kan finde dem?
| |
Jan W Nielsen (17-01-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 17-01-06 07:32 |
|
> Dog savner jeg specifikationer på vognen.
Værsgo':
VW Golf 1,8 1998
Konstruktionsland :
D
Oprindelig nypris :
210.541 kr.
Karrosseritype :
Hatch
Antal døre :
3
Brændstoftype :
B
Geartype :
Man.
Bagagevolumen bag bagsæde :
330 liter
Bagagevolumen med nedfældet bagsæde :
1184 liter
Længde :
415 cm
Bredde :
174 cm
Højde :
144 cm
Vendediameter :
10,9 m
Egenvægt :
1225 kg
Påhængsvægt uden påløbsbremse :
600 kg
Påhængsvægt med påløbsbremse :
1200 kg
Acceleration 0-100 km/t :
9,9 s
Tophastighed :
201 km/t
Antal cylindre :
4
Slagvolumen :
1.780 ccm
Effekt :
125 HK
Drejningsmoment :
170 NM
Brændstofforbrug (gns.) :
12,0 km/l
--
/Jan W Nielsen
| |
|
|