Den går ikke skattebasse.
Fra : BJ

Dato : 13-01-06 22:08

En noget uheldig parkering, fik potten til at forsvinde, desværre nåede
Falck det ikke for ham:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3493228/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Juul

Dato : 13-01-06 22:46

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
> En noget uheldig parkering, fik potten til at forsvinde, desværre nåede
> Falck det ikke for ham:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3493228/

Det må gå under betegnelsen "sensationsjournalistik når det er dårligst"...

Fuldstændig overflødigt at vide imo!

VH Juul

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 23:10

"Juul" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fuldstændig overflødigt at vide imo!

Er det nu også det..?

Skal vi ikke vide, dem der fortæller os, hvordan vi skal leve vort liv samt
ved lovgivning fastsætter rammerne, har problemer med selv at forstå og
efterleve det..?

Man fristes her efter julen er vel overstået, til at kalde det omvendt
næstekærlighed..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Juul

Dato : 13-01-06 23:21

> [...]
samt
> ved lovgivning fastsætter rammerne, har problemer med selv at forstå og

Det lyder som om han har slået en ihjel!

VH Juul

Fra : Kent Friis

Dato : 14-01-06 15:30

Den Fri, 13 Jan 2006 23:21:21 +0100 skrev Juul:

> samt
>
> Det lyder som om han har slået en ihjel!

Siden hvornår er det det eneste politikerne vil bestemme om vi må?

Mvh
Kent

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-01-06 23:40

BJ wrote:
> En noget uheldig parkering, fik potten til at forsvinde, desværre
> nåede Falck det ikke for ham:

Ikke langt fra hvor jeg bor, bor der en ex-minister.
Dengang han var minister, blev alt hvad der hed parkeringsregler i nærheden
af hans hus sat ud af kraft, når det passede ham og hans gæster.
Bilerne blev bare smidt hulter til bulter uden hensyntagen til den øvrige
trafik overhovedet.
Jeg tror at de betragter sig selv som lidt hævet over loven, når det handler
om parkering

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Juul

Dato : 13-01-06 23:44

> Jeg tror at de betragter sig selv som lidt hævet over loven, når det
handler
> om parkering

Det er ikke bare dem - det gør jeg også! For et par måneder siden kostede 2
hotdogs mig 350 SEK stykket (for ikke at tale om 10 L tiltrængt benzin i
torsdags - leveret i en skov til 100 SEK/L :)

Parkeringsbøden har jeg dog ikke betalt... Det er parkeringsvagterne der
føler sig hævet over loven her plus folk der ikke har så forfærdelig meget
at gå op i.

Der er én undtagelse - og det er hvis man forhindrer udrykningskørsel med
sin hjernedøde parkering - men det er sgu svært!

VH Juul

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-01-06 23:46

Juul wrote:

> [...]
>
> Der er én undtagelse - og det er hvis man forhindrer udrykningskørsel
> med sin hjernedøde parkering - men det er sgu svært!

Jeg synes nu, lige som BJ, at de folkevalgte bør gå for, med et godt
eksempel.
Hvis ikke de gør det, hvordan kan de så forvente at vi skal gøre det

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-01-06 00:16

> Hvis ikke de gør det, hvordan kan de så forvente at vi skal gøre det

Vi skal ikke noget som helst, men bare betale ved "kasse 1", det er moralen
;).

Fra : Juul

Dato : 14-01-06 10:51

> Jeg synes nu, lige som BJ, at de folkevalgte bør gå for, med et godt
> eksempel.
> Hvis ikke de gør det, hvordan kan de så forvente at vi skal gøre det

I har selvfølgelig helt ret. Jeg synes bare man skal se lidt nuanceret på
det. Det er ikke en voldsom forbrydelse han har begået. Manden har måske
været stresset eller lignende - en gang imellem gør man dumme ting under
pres! Det vigtigste er at man erkender det bagefter - og det har han gjort.

Jeg tror ikke man kommer til at høre meget mere om den sag - og jeg synes
stadigvæk den er lidt opblæst. Hvis manden ellers er dygtig til det han
laver (aner jeg ikke) så bør det ikke få nogen som helst konsekvenser.

Og ellers kan vælgerne i et ægte demokrati jo altid lade være med at vælge
ham.

VH Juul

Fra : BJ

Dato : 14-01-06 13:00

"Juul" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og ellers kan vælgerne i et ægte demokrati jo altid lade være med at vælge
> ham.

Det er en sandhed med modifikation.

Stemmer du på partiet, er dette, der sætter dagsordenen og bestemmer hvem af
dets medlemmer som "kommer ind".

Vi har ikke _ægte_ demokrati..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 14-01-06 18:27

> [...]
>
> Det er en sandhed med modifikation.
>
> Stemmer du på partiet, er dette, der sætter dagsordenen og bestemmer hvem

JB og alle andre glemmer, at vi aldrig vælger ministre, i teorien er det
vist kun Statsministeren man tager blandt folketingsmedlemmer

Man har jo en dronningerunde, hvor de enkelte partier peger på en person der
kan forsøge at danne regering. Og jeg mener, at denne person ikke behøver at
være MF'er

Og det står personen frit for, hvem han vil have ind i regeringen, og hvem
der skal være minister for hvad.
Jet tror, at der ofte er ikke folketingsmedlemmer der er ministre.
Hæng mig ikke lige med det samme, for jeg ved ikke om der er nogen/le i
nuværende regering, hvis ikke, så er det sikkert som det plejer at være:
En minister der ikke er MF stiller op til næste valg og bliver næsten pr.
automatik valgt ind af vælgerne.

