Tysk forsikring til prøveplader
Fra : tb

Dato : 11-01-06 18:18

Så fik jeg lånet i hus, og modellen valgt, så nu skal jeg så ned og finde
den rette

Meeen eh. I Tyskland skal man tegne forsikring, gå på et kontor og få en
tilladelse til en prøveplade og så et tredje sted og købe en plade

Men er der nogen forsikringsselskaber der er nemmere at tale med, og er der
nogen der har lidt flere detaljer ?

Mvh TB
Felicia og snart Fabia ejer

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 19:01

"tb" <mailto:skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
"Tysk forsikring til prøveplader"

> Men er der nogen forsikringsselskaber der er nemmere at tale med, og er der
> nogen der har lidt flere detaljer ?

Man køber en midlertidig nr-plade inkl. forsikring - det kan næsten ikke være
nemmere?

> Felicia og snart Fabia ejer

Import til DK?
Almindelige biler kan sjældent betale sig at importere...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.198.145.245)

Fra : tb

Dato : 11-01-06 20:11

> Import til DK?
> Almindelige biler kan sjældent betale sig at importere...

Din mening. Jeg er rystende uenig

Billigste Fabia SDI jeg kan finde i Dk: 120.000. Billigste i DE : 4000e +
59000 i afgift = 88.000. Km det samme, år det samme.

Punto dielsel,samme regnstykke. pris de : 81000 alt incl. dk 80.000.

Skoda kan altså betale sig, fiat kan ikke. grunden er nok at skoda er
populær herhjemme og dermed er priserne højere end de burde være. dernede
koster de det samme (hvad de også gjorde fra ny)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-06 20:31

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in

> Billigste Fabia SDI jeg kan finde i Dk: 120.000. Billigste i DE :
> 4000e + 59000 i afgift = 88.000. Km det samme, år det samme.

Endelig ikke SDI da!! Den bliver du røv ked af

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"

Fra : tb

Dato : 11-01-06 20:53

> Endelig ikke SDI da!! Den bliver du røv ked af

hø. kommer jo an på hvad man er vant til ikk
Var ude at prøve en idag, og synes faktisk at den var rigeligt rap til mine
daglige 200km...

og så tænder jeg på at det er en simplere konstruktion end en turbo motor...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-06 20:59

> hø. kommer jo an på hvad man er vant til ikk

Joh hvis man er vant til en Fiesta med 45HK så _kan_ sådan en SDI'er virke
mere rap..

> Var ude at prøve en idag, og synes faktisk at den var rigeligt rap til
> mine daglige 200km...

Okay. Med så mange km dagligt er det slet ikke en jeg ville tænke på...
dertil "kræves" en bil med stort kraftoverskud.

> og så tænder jeg på at det er en simplere konstruktion end en turbo
> motor...

Hmm ja okay. Fetish kan ikke diskuteres )

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-01-06 22:27

Martin Johansen [6000] wrote:

> Joh hvis man er vant til en Fiesta med 45HK så _kan_ sådan en SDI'er
> virke mere rap..

Hov hov :)

Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 12-01-06 09:25

> Okay. Med så mange km dagligt er det slet ikke en jeg ville tænke på...
> dertil "kræves" en bil med stort kraftoverskud.

Det kommer da helt an på temperament og vejen/trafikken.

Er det mest landevej og man kan "leve" med kun at køre de 89 som lastbilerne
er det rigeligt (istedet for de mange hasarderede overhalinger jeg ofte ser
i morgentrafikken) På motorvej er den sikkert også fin nok sålænge man ikke
føler behov for hurtige accelerationer.

Jeg tror såmend ikke den er sløvere end den 1,2 bensiner vi har og ved
mentalt at indstille sig på at køre roligt så er den eneste gang jeg for
alvor har savnet kræfter en tur fra grænsen hvor den med trailer var læsset
til totalvægten.

Fra : tb

Dato : 12-01-06 15:36

> [...]
> jeg ofte ser i morgentrafikken) På motorvej er den sikkert også fin nok
> sålænge man ikke føler behov for hurtige accelerationer.

