Skift af toppakning på Pajero V6 3000
Fra : Holten

Dato : 13-01-06 16:12

I skal blive sparet for at høre om de 1000 andre ting i mit hjem, der er
gået i udu inden for 14 dage

På vej hjem holdt min Pajero pludselig op med at varme i kabinen, og jeg
tænkte straks TOPPAKNING, og ganske rigtigt, da jeg kørte fra ved motorvejen
kom der hvis røg nok fra udstødningen i MASSEVIS.

Ud og kigge i eks. beholderen og der var så masser af skum, + bobler.

Så spørger jeg, kan en fornuftig "mekker" hurtigt konkludere hvilken side
(V6) det er galt med ??

Hvis jeg, har man så et overslag til rep. omkostninger. Timer + reservedele
?

Er det nemt eller svært at skifte den på sådan en V6 med 24 ventiler årg.
1994 ?

ØV ØV ØV

MVH

Holten

Fra : KubikH

Dato : 13-01-06 16:38

"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

>SNIP Så spørger jeg, kan en fornuftig "mekker" hurtigt konkludere hvilken
>side (V6) det er galt med ??

Hejsa
Ja det kan du da selv finde ud af, ved lige at kigge lidt på tændrørene.

> Hvis jeg, har man så et overslag til rep. omkostninger. Timer +
> reservedele

Der kan jeg ikke hjælpe dig, men en mekker vil som regel gerne give en pris.
Dog skal man lige have is i maven .... det kunne jo være en revne i f. eks
et topstykke,eller en cylinder

> Er det nemt eller svært at skifte den på sådan en V6 med 24 ventiler årg.
> 1994 ?

Har kun lige kigget ned i et sådan maskinrum, men det er vel ikke værre end
på andre biler

> ØV ØV ØV

Ja det er fandme surt

Fra : Holten

Dato : 13-01-06 16:49

> [...]
> reservedele ?
>
> Er det nemt eller svært at skifte den på sådan en V6 med 24 ventiler årg.

Så ville jeg lige køre lortebilen i garage, men den kunne slet ikke snurre
rundt med starteren, så mon ikke en eller flere cylindre er fulde af vand.
Så kan jeg da i det mindste finde ud af hvilken side det er galt med.

MVH

Holten