|
| Den Nye Honda Civic - kort prøvetur Fra : Lars Jensen |
Dato : 13-01-06 21:04 |
|
Hej alle
Kan ikke lige se at andre har skrevet om den nye Civic, så jeg vil da
lige skrive kort om min lille, lige så korte, prøvetur.
Ansporet af de temmelig opstemte testere fra diverse engelske
tv-bilmagasiner, altså TopGear og Fifth Gear, ville jeg lige checke den
nye Civic ud "live".
Den ser jo temmelig fræk ud - nogen vil måske sige mere speciel, end
køn, men jeg kan godt lide den. Lidt noget andet end min Mazda 6.
Mit første indtryk var faktisk at den så lidt mere buttet ud live, end
på tv - underligt når tv normalt smider 10 kg på ens vægt (iflg.
kvinder!) :)
Ret sporty med sit "alulook" tankdæksel, og med alu-pedaler i kabinen.
Fræk med dobbelt udstødningen, i sit trekantede design, og fræk med en
lille hækspoiler osv...
Bilen var en 1,8L med 140Hk, og den kommer kun med den motorstørrelse i
benzin, og så en 2,2L disel, som jeg faktisk også gerne vil prøve.
Nå, nøglerne blev fundet frem af "sælgeren" (det kommer jeg tilbage
til), og min kammerat og jeg satte os ud i vognen, med mig som fører til
at starte med.
Jeg satte nøglen i, og drejede - hm, men hov - kun 2 "hak", og ikke
nogen ignition - og jeg mente godt jeg kunne huske fra tv, at den havde
det der nymodens med en "start knap". Min kammerat mente dog at jeg
måtte tage fejl, men nej - en stor rød "Start Engine" knap, som man ikke
skulle tro man kunne overse, men det kunne jeg :) - og det er sgu lidt
for "poppet" i en Honda Civic 1,8L
Nå, bilen blev startet, og vi trillede ud fra forhandleren.
Det første vi bemærkede var, at Honda må have set lidt for meget
StarTrek!! Er du gal et instrumentpanel, og er du gal hvor mange
forskellige knapper rundt om førepladsen!
Speedometer, omdrejningstæller og triptæller er et kapitel for sig!
Opdelt i 2 "lag", med digitalt speedometer oppe i forruden, dernæst
noget omdrejningstæller og eco-meter ting, og midten en triptæller og
info-ting, som har flere "displays" også - forvirrende, og noget man
skal vænne sig til tror jeg! Radioen sidder i midterkonsollen, okay
placeret.
Det næste vi bemærkede var, at der var godt med plads i den vertikale
retning, altså masse af "højde til loftet", men at vi ellers synes det
var lidt "intimt", altså ikke for meget plads i bredden (vi er dog
heller ikke små mennesker nogen af os). Vi fandt egentlig også at vi sad
lidt højt. Faktisk synes jeg at der var lidt SUV over det - man sad i
hvert tilfælde for højt til at jeg synes det var særlig "sportsligt",
hvad resten af bilen ellers forsøger at give indtryk af.
Bilen føltes lidt levende - altså kontant, et lille ryk i rattet, udslag
med hjulene. Okay måske, tænker jeg, men lidt for meget for min smag.
Jeg havde lidt svært ved på så kort en tur (de havde glemt at fylde
benzin på den (: ) - at vænne mig til koblingspunktet, og havde heller
ikke rigtig feel med speederen. Måske havde jeg tunge fødder, men jeg
synes ikke det heller føltes særligt sportsligt. Optræk kunne vi ikke
rigtig prøve, da vi ikke ville holde ind og selv fylde benzin på til en
længere tur på noget hovedvej eller motorvej, men det vi prøvede var
ikke "hold da fast den accelerer godt nok"-oplevelsen. Synd at den ikke
kommer i en 2,5L benzin f.eks. Gearet føltes okay, men vandringen lidt lang.
Vi checkede da vi steg ud lige bagagepladsen, og bagsæderne. Masser af
plads på bagsæderne, og igen god højde. Bagagerumsplads synes jeg dog
ikke der var meget af - jeg ville få problemer med at have både min og
kammeraters vogne + bags med til golf :) (der kan være 2 vogne + bags i
Mazda'en, og stadig have plads!)
I starten skrev jeg at vi fik nøglerne af "sælgeren", men jeg var
faktisk overrasket over hvor lidt interesseret han var i at sælge sine
biler. Han var ikke særlig informativ, og kunne ikke huske så meget om
bilen. Okay, den er ny, men hvis jeg som sælger har fået et nyt produkt,
ville jeg godt nok sætte mig ind i det...