Enig, og den skal netop køre landevej og lidt motorvej.

og skulle jeg mangle hypper, så kan jeg ta min 135 hyppers mc

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-01-06 20:47

> Billigste Fabia SDI jeg kan finde i Dk: 120.000. Billigste i DE : 4000e +
> 59000 i afgift = 88.000. Km det samme, år det samme.

Hvordan er du kommet frem til 59.000 i afgift?
Du skriver billigste udsalgspris i DK er 120.000, 66% af det er da mere end
59.000. Billigste på markedet er nok heller ikke den afgiften sættes efter.

Niels

Fra : tb

Dato : 11-01-06 20:52

> [...]
> Du skriver billigste udsalgspris i DK er 120.000, 66% af det er da mere
> end 59.000. Billigste på markedet er nok heller ikke den afgiften sættes

bilpriser dk. og de angiver at det er 60% af dk afgift

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 21:39

> bilpriser dk. og de angiver at det er 60% af dk afgift

STOP !!! du har helt misforstået det her import ræs..

T&S vil ha 60% af prisen i DK !! de er ligeglad med om du har givet 10,-
eller 1000000,- for bilen i tyskland !
Du kommer ca af med en afgift på 72000,- !!

Kig på T&S der er forhåndsvurderinger af de biler der er blevet importeret..

Men du må sq ikke tro at de interessere sig for hvad du har givet for
bilen..

Mvh
Morten

Fra : John Sahl

Dato : 11-01-06 21:43

Juel wrote:

> STOP !!! du har helt misforstået det her import ræs..

Nej ikke helt, men han bruger bare de forkerte forudsætninger for at
beregne afgiften!

> T&S vil ha 60% af prisen i DK !!

63%

> Men du må sq ikke tro at de interessere sig for hvad du har givet for
> bilen..

Gør han da heller ikke.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 21:49

> Gør han da heller ikke.

for hvis den billigste i dk er 120000,-, så får han jo en afgift på ca 76K
og det er det han skal regne med, og ikke hvad han køber den for + afgift..

Jeg har dog opdaget at Japsere er noget billigere i afgift end f.eks en
bimmer..

Mvh
Morten

Fra : tb

Dato : 11-01-06 21:59

> for hvis den billigste i dk er 120000,-, så får han jo en afgift på ca 76K
> og det er det han skal regne med, og ikke hvad han køber den for +
> afgift..

har sendt et fahrzeugbrief + skema til Skat.dk, så må vi jo se

> Jeg har dog opdaget at Japsere er noget billigere i afgift end f.eks en
> bimmer..

siger du at suzuki er billigere end bmw? hmm, det lyder sandsynligt ;) Vil
næsten også tro, at skoda er billigere end mercedes

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 22:01

> siger du at suzuki er billigere end bmw? hmm, det lyder sandsynligt ;)
> Vil næsten også tro, at skoda er billigere end mercedes

Nu var det jo ikke sådan ment, men at de er lavere vurderet end den rigtige
salgs værdi herhjemme !

Mvh
Morten

Fra : tb

Dato : 11-01-06 22:00

> STOP !!! du har helt misforstået det her import ræs..
>
> T&S vil ha 60% af prisen i DK !! de er ligeglad med om du har givet 10,-
> eller 1000000,- for bilen i tyskland !
> Du kommer ca af med en afgift på 72000,- !!

så lad os da blive eninge om, at finder jeg den i de til mindre end 37% af
dk prisen, så bliver det en god handel...

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 22:05

> så lad os da blive eninge om, at finder jeg den i de til mindre end 37% af
> dk prisen, så bliver det en god handel...

Husk også 1200 til plader + 800 til toldsyn..

og så find en med en bunke ekstra udstyr, så det kan betale sig..

Mvh
Morten **som venter T&S svar på sin Galant**

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-01-06 23:22

"Juel" <x> skrev i en meddelelse

> + 800 til toldsyn..

