Deltage i dakar ?
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 22:57

Hejsa Alle

Er der nogle der ved hvilke krav der er for at deltage i et dakar løb ?
Skal man betale noget for det ?

Er der nogle der ved noget ?

ps. er X-postet i DFB og DFM..

Mvh
Morten

Fra : NS

Dato : 15-01-06 23:08

Juel skrev:
> Hejsa Alle
>
> Er der nogle der ved hvilke krav der er for at deltage i et dakar løb ?
> [...]

Det koster i hvert fald et deltagergebyr på xx.xxx kr.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 23:18

> Det koster i hvert fald et deltagergebyr på xx.xxx kr.

Er det bare et tilfældigt gæt ?? eller har du noget virkeligt at backe det
op med ??

Mvh
Morten

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 15-01-06 23:34

On Sun, 15 Jan 2006 23:18:00 +0100, "Juel" <x> wrote:

>Er det bare et tilfældigt gæt ?? eller har du noget virkeligt at backe det
>op med ??

Jeg var til et foredrag med dem der var serviceteam for Ivan
Reetz-Tott i 2005 og jeg mener de sagde at det kostede 100.000 Euro i
deltagergebyr for 2 deltagere og 3 servicefolk. Det dækkede så mad,
forsikring, lægehjælp m.m.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 16-01-06 00:04

On Sun, 15 Jan 2006 23:33:48 +0100, Morten From Søndergaard
<from@nospam.dk> wrote:

> [...]
>Reetz-Tott i 2005 og jeg mener de sagde at det kostede 100.000 Euro i
>deltagergebyr for 2 deltagere og 3 servicefolk. Det dækkede så mad,

Det ser ud til at jeg huskede forkert, hvis jeg kan tyde den her side
http://www.dakar.com/2006/presentation/fr/r3_tarifs_02.html rigtigt
koster det 10.000 Euro pr mand + 2800 Euro for en bil.

Man kan tydeligt se at løbet bliver afviklet af Franskmænd, mange
oplysninger står kun på fransk.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : NS

Dato : 15-01-06 23:42

Juel skrev:

> Er det bare et tilfældigt gæt ?? eller har du noget virkeligt at backe det
> op med ??

Jeg kender ikke det præcise beløb, men det er
dyrt. Der er vist en anden der har skrevet noget
mere præcist.

NS

Fra : Møller

Dato : 15-01-06 23:28

"Juel" <x> wrote in message
> Hejsa Alle
>
> Er der nogle der ved hvilke krav der er for at deltage i et dakar løb ?
> [...]

Prøv at tag en tur ind over:

www.dasu.dk
http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/1500/r1_sportifs.html her er der
flere regulativs.
Der står bla.
2.8 CREW: A crew is made up of a maximum of three persons on
board each vehicle. All members of the crew will be nominated as
driver and co-driver(s) and may drive during the Event. They must
hold an FIA driver's competition licence for the current year, which
is valid for the Event.

Og det tolker jeg som, at man som minimum skal have international
Rallylicence udstedt af DASU, hvad du skal kunne for at få det kan du læse
hos DASU, normalt tager det et par år!
www.fia.com

God tur, vi glæder os til at se dig deltage, prøv at start med 4-hjulet mc
BOMBARDIER DS 650, de ser hyggelige ud
http://www.bombardier-atv.com/

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-06 08:30

> Prøv at tag en tur ind over:
>
> www.dasu.dk
> http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/1500/r1_sportifs.html her er der
> flere regulativs.

ok, vil jeg kigge lidt på..

> God tur, vi glæder os til at se dig deltage, prøv at start med 4-hjulet mc
> BOMBARDIER DS 650, de ser hyggelige ud
> http://www.bombardier-atv.com/

Det var mere for at se om det var økonomisk muligt.. Og ja det skulle
bestemt være på en quart hvis jeg skulle derned.. kunne være en fed
oplevelse..

Mvh
Morten

Fra : Thomas J.

Dato : 16-01-06 09:00

Den Sun, 15 Jan 2006 23:28:15 +0100 sendte "Møller"
<eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> følgende røgsignaler:

>Og det tolker jeg som, at man som minimum skal have international
>Rallylicence udstedt af DASU, hvad du skal kunne for at få det kan du læse
>hos DASU, normalt tager det et par år!
>www.fia.com

Du har ikke den store tiltro til dine meddebatørers læsefærdigheder,
hva' ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : Niels Pein

Dato : 15-01-06 23:31

"Juel" skrev ...

> Er der nogle der ved hvilke krav der er for at deltage i et dakar løb ?

Marc Dullum og Nicolai Moltke-Leth har begge været med. Hvis du ikke selv
kan finde en kontakt til dem, så skriv igen, så kan jeg se hvad jeg kan
grave frem fra gemmerne.

> Skal man betale noget for det ?

Ja.

> Er der nogle der ved noget ?

Ja.

--
Mvh. Niels Pein

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-06 08:55

hmm kan se at det er noget dyrere end jeg troede 10KEuro for at deltage og
så en 13-15Keuro for en quad... så 200.000 kan nok ikke gøre det samlet..
man skulle eje et hus man kunne belåne lidt.. :o/

Mvh
Morten