Nå, når engang 2,2 Disel kommer, så skal den også prøves - men jeg tror
ikke Mazda 6'eren skal udskiftes endnu...
Lars B
| |
Kim Kristensen (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 13-01-06 22:11 |
|
"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
news:43c80816$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej alle
>
> Kan ikke lige se at andre har skrevet om den nye Civic, så jeg vil da
> lige skrive kort om min lille, lige så korte, prøvetur.
>
> Ansporet af de temmelig opstemte testere fra diverse engelske
> tv-bilmagasiner, altså TopGear og Fifth Gear, ville jeg lige checke den
> nye Civic ud "live".
>
> Den ser jo temmelig fræk ud - nogen vil måske sige mere speciel, end
> køn, men jeg kan godt lide den. Lidt noget andet end min Mazda 6.
>
> Mit første indtryk var faktisk at den så lidt mere buttet ud live, end
> på tv - underligt når tv normalt smider 10 kg på ens vægt (iflg.
> kvinder!) :)
>
> Ret sporty med sit "alulook" tankdæksel, og med alu-pedaler i kabinen.
> Fræk med dobbelt udstødningen, i sit trekantede design, og fræk med en
> lille hækspoiler osv...
>
> Bilen var en 1,8L med 140Hk, og den kommer kun med den motorstørrelse i
> benzin, og så en 2,2L disel, som jeg faktisk også gerne vil prøve.
>
> Nå, nøglerne blev fundet frem af "sælgeren" (det kommer jeg tilbage
> til), og min kammerat og jeg satte os ud i vognen, med mig som fører til
> at starte med.
>
> Jeg satte nøglen i, og drejede - hm, men hov - kun 2 "hak", og ikke
> nogen ignition - og jeg mente godt jeg kunne huske fra tv, at den havde
> det der nymodens med en "start knap". Min kammerat mente dog at jeg
> måtte tage fejl, men nej - en stor rød "Start Engine" knap, som man ikke
> skulle tro man kunne overse, men det kunne jeg :) - og det er sgu lidt
> for "poppet" i en Honda Civic 1,8L
>
> Nå, bilen blev startet, og vi trillede ud fra forhandleren.
>
> Det første vi bemærkede var, at Honda må have set lidt for meget
> StarTrek!! Er du gal et instrumentpanel, og er du gal hvor mange
> forskellige knapper rundt om førepladsen!
>
> Speedometer, omdrejningstæller og triptæller er et kapitel for sig!
> Opdelt i 2 "lag", med digitalt speedometer oppe i forruden, dernæst
> noget omdrejningstæller og eco-meter ting, og midten en triptæller og
> info-ting, som har flere "displays" også - forvirrende, og noget man
> skal vænne sig til tror jeg! Radioen sidder i midterkonsollen, okay
> placeret.
>
> Det næste vi bemærkede var, at der var godt med plads i den vertikale
> retning, altså masse af "højde til loftet", men at vi ellers synes det
> var lidt "intimt", altså ikke for meget plads i bredden (vi er dog
> heller ikke små mennesker nogen af os). Vi fandt egentlig også at vi sad
> lidt højt. Faktisk synes jeg at der var lidt SUV over det - man sad i
> hvert tilfælde for højt til at jeg synes det var særlig "sportsligt",
> hvad resten af bilen ellers forsøger at give indtryk af.
>
> Bilen føltes lidt levende - altså kontant, et lille ryk i rattet, udslag
> med hjulene. Okay måske, tænker jeg, men lidt for meget for min smag.
> Jeg havde lidt svært ved på så kort en tur (de havde glemt at fylde
> benzin på den (: ) - at vænne mig til koblingspunktet, og havde heller
> ikke rigtig feel med speederen. Måske havde jeg tunge fødder, men jeg
> synes ikke det heller føltes særligt sportsligt. Optræk kunne vi ikke
> rigtig prøve, da vi ikke ville holde ind og selv fylde benzin på til en
> længere tur på noget hovedvej eller motorvej, men det vi prøvede var
> ikke "hold da fast den accelerer godt nok"-oplevelsen. Synd at den ikke
> kommer i en 2,5L benzin f.eks. Gearet føltes okay, men vandringen lidt
lang.
>
> Vi checkede da vi steg ud lige bagagepladsen, og bagsæderne. Masser af
> plads på bagsæderne, og igen god højde. Bagagerumsplads synes jeg dog
> ikke der var meget af - jeg ville få problemer med at have både min og
> kammeraters vogne + bags med til golf :) (der kan være 2 vogne + bags i
> Mazda'en, og stadig have plads!)