/Møller

Fra : Juul

Dato : 14-01-06 19:02

> [...]
> En minister der ikke er MF stiller op til næste valg og bliver næsten pr.

Jamen det er da fuldstændig korrekt. I gymnasiet for et par år siden havde
jeg en dansklærer der på det nærmeste løb ud af klasseværelset under en
lektion for at blive kirkeminister.

Men stadigvæk virker demokratiet inddirekte - for statsministeren får nok
ikke skidestor opbakning og stemmer hvis han har rockere og andre kriminelle
siddende som ministre.

Det er I vel et bevis på (og mig selv med når man fraregner bagatelgrænsen)!

Iøvrigt et OT spørgsmål: Har en minister stemmeret i folketinget eller er
han bare "politisk chef" i det pågældende ministerie der skal gennemføre de
love som hans parti har stemt igennem?

VH Juul

Fra : Møller

Dato : 14-01-06 19:43

"Juul" <crap@hellhole.com> wrote in message

> [...]
> han bare "politisk chef" i det pågældende ministerie der skal gennemføre

Der kun 179 stemmeberettigede i folketinget, og det er de folkevalgte.

Møller

Fra : BJ

Dato : 14-01-06 19:50

"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der kun 179 stemmeberettigede i folketinget, og det er de folkevalgte.

Hvis man endda kan kalde den overvejende del det.

Langt de fleste er jo blot tro partisoldater som for god og tro tjeneste,
har fået tildelt mandatpladserne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 14-01-06 20:03

> [...]
>
> Hvis man endda kan kalde den overvejende del det.
>
> Langt de fleste er jo blot tro partisoldater som for god og tro tjeneste,

Igen kan jeg kun give dig ret.

Prøv selv at se hvor mange af de 179 personer du kan huske navn og hovedet
på, eller hvad de står for.

Nej vel du kom nok ikke op på 50%, jeg gjorde i hvert fald ikke, langt fra.
Så det må da, om noget, kunne kaldes for stemmekvæg vi har der inde på
borgen

Bare jeg nu ikke får en sag på halsen fra dyrenes beskyttelse.

Må men hvis nogle skal have frisket deres hukommelse op:
http://folketinget.dk/?/samling/20051/MENU/00000004.htm

Møller

Fra : BJ

Dato : 15-01-06 02:06

"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> fra.
> Så det må da, om noget, kunne kaldes for stemmekvæg vi har der inde på

Du har helt i ovennævnte.

> Bare jeg nu ikke får en sag på halsen fra dyrenes beskyttelse.

Mon dog ..

> Må men hvis nogle skal have frisket deres hukommelse op:
> http://folketinget.dk/?/samling/20051/MENU/00000004.htm

Der er jo der vor elskede demokratur har sit højsæde.

Lidt helsebringende links omkrig nævnte:

http://www.ni-fam.dk/get2net/PartiDemokratur/index.htm

http://www.demokratiet.dk/gpage6.html

Jeg forventer naturligvis ikke alle kan se det morsomme..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 15-01-06 16:50

> [...]
>
> http://www.demokratiet.dk/gpage6.html
>
> Jeg forventer naturligvis ikke alle kan se det morsomme..

Det er nok svært at ændre, så længe de opstillede:
1. oftest er være medlem af et parti
2. er opstillet af en valgkreds
3. valgkredsen har et begrænset antal emner, der kommer fra toppen, eller
skal være godkend af toppen, folkeregisteradresse, kan jo skiftes fra dag
til dag ser vi jo gang på gang.

Løsgængere som Jacob Haugaard ses yders sjældent.

De fleste andre er som sagt "stemmekvæg" man har at stemme som partiledelsen
siger, ellers er det ud. (Demokratur) ( kommer af kreatur = stemmekvæg)
Hvordan var det ikke med Erhard Jacobsen (fred være med ham) løb han ikke
tør for benzin på Hareskovvejen og væltede sin egen regering. Ikke populært,
men så fik vi jo en ny CD. De der CD'er er vist ikke så holdbare i længden,
vi skal tilbage til magnetstrimler eller stentavler

Møller

Fra : BJ

Dato : 15-01-06 17:12

"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> (Demokratur) ( kommer af kreatur = stemmekvæg)

Nope, det kommer af en sammentrækning af 'demokrati' og 'diktatur'.

Sådan en slags oplyst diktatur med ret til at brokke sig uden risiko for at
blive skudt, myrdet, brændt med afsluttende hængning ved daggry..

PS: For at opnå stort set samme virkning, anvendes i vor tid meget mere
raffinerede metoder. Vi er vel civiliserede mennesker.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 15-01-06 17:40

> [...]
>
> PS: For at opnå stort set samme virkning, anvendes i vor tid meget mere
> raffinerede metoder. Vi er vel civiliserede mennesker.

I know, men jeg syntes den anden var for oplagt

Møller

Billede på acceptabelt stemmekvæg: se dk.binaer.motor ?

Fra : BJ

Dato : 15-01-06 17:43

"Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I know, men jeg syntes den anden var for oplagt

Bestemt..

> Billede på acceptabelt stemmekvæg: se dk.binaer.motor ?

Á kigger.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 23:54

> En noget uheldig parkering, fik potten til at forsvinde, desværre nåede
> Falck det ikke for ham:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3493228/
>
> --
Skovl, går den så går den, også for en ex. :(.