Nej 550 kr.

MVH Hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 07:56

> Nej 550 kr.

Hvor ?? det vil jeg da gerne vide, man skal snart nemlig hehe

Mvh
Morten

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-01-06 18:09

"Juel" <him> skrev i en meddelelse

> Hvor ?? det vil jeg da gerne vide, man skal snart nemlig hehe

Her.: www.dansktotalsyn.dk

MVH Hans

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-01-06 23:59

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 08:02

> Nej 550 kr.
http://bilsynsyd.dk/priser.htm der er det til 600,-

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 20:52

"tb" <mailto:skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
"Re: Tysk forsikring til prøveplader"

> Din mening.

Erfaring, tak

> Billigste Fabia SDI

Du må ALDRIG købe en SDI - den er ikke kraftig nok
Uanset hvad !

> jeg kan finde i Dk: 120.000. Billigste i DE : 4000e +
> 59000 i afgift = 88.000.

Dén afgiftsudregning holder ikke - om en anden skribent
skriver, giver 63% af dét beløb en højere afgift...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.198.145.245)

Fra : Thomas

Dato : 11-01-06 22:14

> Din mening. Jeg er rystende uenig

Jeg tror ikke du har forstand på det du udtaler dig om. Læs mere om emnet
på min hjemmeside: http://bilimport.tkrath.dk.

> Billigste Fabia SDI jeg kan finde i Dk: 120.000. Billigste i DE : 4000e +
> 59000 i afgift = 88.000. Km det samme, år det samme.

120.000 kr. * 63% = 75.600 kr. (estimeret afgift)
4.000 eur * 7,5 = 30.000 kr.
Hjemtagelse = 5.000 kr.
Indregistrering og syn = 2.000 kr.
Total = 112.800 kr. + uforudsete omkostninger.

Dertil skal lægges (1) besværet samt (2) manglende mulighed for
garantireperationer hos forhandler (han ligger for langt væk).

DERUDOVER er en Fabia SDI nok den dårligste bil du kan købe. En TDI er en
HELT anden bil og langt bedre motor end SDI. Jeg kan ikke anbefale dig at
købe en SDI for at spare små 10-15.000 kr. i forhold til en TDI!

> Skoda kan altså betale sig, fiat kan ikke. grunden er nok at skoda er
> populær herhjemme og dermed er priserne højere end de burde være. dernede
> koster de det samme (hvad de også gjorde fra ny)

Prøv lige at regne den efter igen...

Udbudet er kæmpe i DK => lavere pris (en kollega har lige erfaret dette med
en Fabia TDI).

--
Mvh/TK
http://bilimport.tkrath.dk

Fra : tb

Dato : 12-01-06 15:40

> Jeg tror ikke du har forstand på det du udtaler dig om. Læs mere om emnet
> på min hjemmeside: http://bilimport.tkrath.dk.

Måske. Har haft gode erfaringer med det med MC, og nu skal det prøves med
biler. Snakkede med T&S idag, og udfra det er jeg stadig overbevist

> DERUDOVER er en Fabia SDI nok den dårligste bil du kan købe. En TDI er en
> HELT anden bil og langt bedre motor end SDI. Jeg kan ikke anbefale dig at
> købe en SDI for at spare små 10-15.000 kr. i forhold til en TDI!

Det er jo en helt anden snak. Jeg VIL ha en SDI - jeg har bevidst valgt TDI
fra...

> Udbudet er kæmpe i DK => lavere pris (en kollega har lige erfaret dette
> med en Fabia TDI).

Der er 5 (!!!) SDIer til salg på bilbasen, og priserne er helt godnat. Men
VAR der stort udbud, så tror jeg du havde ret....

En helt anden og mere praktisk ting : Hvor henvender jeg mig og får (køber)
de der prøveplader. Det var jo det tråden egenligt ville vide

Fra : BJ

Dato : 12-01-06 15:49

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jo en helt anden snak. Jeg VIL ha en SDI - jeg har bevidst valgt
> TDI fra...