>
> I starten skrev jeg at vi fik nøglerne af "sælgeren", men jeg var
> faktisk overrasket over hvor lidt interesseret han var i at sælge sine
> biler. Han var ikke særlig informativ, og kunne ikke huske så meget om
> bilen. Okay, den er ny, men hvis jeg som sælger har fået et nyt produkt,
> ville jeg godt nok sætte mig ind i det...
>
> Nå, når engang 2,2 Disel kommer, så skal den også prøves - men jeg tror
> ikke Mazda 6'eren skal udskiftes endnu...
>
> Lars B
>
>
Mig bekendt har modellen først ramt de første forhandlere i denne uge, og
der er sikkert kom-og-få-en-ballon-weekend meget snart. Jeg kunne nu også
nemt blive fristet, og så er den jo prissat i et attraktivt niveau i forhold
til de fleste konkurrenter.
Med venlig hilsen Kim
| |
Lars Jensen (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 13-01-06 22:50 |
|
Kim Kristensen wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> news:43c80816$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>>Hej alle
>>Nå, når engang 2,2 Disel kommer, så skal den også prøves - men jeg tror
>>ikke Mazda 6'eren skal udskiftes endnu...
>>
>>Lars B
>>
>>
>
> Mig bekendt har modellen først ramt de første forhandlere i denne uge, og
> der er sikkert kom-og-få-en-ballon-weekend meget snart. Jeg kunne nu også
> nemt blive fristet, og så er den jo prissat i et attraktivt niveau i forhold
> til de fleste konkurrenter.
Enig, meget attraktivt prissat. Topmodellen med navigation osv. koster
kun omkring 320.000,-
> Med venlig hilsen Kim
Lars B
| |
Klaus D. Mikkelsen (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 13-01-06 22:15 |
|
Lars Jensen skriver:
>
> Mit første indtryk var faktisk at den så lidt mere buttet ud live, end
> på tv - underligt når tv normalt smider 10 kg på ens vægt (iflg.
> kvinder!) :)
Nå, der er nok en der har widescreen tv ?
Folk bliver halvbuttede og bilerne "raceragtige".
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Lars Jensen (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 13-01-06 22:51 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Lars Jensen skriver:
>
>>Mit første indtryk var faktisk at den så lidt mere buttet ud live, end
>>på tv - underligt når tv normalt smider 10 kg på ens vægt (iflg.
>>kvinder!) :)
>
>
> Nå, der er nok en der har widescreen tv ?
>
> Folk bliver halvbuttede og bilerne "raceragtige".
Baah :)
Og ja, jeg har Widescreen tv :)
> Klaus
Lars B
| |
Klaus D. Mikkelsen (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 13-01-06 22:56 |
|
Lars Jensen skriver:
>
> Og ja, jeg har Widescreen tv :)
Tænkte det nok. Et af dem hvor alle er buttede, eller et af dem, hvor
Line Daugård tager 10-15 kg på, når hun laver indløb fra fløjen (og
taber sig igen, hvis hun kommer helt over til den anden fløj) ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Lars Jensen (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 13-01-06 23:00 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Lars Jensen skriver:
>
>>Og ja, jeg har Widescreen tv :)
>
>
> Tænkte det nok. Et af dem hvor alle er buttede, eller et af dem, hvor
> Line Daugård tager 10-15 kg på, når hun laver indløb fra fløjen (og
> taber sig igen, hvis hun kommer helt over til den anden fløj) ?
Den første ;)
Det er bevidst at jeg har det kørende i WS altid - det er godt for miut
eget buttede selvværd at alle andre også er buttede :)
> Klaus
Lars B
| |
Klaus D. Mikkelsen (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 13-01-06 23:26 |
|
Lars Jensen skriver:
>
> Den første ;)
Yaks
Forvent at Line Daugård ikke bliver tyndere det næste stykke tid
> Det er bevidst at jeg har det kørende i WS altid - det er godt for miut
> eget buttede selvværd at alle andre også er buttede :)
Jeg er selv ikke blandt de mest slanke, men sådan en gang forvrænget
fjernsyn tiltaler mig ikke...
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Brian (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 13-01-06 23:47 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jeg er selv ikke blandt de mest slanke, men sådan en gang forvrænget
> fjernsyn tiltaler mig ikke...
I det hele taget er der ikke mange "luxusgoder" der tiltaler dig, Klaus...
