Tomgangshastighed ?
Fra : Knud Nielsen

Dato : 15-01-06 14:39

Hej
Jeg har en Toyota AvensisVerso Diesel årg 01. Lige sammenlignet
dieselforbrug og sidste år samme tid lå den på 15,5 km/ltr nu ligger den på
14,0km/ltr tænkte på om brændstofsystemet eller hvad skal justeres ?

Jeg synes den lyder lidt højt i motoromgangsstøjen

Hvad skal tjekkes og hvad skal udmåles ?

vh Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-01-06 14:47

"Knud Nielsen" <Knud@Nielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på
> 14,0km/ltr tænkte på om brændstofsystemet eller hvad skal justeres ?

Kører I de samme ture som sidste år? Samme hastighed? Samme gear de samme
steder? Samme person?

Der skal ikke meget til at give forskelle i ovennævnte størrelse ... 10 km
hurtigere og du ses med det samme på forbruget.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jakob

Dato : 15-01-06 15:34

små ændringer i kørselsmønstret kan give betydelige udsving. 1,5 km kortere
på litteren er meget normalt ved ændret kørselsmønster.
Jakob

Fra : Armand

Dato : 15-01-06 17:02

Knud Nielsen skrev:
> [...]
> dieselforbrug og sidste år samme tid lå den på 15,5 km/ltr nu ligger den på
> 14,0km/ltr tænkte på om brændstofsystemet eller hvad skal justeres ?

Koldkørsel med diesel rykker på forbruget!
Sidste år havde vi varmerekord i januar: 15°c - Mon ikke forskellen til
de p.t. værende temperaturer er det der gør forskellen??
Hvor lange ture kører du, og lægger du selv mærke til om/hvornår motoren
er driftsvarm?
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

--
Armand.

Fra : Knud Nielsen

Dato : 15-01-06 17:27

> [...]
> p.t. værende temperaturer er det der gør forskellen??
> Hvor lange ture kører du, og lægger du selv mærke til om/hvornår motoren
Jeg kører de nøjagtige ture og altid varm motor, bor langt ude på landet -
okay varmerekord januar 15°c "må være forskellen"
Tak for hurtige svar
vh Knud