Cykelstativ til hængertræk
Fra : Kim Malchau

Dato : 12-01-06 22:32

Jeg skal have fundet et stativ, så jeg kan køre med en cykel på mit
hængertræk.

Behov:
- skal kunne transportere en cykel fra den ene ende af BYEN til den
anden, ikke den ene ende af LANDET til den anden
- behøver ikke koste en arm
- men skal alligevel holde OK til prisen
- min kone skal også kunne finde ud af at bruge den

Mvh
Kim

--
Øl og drinks: http://godedrikke.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-01-06 23:09

Kim Malchau wrote:
> [...]
> - behøver ikke koste en arm
> - men skal alligevel holde OK til prisen
> - min kone skal også kunne finde ud af at bruge den

Køb et i Bilka til 200 kr. Den billige model de har, holdt fint til to
mountain-bikes fra København over Sverige til Bornholm og tilbage igen.
Jeg har også brugt det ved mange kortere ture, og med tungere cykler.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : OZ7PUS

Dato : 12-01-06 23:29

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mountain-bikes fra København over Sverige til Bornholm og tilbage igen.
> Jeg har også brugt det ved mange kortere ture, og med tungere cykler.

Den kan sågar holde til en puch maxi på kortere ture

OZ3BTO

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-01-06 23:33

OZ7PUS wrote:
> Den kan sågar holde til en puch maxi på kortere ture

Hvorfor køre i bil hvis man har Puch Maxi? :D

Fra : Broegger

Dato : 12-01-06 23:50

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev news:43c6d90e$0$15784
$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvorfor køre i bil hvis man har Puch Maxi? :D

Pukkel Ud Cykel Hjem! Det er da mere bekvemt at tage bilen hjem

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-01-06 10:37

Husk nu lige at binde cykler fast og gerne en strop til bil, så du undgår at
stativet pludselig hælder bagud og læser cyklerne af (dem til montering på
trækkrog).
Var selv vidne til en sådan ulykke sidste år. 5 biler kørte galt...!!!

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-01-06 13:57

Kim Malchau wrote:
> [...]
> - skal kunne transportere en cykel fra den ene ende af BYEN til den
> anden, ikke den ene ende af LANDET til den anden

Det er jo i grunden ligegyldigt, i begge tilfælde skal det være lige
forsvarligt.

> - behøver ikke koste en arm
> - men skal alligevel holde OK til prisen

Jeg købte sådan en saks-cykel holder (husker ikke lige navnet) for ca. 5-7
år siden og den holder bare godt endnu.
Jeg gav 500,- for den incl. en Thule lygtebom.
Jeg har så selv modificeret sættet, så det er kanon nemt at montere og
lygtebommen låser samtidigt cyklerne fast.

> - min kone skal også kunne finde ud af at bruge den

Hvis hun er lige som min kone, så kan du godt opgive det

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 15:08

- skal kunne transportere en cykel fra den ene ende af BYEN til den

> Det er jo i grunden ligegyldigt, i begge tilfælde skal det være lige
> forsvarligt.

Det er faktik vigtigere at den ikke falder af på motorvejen :(. Jeg har haft
tabt min +cykel+det aftagelige træk, til alt held ved lav fart i byen -over
et vej-bump, pga. fejlfunktion i trækkets lås. Holderen holdt, så jeg kunne
samle dasganzeschweinerei op :).

> Jeg købte sådan en saks-cykel holder (husker ikke lige navnet) for ca. 5-7
> år siden og den holder bare godt endnu.
> Jeg gav 500,- for den incl. en Thule lygtebom.

Tror kun jeg gav 99,- i OBS , for 15-20 år siden, det er ikke rocketscience
:).

> Hvis hun er lige som min kone, så kan du godt opgive det

Jeps, de mangler et teknik-gen. Der er jo en årsag til rattet ikke sidder i
deres side :)).

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-01-06 15:32

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> fart i byen -over et vej-bump, pga. fejlfunktion i trækkets lås.
> Holderen holdt, så jeg kunne samle dasganzeschweinerei op :).

Jeg vil nu stadig mene, at det bør sidde ordentligt fast, uanset om du kun
kører i byen.

> Tror kun jeg gav 99,- i OBS , for 15-20 år siden, det er ikke
> rocketscience :).

Nope, mit er af den galvaniserede type og det ser stort set ud som nyt den
dag i dag.

> Jeps, de mangler et teknik-gen. Der er jo en årsag til rattet ikke
> sidder i deres side :)).

Jeps, det er synd at sige det, men kvinder og trafik hører lige så lidt
sammen, som banamos og hvidløg

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 17:31

"Kim Malchau" <nospam6@malchau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - behøver ikke koste en arm
> - men skal alligevel holde OK til prisen
> - min kone skal også kunne finde ud af at bruge den

Købte selv een i FAKTA til 49,-
Holder fint, skal dog ha' lidt olie
ellers ruster beslagene. Ser dem
til ca. samme pris med mellemrum.
En bom til nummerpladen er vidst lovkrav idag.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-06 20:48

Kim Malchau wrote:
> [...]
> - skal kunne transportere en cykel fra den ene ende af BYEN til den
> anden, ikke den ene ende af LANDET til den anden

3.569 muligheder fundet

> - behøver ikke koste en arm

1.538 muligheder fundet

> - men skal alligevel holde OK til prisen

251 muligheder fundet.

> - min kone skal også kunne finde ud af at bruge den

ERROR

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 20:54

meddelelse news:43c80409$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...