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 13-01-06 23:47 |
|
Brian skriver:
>
> I det hele taget er der ikke mange "luxusgoder" der tiltaler dig, Klaus...
Ork jo. Men jeg er nok bare purist ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Brian (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 13-01-06 23:52 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ork jo. Men jeg er nok bare purist ?
Det kan vi da godt kalde det, men hvorfor spørger du mig om hvilken type du
er ?
Er vi tilbage i rillen med at stille svar op som et nyt spørgsmål
/Brian - der er fint tilfreds med billedet på sit Philips 9509
| |
Klaus D. Mikkelsen (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 13-01-06 23:59 |
|
Brian skriver:
>
> Det kan vi da godt kalde det, men hvorfor spørger du mig om hvilken type du
> er ?
Jeg spørger om det er det rette ord at bruge...
> /Brian - der er fint tilfreds med billedet på sit Philips 9509
Æv, et af de sidste der viser et godt billede. 9520 har på seneste
leveringer en graverende fejl som Philips ikke har en løsning til. 9509
er det sidste i rækken af gode tv.
Jeg er en smule misundelig.
Klaus (med 12 år gammelt 25" 4:3)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
jan@stevns.net (14-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 14-01-06 00:04 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :
>9509 er det sidste i rækken af gode tv.
damm - jeg som troede det var K11'eren ;)
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
John Sahl (14-01-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 14-01-06 01:07 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Æv, et af de sidste der viser et godt billede. 9520 har på seneste
> leveringer en graverende fejl som Philips ikke har en løsning til.
> 9509 er det sidste i rækken af gode tv.
Nu i er i gang, hvad så med 9525?
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Klaus D. Mikkelsen (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 14-01-06 07:50 |
|
John Sahl skriver:
>
> Nu i er i gang, hvad så med 9525?
Okay, men "kun" Pixel Plus 1
9509 har PP2 svjh.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
John Sahl (14-01-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 14-01-06 10:10 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> John Sahl skriver:
>>
>> Nu i er i gang, hvad så med 9525?
>
> Okay, men "kun" Pixel Plus 1
Så en opgradering fra 32PW8406 til 36PW9525 som jeg kan lave uden det
koster alverden, må da være en god handel?
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Klaus D. Mikkelsen (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 14-01-06 10:32 |
|
John Sahl skriver:
>
> Så en opgradering fra 32PW8406 til 36PW9525 som jeg kan lave uden det
> koster alverden, må da være en god handel?
Ja.....
Selvom 8406 ikke er et ringe tv. Meen du får også lige 4" mere.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
John Sahl (14-01-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 14-01-06 10:37 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> John Sahl skriver:
>> Så en opgradering fra 32PW8406 til 36PW9525 som jeg kan lave uden det
>> koster alverden, må da være en god handel?
>
> Ja.....
> Selvom 8406 ikke er et ringe tv. Meen du får også lige 4" mere.
Tak, for det ankommer mandag formiddag
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Klaus D. Mikkelsen (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 13-01-06 22:16 |
| | |
Michael Pagh (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Michael Pagh |
Dato : 13-01-06 22:49 |
|
e lige se at andre har skrevet om den nye Civic, så jeg vil da lige
> skrive kort om min lille, lige så korte, prøvetur.
>
> Ansporet af de temmelig opstemte testere fra diverse engelske
> tv-bilmagasiner, altså TopGear og Fifth Gear, ville jeg lige checke den
> nye Civic ud "live".
>
> Den ser jo temmelig fræk ud - nogen vil måske sige mere speciel, end køn,
> men jeg kan godt lide den. Lidt noget andet end min Mazda 6.
>
> Mit første indtryk var faktisk at den så lidt mere buttet ud live, end på
> tv - underligt når tv normalt smider 10 kg på ens vægt (iflg. kvinder!) :)
>
> Ret sporty med sit "alulook" tankdæksel, og med alu-pedaler i kabinen.
> Fræk med dobbelt udstødningen, i sit trekantede design, og fræk med en
> lille hækspoiler osv...
>
> Bilen var en 1,8L med 140Hk, og den kommer kun med den motorstørrelse i
> benzin, og så en 2,2L disel, som jeg faktisk også gerne vil prøve.
>
> Nå, nøglerne blev fundet frem af "sælgeren" (det kommer jeg tilbage til),
> og min kammerat og jeg satte os ud i vognen, med mig som fører til at
> starte med.
