Hvad skal dæktrykket være?
Fra : Andreas Hansen

Dato : 15-01-06 16:51

Hej alle

Jeg er den heldige ejer af en (ny), brugt Ford Escort fra '96. Nu er der
desværre ingen manual med til bilen, så jeg ved ikke rigtig hvad dæktrykket
skal være i dækkene. Jeg kan heller ikke finde nogle steder på bilen hvor
det står. (Jeg har før set på andre biler at det stod på indersiden af
tankdækslet). Er der nogle af jer, der kan fortælle hvad det skal være?

Er der ikke også en af Jer der kan anbefale et godt sted at få lavet en
undervognsbehandling? Enten i Hillerød eller i nærheden af Islevdalsvej i
Rødovre.

Håber I kan hjælpe.

MVH

Andreas Hansen

Fra : Møller

Dato : 15-01-06 17:46

"Andreas Hansen" <groggy@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der ikke også en af Jer der kan anbefale et godt sted at få lavet en
> undervognsbehandling? Enten i Hillerød eller i nærheden af Islevdalsvej i

1 dæktryk aner det ikke men prøv med 32 psi og tag hen på en tankstation,
hvor de har listerne.
2. Rødovre Anti-Rust Center Hvidsværmervej 158. 44 53 08 06

De kan lave en TV-inspektion før og efter, så tag evt. forbi og snak med
dem.

Møller

Fra : Armand

Dato : 15-01-06 22:24

Andreas Hansen skrev:

> [...]
> skal være i dækkene. Jeg kan heller ikke finde nogle steder på bilen hvor
> det står. (Jeg har før set på andre biler at det stod på indersiden af

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Sæt dig i førersædet med åben dør!
Lige bag din venstre albue på indersiden af dørstolpen, plejer der at
sidde en mærkat med dæktryk!

--
Armand
(lorte news.worldonline der ikke lader "små svar komme igennem uden 10

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-01-06 00:20

Hej!

Armand wrote:

> Sæt dig i førersædet med åben dør!
> Lige bag din venstre albue på indersiden af dørstolpen, plejer der at
> sidde en mærkat med dæktryk!

Det ville have været for nemt (læs: det gør der ihvertfald ikke i min Escort '96)!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-01-06 00:19

Hej!

Andreas Hansen wrote:

> [...]
> det står. (Jeg har før set på andre biler at det stod på indersiden af
> tankdækslet). Er der nogle af jer, der kan fortælle hvad det skal være?

Normalt bruger jeg ca. 2.2-2.4 bar i mine dæk og det virker fint på min '96
Escort. Det gælder både vintersutterne (175/70R13) og sommer-aluerne (185/65R14).

Der er også angivet nogle dæktryk i manualen, men jeg kan godt li' at have lidt
mere luft i - især når jeg kører rundt med mine tunge venner og jeg gider ikke
fylde mere luft i hver gang det sker :)

> Er der ikke også en af Jer der kan anbefale et godt sted at få lavet en
> undervognsbehandling? Enten i Hillerød eller i nærheden af Islevdalsvej i
> Rødovre.

Tja, jeg bruger Dinitrol-centeret på Mesterlodden ved Ikea Gentofte. Sørg bare
for at vælge et som er med i FDMs testordning. De falder nemlig ud hvis
rutine-kontrollen dumper dem.

--
Mvh, Kim Voss Schrader