Husk nu, du skal vel ikke betale registreringsafgift af den danske sælgers
fortjeneste.

Du må kunne importere potten til samme pris som en automobilhandler.

Det vil sige, registreringsafgiften skal beregnes af den gennemsnitlige
danske salgspris fra en autoforhandler minus en ca. 20 til 35 %.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John Sahl

Dato : 12-01-06 16:26

tb wrote:
> En helt anden og mere praktisk ting : Hvor henvender jeg mig og får
> (køber) de der prøveplader. Det var jo det tråden egenligt ville
> vide

Dania Truck i Padborg kan skaffe dem til dig, eller du kan få den tyske
sælger til at købe dem, eller du kan selv tage besværet og købe dem nede
i Tyskland. Det sidste har jeg heldigvis undgået indtil nu

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-01-06 18:15

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Dania Truck i Padborg kan skaffe dem til dig,

Ja danske prøveplader.

> eller du kan få den tyske sælger til at købe dem, eller du kan selv tage
> besværet og købe dem nede i Tyskland. Det sidste har jeg heldigvis undgået
> indtil nu

Ja tyske prøveplader, du skal dog være opmærksom på at disse ikke lovligt
kan benyttes i DK.

MVH Hans

Fra : John Sahl

Dato : 12-01-06 19:08

Hans L. Jørgensen wrote:

> Ja danske prøveplader.

Tyske EU nummerplader!

> Ja tyske prøveplader, du skal dog være opmærksom på at disse ikke
> lovligt kan benyttes i DK.

Nej, men så kan du i Padborg købe danske klisterprøveplader for
en hund pr dag.

Fra : tb

Dato : 12-01-06 19:07

> Dania Truck i Padborg kan skaffe dem til dig, eller du kan få den tyske
> sælger til at købe dem, eller du kan selv tage besværet og købe dem nede i
> Tyskland. Det sidste har jeg heldigvis undgået indtil nu

De kræver at jeg har et fahrzeugbrief. Det har jeg jo først når jeg har
handlet, og "nede i tyskland" giver en del muligheder

Starter jeg ved et forsikringsselsskab, en kommune, en politigård eller?

Fra : John Sahl

Dato : 12-01-06 19:17

tb wrote:
> [...]

Ring lige til dem, det er så vidt jeg husker kun nødvendigt hvis de
skal syne den for dig.

> De kræver at jeg har et fahrzeugbrief. Det har jeg jo først når jeg
> har handlet, og "nede i tyskland" giver en del muligheder

Kfz-Zulassungs- und Führerscheinstelle

Fra : Thomas

Dato : 12-01-06 22:42

> Det er jo en helt anden snak. Jeg VIL ha en SDI - jeg har bevidst
> valgt TDI fra...

Må man høre hvorfor? :)

> En helt anden og mere praktisk ting : Hvor henvender jeg mig og får
> (køber) de der prøveplader. Det var jo det tråden egenligt ville
> vide

Du køber de danske prøveplader på motorkontoret (husk en kopi af
registreringsattesten) og de tyske på det tyske motorkontor med sælger.

--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 22:47

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mvh/TK
> http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav

Er det Jan som det rabler for her ))

--
Tom

Fra : Thomas

Dato : 12-01-06 22:53

> Er det Jan som det rabler for her ))

Hvem ellers *LOL* :)))

Fra : Brian

Dato : 13-01-06 14:00

Thomas wrote:

> Hvem ellers *LOL* :)))

Manden har jo, for en gangs skyld, ret

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-01-06 20:26

Tom wrote:
> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det Jan som det rabler for her ))

Mangler der ikke det sidste stykke lyd i klippet ?
ftp://pbh:pbh@perbeer.lir.dk/flopstar/performance_vectra2.mp3

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 20:31

KLIP

> Mangler der ikke det sidste stykke lyd i klippet ?
> ftp://pbh:pbh@perbeer.lir.dk/flopstar/performance_vectra2.mp3

ROTFL (en tre, fire gange).

--
Bjørn J.