>
> Jeg satte nøglen i, og drejede - hm, men hov - kun 2 "hak", og ikke nogen
> ignition - og jeg mente godt jeg kunne huske fra tv, at den havde det der
> nymodens med en "start knap". Min kammerat mente dog at jeg måtte tage
> fejl, men nej - en stor rød "Start Engine" knap, som man ikke skulle tro
> man kunne overse, men det kunne jeg :) - og det er sgu lidt for "poppet" i
> en Honda Civic 1,8L
>
> Nå, bilen blev startet, og vi trillede ud fra forhandleren.
>
> Det første vi bemærkede var, at Honda må have set lidt for meget
> StarTrek!! Er du gal et instrumentpanel, og er du gal hvor mange
> forskellige knapper rundt om førepladsen!
>
> Speedometer, omdrejningstæller og triptæller er et kapitel for sig! Opdelt
> i 2 "lag", med digitalt speedometer oppe i forruden, dernæst noget
> omdrejningstæller og eco-meter ting, og midten en triptæller og info-ting,
> som har flere "displays" også - forvirrende, og noget man skal vænne sig
> til tror jeg! Radioen sidder i midterkonsollen, okay placeret.
>
> Det næste vi bemærkede var, at der var godt med plads i den vertikale
> retning, altså masse af "højde til loftet", men at vi ellers synes det var
> lidt "intimt", altså ikke for meget plads i bredden (vi er dog heller ikke
> små mennesker nogen af os). Vi fandt egentlig også at vi sad lidt højt.
> Faktisk synes jeg at der var lidt SUV over det - man sad i hvert tilfælde
> for højt til at jeg synes det var særlig "sportsligt", hvad resten af
> bilen ellers forsøger at give indtryk af.
>
> Bilen føltes lidt levende - altså kontant, et lille ryk i rattet, udslag
> med hjulene. Okay måske, tænker jeg, men lidt for meget for min smag. Jeg
> havde lidt svært ved på så kort en tur (de havde glemt at fylde benzin på
> den (: ) - at vænne mig til koblingspunktet, og havde heller ikke rigtig
> feel med speederen. Måske havde jeg tunge fødder, men jeg synes ikke det
> heller føltes særligt sportsligt. Optræk kunne vi ikke rigtig prøve, da vi
> ikke ville holde ind og selv fylde benzin på til en længere tur på noget
> hovedvej eller motorvej, men det vi prøvede var ikke "hold da fast den
> accelerer godt nok"-oplevelsen. Synd at den ikke kommer i en 2,5L benzin
> f.eks. Gearet føltes okay, men vandringen lidt lang.
>
> Vi checkede da vi steg ud lige bagagepladsen, og bagsæderne. Masser af
> plads på bagsæderne, og igen god højde. Bagagerumsplads synes jeg dog ikke
> der var meget af - jeg ville få problemer med at have både min og
> kammeraters vogne + bags med til golf :) (der kan være 2 vogne + bags i
> Mazda'en, og stadig have plads!)
>
> I starten skrev jeg at vi fik nøglerne af "sælgeren", men jeg var faktisk
> overrasket over hvor lidt interesseret han var i at sælge sine biler. Han
> var ikke særlig informativ, og kunne ikke huske så meget om bilen. Okay,
> den er ny, men hvis jeg som sælger har fået et nyt produkt, ville jeg godt
> nok sætte mig ind i det...
>
> Nå, når engang 2,2 Disel kommer, så skal den også prøves - men jeg tror
> ikke Mazda 6'eren skal udskiftes endnu...
>
> Lars B
Hej i Gruppen...
Jeg var også ude og prøve sådan en Civic 1.8 i sidste weekend. Havde også
lidt problemer med at få startet skidtet, så Lars, du er ikke den eneste.
For mig virkede den meget futuristisk, men alligevel på en god måde. Jeg kan
godt li` designet, dog kan den adskillelse af glasset på bagklappen godt
være lidt træls mht. udsynet bagtil.
Jeg blev også lidt overrasket over alle de knapper, det virker helt vildt.
Nu kører jeg til dagligt i en Fabia, den har også godt med udstyr, men det
er dog nemt at finde rundt i. Men det er sikkert et spørgsmål om tilvænning.
Den jeg var ude og køre i havde kun kørt 500km, så den var ikke helt tilkørt
endnu. Men jeg syntes nu den rykkede helt godt, var da lige oppe og runde
180, det tog den nu ikke lang tid om.
Jeg kunne godt falde for den, men den er dog for dyr til min pengepung. Den
jeg kørte kostede 265K, og ifht. størrelsen, og fornemmelsen af kvalitet, så
syntes jeg egentlig at det er en ok pris ifht. konkurrenterne.
Nu jeg var igang, så var jeg også ude og prøve en Suzuki Swift. Havde
efterhånden hørt så meget positivt om den, men blev nu lidt skuffet. De er
da kommet langt efterhånden, men det var ikke ligefrem en "WOW" oplevelse.
En ok bil, men ikke mere. Det er så min mening.
MVH
Michael Pagh
| |
Lars Jensen (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 13-01-06 22:59 |
|
Michael Pagh wrote:
>>Nå, når engang 2,2 Disel kommer, så skal den også prøves - men jeg tror
>>ikke Mazda 6'eren skal udskiftes endnu...
>>
>>Lars B
>
>
> Hej i Gruppen...
>
> Jeg var også ude og prøve sådan en Civic 1.8 i sidste weekend. Havde også
> lidt problemer med at få startet skidtet, så Lars, du er ikke den eneste.
>
Puuuh, det er jeg glad for :)
> Nu jeg var igang, så var jeg også ude og prøve en Suzuki Swift. Havde
> efterhånden hørt så meget positivt om den, men blev nu lidt skuffet. De er
> da kommet langt efterhånden, men det var ikke ligefrem en "WOW" oplevelse.
> En ok bil, men ikke mere. Det er så min mening.
Swift og Civic er vel også ret langt fra hinanden, pris og
kundesegmentmæssigt? Der er immervæk over 200.000,- kr. i prisforskel...
> MVH
> Michael Pagh
Lars B
| |
Michael Pagh (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Michael Pagh |
Dato : 13-01-06 23:09 |
|
>> Nu jeg var igang, så var jeg også ude og prøve en Suzuki Swift. Havde
>> efterhånden hørt så meget positivt om den, men blev nu lidt skuffet. De
>> er da kommet langt efterhånden, men det var ikke ligefrem en "WOW"
>> oplevelse. En ok bil, men ikke mere. Det er så min mening.
>
> Swift og Civic er vel også ret langt fra hinanden, pris og
> kundesegmentmæssigt? Der er immervæk over 200.000,- kr. i prisforskel...
Ahh, Swiften koster vidst fra omkring 140K og op, så 125K i forskel.
Men det var nu ikke lige en sammenligning mellem de 2, men mere sådan
generelt.
>
>> MVH
>> Michael Pagh
>
> Lars B
/Michael
| |
Lars Jensen (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 13-01-06 23:19 |
|
Michael Pagh wrote:
>>>Nu jeg var igang, så var jeg også ude og prøve en Suzuki Swift. Havde
>>>efterhånden hørt så meget positivt om den, men blev nu lidt skuffet. De
>>>er da kommet langt efterhånden, men det var ikke ligefrem en "WOW"
>>>oplevelse. En ok bil, men ikke mere. Det er så min mening.
>>
>>Swift og Civic er vel også ret langt fra hinanden, pris og
>>kundesegmentmæssigt? Der er immervæk over 200.000,- kr. i prisforskel...
>
>
> Ahh, Swiften koster vidst fra omkring 140K og op, så 125K i forskel.
Ja, okay - jeg chekede prisen, og fandt noget med 130.000,- og så op til
Civic topmodellen - men det er selvfølgelig heller ikke fair!
Og så regnede jeg bare forkert ;)
> Men det var nu ikke lige en sammenligning mellem de 2, men mere sådan
> generelt.
Den er jeg med på...
>>>MVH
>>>Michael Pagh
Lars B
| |
Kim Kristensen (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 14-01-06 01:15 |
|
"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
news:43c822f7$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Michael Pagh wrote:
>
> >>Nå, når engang 2,2 Disel kommer, så skal den også prøves - men jeg tror
> >>ikke Mazda 6'eren skal udskiftes endnu...
> >>
> >>Lars B
> >
> >
> > Hej i Gruppen...
> >
> > Jeg var også ude og prøve sådan en Civic 1.8 i sidste weekend. Havde
også
> > lidt problemer med at få startet skidtet, så Lars, du er ikke den
eneste.
> >
>
> Puuuh, det er jeg glad for :)
>
>
> > MVH
> > Michael Pagh
>
> Lars B
Nu har jeg kørt MC i snart 26 år, og der har der jo altid været en
tændingslås med nøgle og en startknap. Måske det er grunden til startknappen
i bilen/bilerne? blinklyset i sidespejlene kommer jo derfra.
Med venlig hilsen Kim
| |
Jørgen M. Rasmussen (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 14-01-06 02:03 |
|
"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg kørt MC i snart 26 år, og der har der jo altid været en
> tændingslås med nøgle og en startknap. Måske det er grunden til
> startknappen
> i bilen/bilerne? blinklyset i sidespejlene kommer jo derfra.
>
Honda, er det ikk oss noget med nogen japanske vandrør/kurveflet? ;).
| |
Kim Kristensen (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 14-01-06 02:42 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:43c84d1f$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
>
> > Nu har jeg kørt MC i snart 26 år, og der har der jo altid været en
> > tændingslås med nøgle og en startknap. Måske det er grunden til
> > startknappen
> > i bilen/bilerne? blinklyset i sidespejlene kommer jo derfra.
> >
> Honda, er det ikk oss noget med nogen japanske vandrør/kurveflet? ;).
>
>
Jeg har aldrig hørt om det.
Med venlig hilsen Kim
| |
Steen F. (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Steen F. |
Dato : 15-01-06 01:23 |
|
Lars Jensen wrote:
> Hej alle
>
> Kan ikke lige se at andre har skrevet om den nye Civic, så jeg vil da
> lige skrive kort om min lille, lige så korte, prøvetur.
>
> Ansporet af de temmelig opstemte testere fra diverse engelske
> tv-bilmagasiner, altså TopGear og Fifth Gear, ville jeg lige checke
> den nye Civic ud "live".
>
> Den ser jo temmelig fræk ud - nogen vil måske sige mere speciel, end
> køn, men jeg kan godt lide den. Lidt noget andet end min Mazda 6.
>
> Mit første indtryk var faktisk at den så lidt mere buttet ud live, end
> på tv - underligt når tv normalt smider 10 kg på ens vægt (iflg.
> kvinder!) :)
>
> Ret sporty med sit "alulook" tankdæksel, og med alu-pedaler i kabinen.
> Fræk med dobbelt udstødningen, i sit trekantede design, og fræk med en
> lille hækspoiler osv...
>
> Bilen var en 1,8L med 140Hk, og den kommer kun med den motorstørrelse
> i benzin, og så en 2,2L disel, som jeg faktisk også gerne vil prøve.
>
> Nå, nøglerne blev fundet frem af "sælgeren" (det kommer jeg tilbage
> til), og min kammerat og jeg satte os ud i vognen, med mig som fører
> til at starte med.
>
> Jeg satte nøglen i, og drejede - hm, men hov - kun 2 "hak", og ikke
> nogen ignition - og jeg mente godt jeg kunne huske fra tv, at den
> havde det der nymodens med en "start knap". Min kammerat mente dog at jeg
> måtte tage fejl, men nej - en stor rød "Start Engine" knap, som man
> ikke skulle tro man kunne overse, men det kunne jeg :) - og det er
> sgu lidt for "poppet" i en Honda Civic 1,8L
>
> Nå, bilen blev startet, og vi trillede ud fra forhandleren.
>
> Det første vi bemærkede var, at Honda må have set lidt for meget
> StarTrek!! Er du gal et instrumentpanel, og er du gal hvor mange
> forskellige knapper rundt om førepladsen!
>
> Speedometer, omdrejningstæller og triptæller er et kapitel for sig!
> Opdelt i 2 "lag", med digitalt speedometer oppe i forruden, dernæst
> noget omdrejningstæller og eco-meter ting, og midten en triptæller og
> info-ting, som har flere "displays" også - forvirrende, og noget man
> skal vænne sig til tror jeg! Radioen sidder i midterkonsollen, okay
> placeret.
>
> Det næste vi bemærkede var, at der var godt med plads i den vertikale
> retning, altså masse af "højde til loftet", men at vi ellers synes det
> var lidt "intimt", altså ikke for meget plads i bredden (vi er dog
> heller ikke små mennesker nogen af os). Vi fandt egentlig også at vi
> sad lidt højt. Faktisk synes jeg at der var lidt SUV over det - man
> sad i hvert tilfælde for højt til at jeg synes det var særlig
> "sportsligt",
> hvad resten af bilen ellers forsøger at give indtryk af.
>
> Bilen føltes lidt levende - altså kontant, et lille ryk i rattet,
> udslag med hjulene. Okay måske, tænker jeg, men lidt for meget for
> min smag. Jeg havde lidt svært ved på så kort en tur (de havde glemt at
> fylde
> benzin på den (: ) - at vænne mig til koblingspunktet, og havde heller
> ikke rigtig feel med speederen. Måske havde jeg tunge fødder, men jeg
> synes ikke det heller føltes særligt sportsligt. Optræk kunne vi ikke
> rigtig prøve, da vi ikke ville holde ind og selv fylde benzin på til
> en længere tur på noget hovedvej eller motorvej, men det vi prøvede
> var ikke "hold da fast den accelerer godt nok"-oplevelsen. Synd at den
> ikke kommer i en 2,5L benzin f.eks. Gearet føltes okay, men
> vandringen lidt lang.
> Vi checkede da vi steg ud lige bagagepladsen, og bagsæderne. Masser af
> plads på bagsæderne, og igen god højde. Bagagerumsplads synes jeg dog
> ikke der var meget af - jeg ville få problemer med at have både min og
> kammeraters vogne + bags med til golf :) (der kan være 2 vogne + bags
> i Mazda'en, og stadig have plads!)
>
> I starten skrev jeg at vi fik nøglerne af "sælgeren", men jeg var
> faktisk overrasket over hvor lidt interesseret han var i at sælge sine
> biler. Han var ikke særlig informativ, og kunne ikke huske så meget om
> bilen. Okay, den er ny, men hvis jeg som sælger har fået et nyt
> produkt, ville jeg godt nok sætte mig ind i det...
Og hvordan kører den så? Eller det er måske ikke så vigtigt...
| |
Lars Jensen (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 15-01-06 08:13 |
|
Steen F. wrote:
> Lars Jensen wrote:
>
>>Hej alle
> Og hvordan kører den så? Eller det er måske ikke så vigtigt...
Vær lidt mere specifik - hvordan noget "kører" kan jo være mange ting?!
Hvordan motoren føles, hvordan gearet føles, hvordan man sidder osv.
Det mener jeg da at have beskrevet, ud fra min meget korte prøvetur.
Jeg har ikke kørt den 250 Km, så det er svært at sige om man bliver træt
af den lidt, efter min mening, motorstøj i kabinen, og om den er
retningsstabil ved 180 osv.
Det var et kort førstehåndsindtryk - brug det, eller lade være.
Lars B
| |
Steen F. (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Steen F. |
Dato : 15-01-06 15:37 |
|
Lars Jensen wrote:
> Vær lidt mere specifik - hvordan noget "kører" kan jo være mange
> ting?! Hvordan motoren føles, hvordan gearet føles, hvordan man
> sidder osv.
> Det mener jeg da at have beskrevet, ud fra min meget korte prøvetur.
Nej, jeg mener hvordan kører bilen. Hvordan ligger den på vejen og hvordan
er affjedringen.
Nogle biler har jo en affjedring som en ukomfortabel hestevogn, andre finder
et godt kompromis mellem komfort og sport. Andre er langt ud til den bløde
side.
/Steen
| |
Kim Kristensen (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 15-01-06 13:57 |
|
"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:43c995e8$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Og hvordan kører den så? Eller det er måske ikke så vigtigt...
>
>
Således skriver DinSide i Norge:
"Uansett motor og girkasse vil fremtidige Civic-eiere kunne glede seg over
nydelige kjøreegenskaper. Civic er utrustet med den beste elektriske
styringen vi til nå har vært borti. Denne er så direkte og presis at den i
seg selv leverer kjøreglede. I tillegg er bilen utrustet med et av klassens
mest sportslige hjuloppheng. Veggrepet er kort og godt imponerende og
bakhjulsslipp er et nærmest ikke-eksisterende fenomen, i hvert fall på
tørre, syd-franske asfaltveier. Også forhjulene biter seg fast på en
imponerende måte, samtidig som bilen oppfører seg forutsigbart og dannet når
grepet omsider er i ferd med å ta slutt. Hjulopphenget er stivt nok til at
krengning aldri blir noe problem, samtidig som de aller fleste ujevnheter
tas unna på en god måte."
Og om gearskiftet som Lars finder lidt "lang" i det:
"Civic leveres som nevnt med en sekstrinns girkasse som standardutstyr.
Denne er en nytelse å betjene og oppleves som nærmest perfekt."
http://www.dinside.no/php/art.php?id=283104
Med venlig hilsen Kim
| |
Lars Jensen (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 15-01-06 14:16 |
|
Kim Kristensen wrote:
> "Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:43c995e8$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Og om gearskiftet som Lars finder lidt "lang" i det:
> "Civic leveres som nevnt med en sekstrinns girkasse som standardutstyr.
> Denne er en nytelse å betjene og oppleves som nærmest perfekt."
Det afhænger jo ofte af hvad man kommer fra - i hvert tilfælde følte jeg
"vandringen" længere end i min 6'er...
> Med venlig hilsen Kim
Lars B
| |
|
|